#کالابرگ الکترونیک #غزه #پرسپولیس #استقلال #اخبار آموزش و پرورش

صعود رؤیایی کرواسی به نیمه‌نهایی / قصر آرزوهای برزیل فرو ریخت +فیلم خلاصه بازی

تیم ملی فوتبال کرواسی با برتری دراماتیک مقابل برزیل به مرحله نیمه‌نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ راه یافت تا کاخ آرزوهای سلسائو فرو بریزد.

به گزارش ایرنا؛ از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه امروز جمعه در نخستین دیدار مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و در ورزشگاه "اجوکیشن سیتی"، برزیل پرافتخارترین تیم جهان به مصاف کرواسی نایب قهرمان دوره گذشته این مسابقات رفت که این بازی در ۹۰ دقیقه با تساوی بدون گل و در پایان ۱۲۰ دقیقه با تساوی یک بر یک همراه شد اما کرواسی در ضربات پنالتی، چهار بر دو پیروز شد تا صعودی رؤیایی به نیمه نهایی داشته باشد.

خلاصه بازی کرواسی 1 (4) - برزیل 1 (2)

"مایکل اولیور" داور سرشناس انگیلسی قضاوت این دیدار را برعهده داشت.

هرچند مطابق انتظار، برزیل بازی را با میل فراوان برای گلزنی آغاز کرد اما کرواسی با تجمع بازیکنانش در میانه میدان سعی بر متوقف کردن ستاره‌های حریف داشت و در ضد حملات نیز بسیار خطرناک بود.

در دقیقه ۱۲ نخستین فرصت خوب گلزنی برای کرواسی ایجاد شد که ضربه "ایوان پریشیچ" با اختلاف بسیار اندکی از کنار دروازه برزیل بیرون رفت.

عملکرد خوب کروات‌ها موجب شد تا بازیکنان برزیل با احتیاط بیشتری کار را دنبال کرده و بیشتر بازی را به جناحین ببرند. نیمار و وینیسیوس با همکاری‌های خود از جناح چپ، بیشتر حملات سلسائو را طراحی کردند.


  • تور مشهد لحظه آخری از 1,480,000 تومان
  • تور قشم لحظه آخری از 1,790,000 تومان
  • تحقق شعار سال ۱۴۰۳، نیازمند ایجاد شرکت‌های پروژه‌محور است
  • استخدام های جدید سال 1403 (دولتی و مهم)
  • فاصله ایران تا اسرائیل چقدر است؟ + اختلاف ساعت
  • قیمت روز انواع تلفن همراه در ۱۷ دی ۱۴۰۲
  • خرید تور مشهد لحظه آخری از 1,480,000 تومان
  • اعلام زمان واریز حقوق معلمان
  • نوسانات شدید بیت‌کوین در آستانه هاوینگ! علت سقوط BTC به زیر ۶۰هزار دلار چه بود؟
  • استخدام 5 ردیف شغلی در یک شرکت داروسازی معتبر
  • صدای انفجار در شهر قهجاورستان در اصفهان و نزدیکی پایگاه هشتم شکاری ارتش

  • ضعف "دنیلو" در جناح چپ خط دفاعی برزیل موجب شد اکثر حملات کرواسی از همین منطقه انجام شود و دنیلو در دقیقه ۲۵ پس از خطای شدید، اخطار گرفت. از سوی دیگر بروزوویچ هافبک تدافعی کروات‌ها نیز پس از دو خطای متوالی در دقیقه ۳۰ با کارت زرد داور انگلسی جریمه شد.

    در نهایت نیمه نخست این دیدار حساس، بدون گل به اتمام رسید تا برزیلی‌ها امید خود به ادامه بازی معطوف کنند.

    در ابتدای نیمه دوم، اشتباه مدافعان کرواسی موجب شد تا برزیل در آستانه گلزنی قرار بگیرد اما دو واکنش عالی "لیواکوویچ" مانع از باز شدن دروازه کروات‌ها شد. این دروازه‌بان در دقیقه ۵۵، در مصاف تک به تک با نیمار نیز موفق نشان داد.

    در دقیقه ۶۵ سردرگمی مدافعان کرواسی این تیم را در آستانه گل خوردن قرار داد اما بازهم لیواکوویچ بود که ضربه "پاکتا" را به زیبای دفع کرد.

    در ادامه، کاسمیرو و مارکینیوش به دلیل خطای واضح با کارت زرد داور جریمه شدند.

    بازیکنان کرواسی در دقایق باقی مانده، با حفظ توپ و گرفتن سرعت بازی اجازه حرکت به حریف را ندادند تا بازی با تساوی صفر بر صفر همراه شده و کار به وقت‌های اضافه کشیده شود.

    تلاش برزیلی‌ها در دقیقه ۱۰۵ جواب داد و نیمار پس از همکاری با پاکتا و از پیش‌روی برداشتن دروازه‌بان کرواسی، توپ را به تور دروازه حریف گشود تا بالاخره برزیل صاحب گل شود.

    در دقیقه ۱۱۶ ضد حمله بازیکنان کرواسی با ضربه "پتکوویچ" همراه شد که شوت او پس از برخورد با مارکینیوش به گل تساوی تبدیل شد. در نهایت بازی با ضربات مرگبار پنالتی رسید.

    در ضربات پنالتی، کرواسی چهار بر دو پیروز شد و جواز حضور در نیمه نهایی را کسب کرد. رودریگو و مارکینیوش پنالتی‌های برزیل را از دست دادند تا بازهم این تیم ناکامی دیگری را تجربه کند.

    با این اوصاف کرواسی در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف برنده بازی آرژانتین و هلند می‌رود. دیدار آرژانتین و هلند از ساعاتی دیگر آغاز خواهد شد.

    ترکیب برزیل

    آلیسون، مارکینیوش، ادر میلیتائو(آلکس ساندرو)، تیاگو سیلوا، دنیلو، کاسمیرو، نیمار، پاکتا(فرد)، رافینیا(آنتونی)، وینیسیوس(رودریگو) و ریچالیسون(پدرو)

    ترکیب کرواسی

    لیواکوویچ، ایوان پریشیچ، دژان لوورن، کواچویچ، آندره کراماریچ(پتکوویچ)، لوکا مودریچ، مارسلو بروزوویچ(اورسیچ)، پاسالیچ(ویلاسیچ)، سوسا(بودمیر)، گاواردیول و یورانوویچ

    پویشگر: خبرپو     منبع: ایرنا

    ۲۱:۳۶:۰۹ | جمعه ۱۸ آذر ۱۴۰۱ | Friday 09 / 12 December / 2022
    خرید رپورتاژ آگهی در خبرپو
    آخرین اخبار روز