#مشاهده دهک خانوار, درخواست بررسی دهک و دانلود اپلیکیشن شما در سایت حمایت hemayat.mcls.gov.ir #وضعیت راه ها #ماه رمضان #هواشناسی #غزه #یارانه و کالابرگ الکترونیک #بیت‌کوین #پرسپولیس #استقلال #اخبار آموزش و پرورش

چهاردهمین سفر استانی رئیس دولت / از تلاش برای محرومیت‌زدایی تا ممنوعیت صید ترال

هرمزگان مقصد چهاردهمین سفر استانی رئیس دولت سیزدهم بود. بازدید از پروژه‌های استان، دیدار با اقشار مختلف مردم، نخبگان، جانبازان، خانواده شهدا و ایثارگران، شرکت در جلسه شورای اداری و نشست خبری از مهم‌ترین برنامه‌های سفر دو روزه سید ابراهیم رئیسی به استان هرمزگان بود.

 

از تلاش برای محرومیت‌زدایی تا ممنوعیت صید ترال

به گزارش ایسنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه مجریه در چهاردهمین سفر استانی خود صبح پنجشنبه ۲۳ دی وارد فرودگاه بندرعباس شد و در بدو ورود از سوی حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در استان، مهدی دوستی استاندار و مسئولین استانی مورد استقبال قرار گرفت. غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس‌جمهور، سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس‌جمهور، سید مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه، احمد وحیدی وزیر کشور، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، رئیس دولت سیزدهم را در این سفر همراهی کردند.

تعدادی دیگر از وزرا از جمله علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، جواد اوجی وزیر نفت، سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی و سید رضا فاطمی‌امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در جریان این سفر با حضور در استان هرمزگان در جریان مشکلات مرتبط با حوزه وزارت خود قرار گرفتند.


  • تور مشهد لحظه آخری از 3,400,000 تومان
  • تور کیش لحظه آخری از 4,660,000 تومان
  • نماز جمعه تهران به امامت کیست؟
  • استخدام کارخانه گل آرد زاگرس (5 استان کشور)
  • خوش‌بینی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری بلک‌راک به آینده بیت کوین!
  • قبل از خواب آب ننوشید
  • خبر عجیب درباره دستمزد ۱۴۰۳ / افزایش حقوق کارگران باطل می شود؟
  • میزبانی دهکده بهار ایران منطقه ۱۵ از شهروندان و مسافران نوروزی تا عید سعید فطر
  • قابل توجه مالکان خودرو / این خودرو ها معاف از انجام معاینه فنی شدند
  • ثبت افزایش سرمایه فملی

  • رئیسی در بدو ورود به استان هرمزگان در فرودگاه بندرعباس درباره اهداف و برنامه‌های این سفر با اشاره به اینکه پیش از انجام سفر، هیات‌هایی به استان اعزام شده و با کمک نماینده ولی فقیه، استاندار و فعالان اقتصادی، سیاسی و اجتماعی نیازهای هرمزگان شناسایی شده است، گفت: در پرتو امنیت موجود در هرمزگان می‌توان هر نوع سرمایه‌گذاری در استان را تضمین کرد و با اتکا بر این سرمایه‌گذاری‌ها بر توسعه هرمزگان همت گماشت. دولت سیزدهم برنامه‌ریزی‌های خوبی در راستای توسعه هرمزگان در عرصه‌های مختلف انجام داده تا بتواند در این زمینه گام‌های موثری بردارد و مردم و فعالان اقتصادی احساس کنند که در این جهت گام‌های موثری برداشته می‌شود.

    رئیس دولت سیزدهم در روز اول این سفر به عنوان اولین برنامه خود به منطقه سیل‌زده هشتبندی شهرستان میناب رفت و در جمع مردم این منطقه با اشاره به مطالبات مردم در زمینه تغییر در تقسیمات کشوری و ایجاد جاده، اظهار کرد: از صبر، تلاش و روحیه انقلابی شما تشکر می‌کنم و اطمینان می‌دهم که دولت سیزدهم تمام تلاش خود را برای پیگیری مطالبات شما به کار خواهد گرفت.


