#مشاهده دهک خانوار, درخواست بررسی دهک و دانلود اپلیکیشن شما در سایت حمایت hemayat.mcls.gov.ir #وضعیت راه ها #ماه رمضان #هواشناسی #غزه #یارانه و کالابرگ الکترونیک #بیت‌کوین #پرسپولیس #استقلال #اخبار آموزش و پرورش

ماجرای استاد دانشگاه شهید بهشتی؛ «محمد فاضلی» اخراج شد؟

طی روزهای گذشته خبری مبنی بر اخراج یک استاد دانشگاه در فضای رسانه ای کشور منتشر گردید که واکنش‌های متفاوتی در پی داشت.

ماجرای یک استاد دانشگاه؛ «محمد فاضلی» اخراج شد یا نشد؟

محمد فاضلی خبر اخراجش از دانشگاه شهید بهشتی را تایید کرد اما رئیس مرکز جذب وزارت علوم با تأکید بر اینکه هنوز نامه ای مبنی بر اخراج فاضلی از دانشگاه شهید بهشتی به این مرکز ارسال نشده است، گفت: جذب یا اخراج هیئت علمی در دانشگاه ها دلبخواهی نیست و هر تصمیمی در این خصوص باید براساس قانون باشد. در همین حال وبسایت تبیان در این باره نوشت که دلیل اخراج آقای فاضلی مسائل اداری و کمکاری در تدریس بوده است و نه مواضع سیاسی.

به گزارش جماران؛ محمد فاضلی استاد دانشگاه در خصوص حواشی پیش آمده گفت: «جدید نیست. حکم مربوط به 15 شهریور است. من و جمع محدودی که پیگیری می کردند که مساله حل شود خیلی سعی کردیم رسانه ای نشود. ولی لیست کلاس های ترم جدید را که بدون کلاس های من منتشر کردند، دانشجویان فهمیده بودند. خبر اول از گروه های دانشجویی منتشر شد و بعد هم که دیگر از دیشب عمومی شد. دیگر از دست من خارج بود.»
فاضلی 10 روز پیش نیز توییتی منتشر کرده بود که به نظر می رسد به همین موضوع اشاره دارد. وی نوشته بود: یکی از بدترین لحظات در تاریخ هر ملتی لحظه‌ای است که در مقابل تعجب از هر کار ناشایستی، خلق‌الله بگویند: تو غیر از این انتظار داشتی؟ 

توضیحات "تبیان" درباره ماجرای محمد فاضلی
وبسایت تبیان نیز در این رابطه نوشت: محمد فاضلی استادیار اخراجی دانشگاه مازندران با شروع دولت روحانی به دانشگاه بهشتی منتقل شد اما تمام این مدت را در مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری مامور بود و با وجود موظف بودن به حضور در کلاس‌های دانشگاه تقریبا هر سال و هنگام تمدید قرار داد از جهت عدم حضور در دانشگاه مورد انتقاد اعضای هیئت جذب قرار می‌گرفت.
در ماه‌های پایانی دولت قبل فاضلی درخواست تبدیل وضعیت به رسمی آزمایشی کرد ولی به دلیل عدم حضور منظم در دانشگاه و برخی تخلفات اداری مثل فعالیت در یک پست رسمی در وزارت نیرو بدون اطلاع دانشگاه با تمدید قرارداد و تبدیل وضعیت او مخالفت شد
در واقع دلیل اخراج آقای فاضلی مسائل اداری و کمکاری در تدریس بوده است و نه مواضع سیاسی.

در همین رابطه اما محمد خلج امیرحسینی، رئیس مرکز جذب وزارت علوم در گفت وگو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب با تأکید بر اینکه نامه رسمی مبنی بر اخراج فاضلی از دانشگاه شهید بهشتی به مرکز جذب وزارت علوم ارسال نشده است، گفت: هر تصمیمی مبنی بر اخراج و یا جذب هیئت علمی در دانشگاه‌ها باید طبق قوانین و مقررات صورت بگیرد و نتیجه نهایی این تصمیم باید از سوی دانشگاه به مرکز جذب هیئت علمی وزارت علوم ارسال شود که هنوز در خصوص اخراج استادی از دانشگاه شهید بهشتی نامه ای دریافت نکرده‌ایم. 

رئیس مرکز جذب هیئت علمی وزارت علوم تأکید کرد: دانشگاه ها در خصوص تمدید یا عدم تمدید قرارداد یک عضو هیئت علمی استقلال دارند، گفت: اما تمامی این اقدامات باید مبتنی بر قانون باشد و دانشگاه اگر تشخیص بدهد که شرایط تمدید قرارداد برای هیئت علمی وجود ندارد، می‌تواند آن را تمدید نکند اما مجددا تأکید می کنم همه موارد و تصمیمات باید مبتنی بر قانون باشد. 

خلج امیرحسینی با بیان اینکه وزارت علوم به تمامی اعتراضات و شکایت های ارسالی از سوی اعضای هیئت علمی رسیدگی خواهد کرد، گفت: در حال حاضر نیز ده ها مورد شکایت در خصوص عدم تمدید قرارداد به مرکز جذب وزارت علوم از سوی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها رسیده که تمامی این پرونده ها براساس مسیر قانونی بررسی خواهند شد. 

وی با تأکید بر اینکه تمدید یا عدم تمدید قرارداد یک عضو هیئت علمی در دانشگاه ها دلبخواهی نیست، گفت: اگر دانشگاهی از مسیر قانون عدول کند متخلف شناخته می‌شود و با آن برخورد خواهد شد. 

