#غزه #مشاهده دهک خانوار, درخواست بررسی دهک و دانلود اپلیکیشن شما در سایت حمایت hemayat.mcls.gov.ir #دریافت اینترنت رایگان در سامانه دولت من my.gov.ir #مشاهده سود سهام عدالت در سایت sahamedalat.ir #ماه مبارک رمضان #یارانه و کالابرگ الکترونیک #بیت‌کوین #پرسپولیس #استقلال #اخبار آموزش و پرورش

روایت صالح‌آبادی از پیشرفت خوب ایران در آزادسازی ۷ میلیارد دلار

رئیس کل بانک مرکزی از پیشرفت خوب در مذاکرات برای آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران خبر داد و گفت: نتایج در روزهای آینده در عمل مشاهده می‌شود.

روایت صالح‌آبادی از پیشرفت خوب ایران در آزادسازی 7 میلیارد دلار؛ نتایج روزهای آینده عملی مشاهده می‌شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علی صالح آبادی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی براینکه در راستای آزادسازی منابع ارزی مسدوده شده ایران در کره جنوبی، قرار است حساب جدیدی از سوی ایران معرفی شود، آیا حساب معرفی و تایید شده است؟ اظهار داشت: توافقات خوبی را با همکاری وزارت خارجه انجام شده، حساب‌هایی معرفی  و  هماهنگی لازم انجام شده است.

وی با بیان اینکه با هماهنگی و همکاری وزارت خارجه پیشرفت خوبی ایجاد شده است، تصریح کرد: نسبت به هر زمان دیگری پیشرفت‌های بسیار خوبی داشتیم، امیدواریم در روزهای آینده خبرهای خوبی را به جامعه منتقل کنیم.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: جزئیات را نمی‌توانم الان اعلام کنم. در روزهای آینده نتایج را در عمل مشاهده می شود.

وی همچنین گفت: منابع ارزی، جزیی از دارایی های ملت ایران است و باید در راستای منافع کشور مورد استفاده قرار بگیرد. در همین راستا هم بانک مرکزی با همکاری دستگاه دیپلماسی از ابتدای استقرار دولت، پیگیری این موضوع را بطور جدی در دستور کار قرار داد که در یک مرحله، خوشبختانه منجر به آزادسازی بخشی از منابع مسدودی در انگلیس پس از بیش از 40 سال گردید که رسما هم در این خصوص اطلاع رسانی شد.


  • تور گرجستان لحظه آخری از 8,090,000 تومان
  • تور آنتالیا لحظه آخری از 18,990,000 تومان
  • زمان فروش و قیمت خودروی فیدلیتی پرستیژ اعلام شد + جزئیات
  • پشت‌پرده فروش کباب ارزان
  • ارزیابی دوازده کارشناس داوری درباره دیدار استقلال - پرسپولیس: در دربی 103 پنالتی گم شد!؟
  • بازگشت محمد منتظر به استقلال قطعی شد
  • یک خبر شبانگاهی از واریز ۶۵۰ هزارتومان فوق العاده معیشتی به حقوق بازنشستگان
  • زمستان می ماند
  • با پارکت چوبی آیلکس، به خانه خود گرما و زیبایی ببخشید
  • سدان برقی هونگچی EH7 در چین عرضه می‌شود
  • ۴ راه برای صمیمیت بین زوجین در زندگی / عدم صمیمت زندگی زناشویی را با این ۴ شیوه درمان کنید

  • صالح آبادی تاکید کرد: درخصوص سایر منابع مسدودی هم مذاکرات فشرده و مستمری در راستای استیفای حقوق قانونی ملت ایران انجام و طی هفته های اخیر هم پیشرفت خوبی در این خصوص حاصل شده، البته برخی ملاحظات بانکی در این زمینه باقی است که به طرف های مقابل اعلام شده و نمایندگان طرفین در حال پیگیری این موضوع هستند.

    7 میلیارد دلار را دولت قبل استفاده کرده بود؟/ پول های مسدودی به کدام حساب می‌رود

    رئیس کل بانک مرکزی در ادامه همچنین در پاسخ به این سوال که معادل ریالی 7 میلیارد دلار مسدود شده توسط دولت قبل استفاده شده و در صورت آزادسازی این منابع در اختیار دولت قرار نخواهد گرفت و  متعلق به بانک مرکزی است؟ گفت: منابع ارزی مسدود شده جزء منابع بانک مرکزی است و در اختیار این بانک قرار خواهد گرفت.


  • استعفای کاظم صدیقی در هاله ای از ابهام
  • بیانیه سازمان نظام پرستاری درباره خواسته‌های جامعه‌پرستاری
  • تحلیلگر معروف: پس از رالی بیت‌کوین، اکنون نوبت به رشد آلت‌کوین‌ها رسیده است!
  • استخدام شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند
  • نسخه یک اقتصاددان درباره دستمزد ۱۴۰۳
  • سقف سرمایه گذاری در صندوق پایا با رشد ۱۰۰ درصدی به دو میلیارد واحد رسید
  • عیدی جدید دولت به مردم / افزایش چشمگیر یارانه در ۱۴۰۳
  • تکلیف حداقل حقوق کارگران روشن شد؟ + جزئیات

  • وی با تأکید براینکه منابع ارزی مسدود شده در صورت آزادسازی به دولت تعلق نمی گیرد، افزود: البته بخشی از منابع صندوق توسعه نیز داخل همین  مبلغ است که بانک مرکزی می تواند در بازار از این منابع استفاده کند.