  • وام فرزند آوری| از صفر تا ۱۰۰ شرایط دریافت وام فرزندآری ۱۴۰۳ تا شرایط بازپرداخت اقساط وام فرزندآوری
  • پرداخت۳ میلیون ۲۰۰ هزارتومان به حساب حقوق بازنشستگان
  • چرا باید به تنهایی به تایلند سفر کنیم؟
  • تأیید یازدهمین صندوق ETF؛ اختصاص ۹۵ درصد دارایی‌ها به بیت کوین؟
  • نتیجه بازی ایران و ترکمنستان امروز 7 فروردین 1403+ خلاصه بازی
  • خرید تور دبی لحظه آخری از 17,700,000 تومان
  • اخبار لحظه به لحظه آزمون استخدامی دستگاههای اجرایی
  • گهرزمین ۳۲۰ تومان سود تقسیم کرد
  • پلمب ۳ رستوران در مشهد (۴ فروردین۱۴۰۳)
  • قیمت روز انواع تلفن همراه در ۱۷ دی ۱۴۰۲

  • پس از آن رئیسی از منطقه زلزله‌زده گیشان غربی بازدید و از نزدیک با مردم این منطقه گفت‌وگو کرد. وی با تشکر از اقدامات استاندار هرمزگان و بنیاد مسکن نسبت به رسیدگی به مشکلات مردم زلزله‌زده منطقه، به اقدامات عمرانی صورت گرفته اشاره کرد و افزود: نیاز به بودجه بیشتری برای حل مشکلات در این منطقه است که در جلسه شورای اداری استان در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد شد.

    رئیس قوه مجریه سپس از مرکز کنترل ترافیک ‌و جستجو و نجات دریایی مجتمع بندری شهید رجایی و اتاق مدیریت و مانیتورینگ این مجموعه بازدید کرد. بازدید از طرح‌های توسعه‌ای، زیرساخت‌های گمرکی و اموال تملیکی از دیگر برنامه‌های حضور رئیسی در این مجتمع بود. وی همچنین در جریان روند تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در این مجتمع بندری قرار گرفت.

    دیدار با قشرهای مختلف مردم هرمزگان برنامه دیگر رئیس دولت سیزدهم در این سفر بود که رئیسی در این دیدار با اشاره به اهمیت سواحل مکران، گفت: در هیأت دولت استفاده حداکثری از ظرفیت‌های این سواحل را مطرح کردیم و ساز و کاری برای آن تصویب شد تا در سطح ملی و با همکاری وزارتخانه‌ها بتوانیم از این سرمایه به نحو کامل استفاده کنیم.

    وی همچنین درباره کمبود پزشک، کادر درمان و مراکز درمانی در هرمزگان، تاکید کرد: این موضوع در شورای اداری استان پیگیری می‌شود و عدالت ایجاب می‌کند پزشک در دسترس همه مردم ایران باشد زیرا اصلاً قابل قبول نیست که یک بیمار به دلیل نبود پزشک از بین برود.

    در این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تصریح کرد: در سال ۱۳۹۷ فقر و بیکاری در هرمزگان در کشور سوم بود اما امروز به رتبه اول فقر و بیکاری رسیده‌ایم که نیاز است استان هرمزگان دیده شود چرا که با وجود ظرفیت‌های عظیم، این جایگاه شایسته نیست.

    رئیس قوه مجریه عصر پنج‌شنبه در ادامه برنامه‌های سفر به هرمزگان در جمع نمازگزاران مسجد شهرک امام علی (ع) حاضر شد و د راین جمع با تاکید بر ضرورت حفظ هوشیاری نسبت به مسائل منطقه تصریح کرد: در حال حاضر در منطقه جنگی نداریم، اما این بیداری و هوشیاری، رصد کردن و زیر نظر داشتن اوضاع از ضرورت‌های این منطقه است. امروز بحمدالله در منطقه آرامش داریم اما در عین حال باید اوضاع را زیر نظر داشت و رصد کرد و همواره هوشیار بود.

    در پایان روز اول این سفر جلسه شورای اداری استان هرمزگان با حضور رئیس قوه مجریه، ‌وزرا و معاونان، نماینده ولی فقیه در هرمزگان، استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد.