خلج امیرحسینی در پاسخ به اینکه آیا دانشگاه ها اختیار اخراج اعضای هیئت علمی رسمی را دارند یا خیر، گفت: براساس قانون هر تصمیمی در دانشگاه در خصوص هیئت علمی، در صورتی که آن شخص از قواعد و شرایط عدول کند امکان پذیر است و اگر عضو هیئت علمی تخلف داشته باشد باید در هیئت انتظامات مورد بررسی قرار بگیرد و ما نیز در وزارت علوم موظف به رعایت حقوق افراد هستیم چرا که شأنی جز رعایت قانون نداریم و نمی‌توانیم خلاف شرع و قانون تصمیمی را اتخاذ کنیم. 

واکنش ها به ماجرای محمد فاضلی

درخواست حسام الدین آشنا از رئیسی
حسام الدین اشنا در این رابطه در توئیتی نوشت: آیا انصاف و عقلانیت انقلابی اقتضا می‌کند دانشجویان عزیز دانشگاه شهید بهشتی از دانشور نوآور و دغدغه‌مندی چون ‎دکتر‌ محمد‌ فاضلی محروم شوند.
آیا مکاتبه انجمن‌های معتبر علمی کشور با رئیس محترم جمهور‎@raisi_com و مکاتبه دفتر ایشان با وزیر محترم علوم نباید مورد توجه بیشتر قرار بگیرد؟


  • تور گرجستان لحظه آخری از 7,990,000 تومان
  • تور وان لحظه آخری از 3,900,000 تومان
  • میزبانی دهکده بهار ایران منطقه ۱۵ از شهروندان و مسافران نوروزی تا عید سعید فطر
  • قیمت جدید محصولات مدیران خودرو در بازار / تیگو ۷ پرو مکس چند؟
  • کدام نمادها امروز مشکوک بودند؟ ۷ فروردین ۱۴۰۳
  • افزایش چشمگیر حقوق این افراد / دولت سنگ تمام گذاشته است
  • تاکید رئیسی بر حمایت کامل از تولید کالاهای اساسی و ایجاد ثبات و آرامش در این بخش
  • قیمت پژوی پیر ایران خودرو در بازار / ۴۰۵ چند شد؟
  • اعلام زمان دقیق عید فطر | تعطیلات ۳ روز شد + عکس
  • (تصویر) استوری جدید مهاجمی که خواهان حضور در پرسپولیس است

  • واکنش هادی خانیکی به اخراج فاضلی
    هادی خانیکی، استاد علوم ارتباطات و عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی
    نیز در گفت‌وگو با «شرق»، با ابراز تأسف از اخراج دکتر فاضلی، دلیل این اتفاق را سیاست‌های پشت پرده دانست و گفت: من بابت این اتفاق متأسفم و این را به‌عنوان یک زنگ خطر یا علامت بالینی می‌دانم که نشان می‌دهد یک بیماری جدید در حوزه بوروکراتیک و حوزه سیاسی و حوزه اجرائی دانشگاهی در حال اتفاق است. ممکن است چنین تلقی شود که کسانی مثل دکتر فاضلی که از توانایی‌های بالایی برخوردار هستند، در مدارهایی دیگر به فعالیت خواهند پرداخت. اما این علامت خطر و بیماری را در دانشگاه می‌بینم و اینکه به هر طریق و بهانه‌ای این اتفاق افتاده باشد، در قالب سیاست رسمی جذب، در قالب حاکمیت سلیقه‌ها و گرایش‌های خاص سیاسی، در قالب رقابت‌های تنگ‌نظرانه گروهی یا در قالب تصلب و سرسختی شیوه‌های اداری، هرچه باشد، سیاست به چنین نقطه‌ای منتهی شود،  این یک هشدار و فاجعه است که باید جلوی آن را گرفت، وگرنه هزینه‌های سنگین‌تری برای محیط‌های علمی و پژوهشی خواهد داشت.

    عبدالناصر همتی: اخراج محمد فاضلی از دانشگاه شهید بهشتی تاسف بار است/ آقای رئیسی و همسرشان جلوی اینگونه اقدامات بایستند


  • نتیجه بازی ایران و ترکمنستان امروز 7 فروردین 1403+ خلاصه بازی
  • خرید تور آنتالیا لحظه آخری از 12,990,000 تومان
  • قیمت روز انواع تلفن همراه در ۱۷ دی ۱۴۰۲
  • پلمب ۲ رستوران دیگر در مشهد (۷فروردین۱۴۰۳)
  • بر فولادسازان در سال ۱۴۰۲ چه گذشت؟
  • آخرین خبر از استخدام آموزش و پرورش
  • استخدام کارخانه گل آرد زاگرس (5 استان کشور)
  • شاهکار دختر ایران در آفریقا جنوبی +عکس
  • برای فرو رفتن پوست تخمه در لثه چکار کنیم؟
  • خالق اتریوم: متاورس هنوز به صورت کامل تعریف و محقق نشده است!


  •  

    دفاع حاجی میرزایی وزیر اسبق آموزش و پرورش از محمد فاضلی

    توضیح فارس درباره اخراج فاضلی از دانشگاه شهید بهشتی
    با این حال اما خبرگزاری فارس در مطلبی نوشت: وی به صورت پیمانی در این دانشگاه حضور داشته، در مرحله تبدیل وضعیت موفق به کسب آرای هیات اجرایی نشده است. (جزئیات بیشتر)

     

    پویشگر: خبرپو     منبع: آخرین خبر

    ۱۵:۲۴:۳۴ | شنبه ۲ بهمن ۱۴۰۰ | Saturday 22 / 01 January / 2022
    خرید رپورتاژ آگهی در خبرپو
    آخرین اخبار روز