    به گزارش تسنیم،  آزادسازی زندانیان ایران و آمریکا و همچنین آزادسازی میلیاردها دلار از منابع بلوکه‌شده ایران در کره جنوبی خبر مهمی است که هم‌اکنون از سوی رسانه‌های مطرح دنیا نیز درحال مخابره است.

     در حالی که مذاکرات رفع تحریم‌ها به‌دلیل عدم اتخاذ تصمیم سیاسی از سوی ایالات متحده آمریکا همچنان بدون حصول نتیجه باقی مانده است، این کشور مستقل از روند مذاکرات هسته‌ای، در حال پیگیری موضوع آزادی زندانیان خود در ایران و هم‌زمان آزادسازی منابع مسدودشده ارزی کشورمان در کره جنوبی است.

    طی هفته‌های اخیر مذاکرات فشرده‌ای با وساطت یکی از کشورهای منطقه درباره آزادسازی هم‌زمان زندانیان ایران و آمریکا انجام شده است و میلیاردها دلار از منابع ارزی مسدودشده کشورمان نیز در این چارچوب در شرف آزادسازی است.

    خبرهای تکمیلی بیانگر آن است که آزادسازی همزمان زندانیان ایران و آمریکا و همچنین آزادسازی 7 میلیارد دلار از منابع بلوکه‌شده ایران با میانجی‌گری قطر انجام شده است، ضمن اینکه سوییس و سازمان ملل نیز به‌عنوان کانال ارتباطی در این امر درگیر هستند.

    هیچ مشکلی در عرضه ارز نداریم/ حضور پررنگ بانک مرکزی و صادرکنندگان در بازار ارز

    صالح آبادی درباره افزایش قیمت ارز در روزهای اخیر گفت: بانک مرکزی در بازار حضور فعال دارد، تلاش ما ایجاد تعادل در بازار است که امیدواریم به نتیجه برسیم.

    وی با اشاره به تحریم‌های جدید که در روزهای گذشته اعمال شد، تصریح کرد: سازوکار به گونه ای است که فارغ از هر شرایطی می توانیم نیازهای ارزی کشور را تأمین کنیم.با وزیر نفت هم صحبت کردم، دوستان نفتی متناسب با شرایط سازوکار مناسب را اتخاذ می کنند.

    رئیس کل بانک مرکزی ضمن اشاره به اینکه هیچ مشکلی در عرضه ارز در بازار نداریم، گفت: بانک مرکزی و صادرکنندگان حضور جدی و پررنگ در بازار ارز دارند.

    صالح آبادی در ادامه درباره اقدامات بانک مرکزی در اوراق گام گفت: بانک مرکزی استفاده از ابزارهای اعتباری  را در سالجاری در دستورکار دارد و تا کنون  نیز اقداماتی در این زمینه انجام شده است و خوشبختانه موفق شده ایم اوراق گام به خوبی توسعه پیدا کند.

    وی افزود: حجم معاملات این ابزار در بازار در سه ماهه اخیر به 26 همت رسیده است این در حالی است که از زمان راه اندازی یعنی بهمن ماه 1399 تا تیرماه سالجاری مجموعاً  8.8 همت بوده است این نشان دهنده افزایش 16 همت  در انتشار اوراق گام بوده است و به سرعت در حال توسعه  زنجیره های مختلف است و امیدواریم امسال بتوانیم بیش از 100 همت از این ابزار در بازار  برای بخش صنعت داشته باشیم و 100 همت نیز برای سایر صنایع مدنظر است.

    وی افزود: در بورس کالا این ابزار نیز پذیرفته شده است که فروشنده در بورس کالا به جای پول نقد قادر است اوراق گام دریافت کند. این نوضوع در سامانه های بورس کالا عملیاتی شده است  و بزودی در بورس کالا مورد استفاده قرار می گیرد.

    به گفته صالح آبادی، روز گذشته در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی  دولت مصوب شد  که دستگاه های دولتی هم بتواندد در قبال دریافت اوراق گام  محصولات خود را به فروش برسانند.

    طبیعتاً ابزارهای جدیدی را راه اندازی می شوند باید بتوانند عمق لازم را در بازار پیدا کنند و این ابزار از ابزارهای بسیار مهم تامین مالی  سرمایه در گردش تولید به شکل غیرتورمی است.

    یکی دیگر از ابزارها ابزار فکتورین است  که همکاران در بانک مرکزی در حال بررسی بر روی این ابزار نیز هستند البته اولویت با توسعه اوراق گام است.

    پویشگر: خبرپو     منبع: تسنیم

    ۱۳:۰۵:۵۲ | دوشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۱ | Monday 03 / 10 October / 2022
    خرید رپورتاژ آگهی در خبرپو
    آخرین اخبار روز