    در این جلسه مهدی دوستی استاندار هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، محمد آشوری، منصور آرامی، احمد مرادی و احمد جباری نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی به بیان مشکلات و چالش‌های استان هرمزگان پرداختند و درخواست‌های خود را برای پیشرفت استان در حضور رئیس دولت سیزدهم مطرح کردند.

    در روز دوم سفر رئیس قوه مجریه و هیات همراه او، صبح روز جمعه ۲۴ دی رئیسی از نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در منطقه یکم دریایی بندرعباس بازدید و در این بازدید تصریح کرد: امروز مردم خیالشان از امنیت کشور در بخش‌های مختلف آسوده است زیرا هیچ حرکتی از چشم دلاوران نیروهای مسلح پوشیده نیست.

    پس از آن رئیس دولت سیزدهم به جزیره هرمز سفر کرد. رئیسی در جمع مردم جزیره هرمز با اشاره به کمبود مرکز بهداشتی در این جزیره، تاکید کرد: یک مرکز فعال برای خدمت‌رسانی به مردم این جزیره و مسافران و گردشگران ایجاد شود.

    رئیس قوه مجریه در ادامه برنامه سفر خود به استان هرمزگان راهی جزیره قشم شد و با حضور در روستای گورزین با مردم این روستا دیدار و گفت‌وگو کرد و از نزدیک در جریان مشکلات آنها قرار گرفت. وی در این دیدار با اشاره به درخواست مردم برای حل مشکل بازپرداخت تسهیلات خود که برای سال‌های گذشته بوده، تصریح کرد: قرار شد استاندار این موضوع را پیگیری کنند تا بازپرداخت تسهیلات فشاری بر مردم نیاورد.

    رئیسی در این سفر فاز نخست پالایشگاه نفت خام فوق‌سنگین قشم را با ظرفیت تبدیل روزانه ۳۵ هزار بشکه نفت خام بشکه سنگین به فرآورده‌های نفتی سبک‌تر افتتاح کرد. پالایشگاه نفت خام فوق‌سنگین قشم روزانه ۱۶ هزار بشکه قیر و ۱۹ هزار بشکه برش‌های سبک نفتی تولید خواهد کرد. این پالایشگاه ۸۵۰ میلیون دلار در سال فروش محصول خواهد داشت و محصولات آن جنبه صادراتی دارد.

    رئیس دولت سیزدهم پس از افتتاح فاز اول پروژه پالایشگاه نفت فوق‌سنگین قشم در گفت‌وگو با خبرنگاران رویکرد دولت سیزدهم را جلوگیری از خام‌فروشی منابع و مواد معدنی کشور توصیف کرد و گفت: این رویکرد در حوزه نفت نیز به صورت جدی از سوی وزارت نفت دنبال می‌شود و ساخت پالایشگاه نفت فوق‌سنگین قشم جلوه‌ای از تلاش برای جلوگیری از خام‌فروشی و ایجاد ارزش افزوده است که منافع آن نصیب ملت ایران می‌شود.

    در پایان این سفر دو روزه رئیس قوه مجریه در یک نشست خبری با رسانه‌های استان هرمزگان شرکت کرد. وی در این نشست با اشاره به دغدغه دولت برای رسیدگی به آسیب‌های سیل و زلزله در هرمزگان اظهار کرد: خدا را شاکریم که خسارات این دو حادثه در هرمزگان بسیار اندک بوده اما دولت همین خسارات اندک به ویژه خسارت به کشاورزان و دامداران را جبران خواهد کرد.

    رئیسی همچنین بار دیگر دولت را در ساخت مسکن و اجرای برنامه نهضت ملی مسکن، مصمم توصیف کرد و گفت: برخی‌ها ساخت چهار میلیون مسکن در چهار سال را رد می‌کنند که در پاسخ می‌گویم دولت مصمم است این کار را دنبال کند و با ظرفیت‌ها و امکانات کشور این کار شدنی است.

    رئیس دولت در این نشست خبری با اشاره به سفر وزیران دولت به مناطق مختلف استان و احصای مشکلات و کمبودها از جمله در زمینه امکانات بهداشتی و درمانی، و تصمیم‌گیری برای رفع آنها، بر ضرورت ساماندهی صید در دریا هم تاکید و عنوان کرد: صید ترال به شکلی که به آبزیان، دریا و صیادی سنتی آسیب بزند، ممنوع می‌شود و صیادی در دریا زیر نظر شیلات به صورت قانونی و نظام‌مند صورت می‌گیرد.

    همچنین همزمان با سفر رئیس قوه مجریه به استان هرمزگان، ۱۰ نفر از نخبگان هرمزگانی در نامه‌ای سرگشاده خطاب به سید ابراهیم رئیسی، از او درخواست کردند تا "بهشت زمین‌شناسی جهان یعنی جزیره هرمز که طعمه‌ای در چشم عده‌ای نامحرم است، نجات داده شود".

     اقدامات وزرا در سفر به هرمزگان

    علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، جواد اوجی وزیر نفت، سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی، سید رضا فاطمی‌امین وزیر صنعت، معدن و تجارت، احمد وحیدی وزیر کشور و سید حمید سجادی وزیر ورزش وجوانان رئیس قوه مجریه را در این سفر همراهی و از طرح‌های عمرانی و بخش‌های مختلف هرمزگان بازدید و در جلسات شورای اداری شهرستان‌های این استان شرکت کردند.

    علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو در این سفر استانی به عنوان نماینده دولت  با حضور در غرب هرمزگان، پس از حاضر شدن در گلزار شهدای شهرستان پارسیان در دیدار با مردم این شهرستان، ضمن بررسی مشکلات مردم، میزان خسارات ناشی از سیل اخیر در این منطقه را بررسی و پس از آن، از روند اجرای پروژه آب‌شیرین‌کن پارسیان و سد بردول بازدید کرد.

    محرابیان در این بازدید با اشاره به آبرسانی از دریا به شهرستان پارسیان، اظهار کرد: این پروژه در حال حاضر شروع شده اما باید اعتبارات تکمیلی آن تامین شود تا ان‌شاءالله برای شهرستان پارسیان و روستاهای قابل توجه مسیر در حداقل زمان ممکن شاهد تکمیل خط انتقال و احداث آب‌شیرین‌کن برای تامین آب باشیم.

    اما سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی هم در سفر خود به هرمزگان، از مرکز خدمات و سرمایه‌گذاری هرمزگان بازدید کرد و در  این بازدید با اشاره به نقش مهم این مرکز در خدمات‌رسانی به سرمایه‌گذاران و جایگاه ویژه آن در اقتصاد هرمزگان، خطاب به مسئولین و کارمندان این مرکز، گفت: نقش ویژه شما در تسهیل کار سرمایه‌گذاران بسیار ارزنده است و در کشور ما که موانع برای سرمایه‌گذاران بسیار است، خدمات شما می‌تواند مفید واقع شود.

    خاندوزی پس از آن از انبار جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی هرمزگان بازدید کرد و در این برنامه به بررسی فرآیندهای جمع‌آوری اموال تملیکی و مشکلات این سازمان پرداخت. وی با تقدیر و تشکر از پرسنل این سازمان در خصوص مشکل نیروی انسانی تاکید کرد: وضعیت شغلی بسیاری از نیروهای شرکتی نیازمند رسیدگی است. حتما مورد نیروی انسانی از طریق معاون نیروی توسعه انسانی وزارت اقتصاد پیگیری می‌شود. هر آنچه لازم باشد و برای بالابردن بهره‌وری مجموعه از دستمان بربیایید انجام خواهیم داد.

    وزیر امور اقتصادی و دارایی در بازدید از بندر شهید رجایی بندرعباس هم از رئیس کل گمرکات کشور خواست در راستای متناسب‌سازی فعالیت گمرکات استان هرمزگان با حجم تخلیه کالا در بنادر این استان، برای هر نقطه‌ای که نیازمند فعالیت ۲۴ ساعته گمرگ است برنامه‌ریزی صورت گیرد.

    همچنین انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در این سفر در نشستی با نمایندگان اقشار جامعه زنان هرمزگان، عنوان کرد: مسئله رفع آسیب‌های اجتماعی جزء برنامه‌های اولیه‌ای است که دولت سیزدهم در نظر دارد آن را اجرا کند. ما برنامه‌های جامعی در دو بخش توانمندسازی زنان و آسیب‌زدایی داریم. برنامه‌های مختلفی در رابطه با مسئله طلاق، خودکشی، اعتیاد و ... ساماندهی، طراحی و تدوین شده و ان‌شاءالله از هفته زن در ماه آینده، اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

    از طرفی بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این سفر در نشست شورای اداری شهرستان جاسک شرکت کرد و در این نشست بیان کرد: شهرستان جاسک با توجه به ساختار جمعیتی به مراکز درمانی و بهداشتی بیشتری احتیاج دارد و نیاز است این دغدغه مهم مردم پوشش داده شود. سهمیه استانی، مشکل کمبود پزشک در شهرستان جاسک را حل نمی‌کند و حتماً باید به اسم این شهرستان، کد محلی وجود داشته باشد. امسال در شورای انقلاب فرهنگی افزایش ۲۰ درصدی سهمیه پزشک مصوب شده است که تلاش می‌شود، بعنوان سهمیه بومی در دفترچه سنجش قرار گیرد.

    جواد اوجی وزیر نفت هم در این سفر با همراهی احمد مرادی نماینده مرکز هرمزگان و عضو کمیسیون انرژی مجلس و مدیران شرکت‌های زیرمجموعه شرکت ملی گاز ایران و پالایشگاه‌های نفت و گاز مستقر در استان، عازم جزیره قشم شد و در جریان این سفر دریایی، مدیران شرکت‌های نفت و گاز و پالایشگاه‌های زیرمجموعه وزارت نفت دیدگاه‌ها، مسائل و چالش‌های خود را با اوجی در میان گذاشتند.

    اوجی در این سفر از پروژه سالن ورزشی نیمه‌کاره روستای هلر، پالایشگاه پارس بهین نفت قشم بازدید و فاز دوم این شرکت را کلنگ‌زنی کرد. در پایان این سفر شورای اداری شهرستان قشم با حضور وزیر نفت برگزار شد.

    همچنین سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی در این سفر و در بازدید از ظرفیت‌های کشاورزی شهرستان میناب، از طرح احداث سامانه‌های نوین آبیاری در اراضی دشت مرکزی شهرستان میناب بازدید و در حاشیه آن در جمع حبرنگاران از اختصاص هزار میلیارد تومان برای توسعه شیلات در استان هرمزگان خبر داد و از طرفی اظهار کرد: با توجه به خسارت‌هایی که به این منطقه در سیل اخیر به خصوص در حوزه کشاورزی وارد شده است، دولت مصوبه بسیار خوبی را در روز چهارشنبه داشت و بحث مربوط به استمهال وام کشاورزان، اختصاص کمک‌های بلاعوض و پرداخت تسهیلات برای احیای کشاورزی در منطقه در مصوبه سفر مدنظر قرار گرفته است.

    احمد وحیدی وزیر کشور هم در این سفر با نخبگان، کشاورزان و صنعتکاران حاجی‌آباد دیدار و گفت‌وگو کرد. در جریان این دیدار با دستور وزیر کشور، بدهی کشاورزان خسارت‌دیده از سیل در حاجی‌آباد، به مدت سه سال امهال شد.

    از سوی دیگر سید حمید سجادی وزیر ورزش وجوانان در این سفر در جمع معتمدان و نخبگان شهرستان بندرخمیر، عنوان کرد: ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز و تکمیل اماکن ورزشی هرمزگان مصوب شده است.

    همچنین سید رضا فاطمی‌امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در این سفر با حضور در منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس از اسکله تخلیه و بارگیری مواد معدنی این منطقه بازدید کرد. اسکله منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس با ظرفیت ۱۲ میلیون تن در دو پست اسکله شش میلیون تنی عملیات تخلیه و بارگیری کشتی‌هایی با ظرفیت ۱۰۰ تن فعالیت می‌کند.

    پویشگر: خبرپو     منبع: ایسنا

    ۷:۵۱:۰۵ | شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ | Saturday 15 / 01 January / 2022
    خرید رپورتاژ آگهی در خبرپو
    آخرین اخبار روز