#غزه #مشاهده دهک خانوار, درخواست بررسی دهک و دانلود اپلیکیشن شما در سایت حمایت hemayat.mcls.gov.ir #دریافت اینترنت رایگان در سامانه دولت من my.gov.ir #مشاهده سود سهام عدالت در سایت sahamedalat.ir #ماه مبارک رمضان #یارانه و کالابرگ الکترونیک #بیت‌کوین #پرسپولیس #استقلال #اخبار آموزش و پرورش

کدام واکسن‌های کرونا در ایران بیشترین عوارض را دارند؟

در گزارش کمیته راهبری مطالعات واکسیناسیون کووید-۱۹ عوارض بعد از تزریق واکسن‌های اسپوتنیک ، استرزنکا، سینوفارم و برکت با یکدیگر مقایسه شده‌اند و در نهایت واکسن‌های سینوفارم و برکت اکثرا درصد کمتری از عوارض را در ٧ روز بعد از تزریق از خود به جای گذاشته‌اند.

کدام واکسن‌های کرونا در ایران عوارض بیشتری دارند؟

ایران نیز همچون کشورهای دیگر دنیا درحال حاضر واکسیناسیون را در برابر ویروس کرونا و بیماری کووید-١٩ آغاز کرده و از زمان شروع واکسیناسیون عمومی در کشور واکسن‌های آسترازنکا، اسپوتنیک وی، سینوفارم چینی و بهارات هندی در سبد واکسن های تزریق شده در کشور وجود داشته و در ادامه و تاکنون نیز همین سبد واکسن مجدد با تعداد مختلف شارژ می‌شود و ایرانیان با این واکسن‌ها در مقابله بیماری واکسینه می شوند. اما در کنار واکسن‌های خارجی واکسن تمام ایرانی کرونا بانام «کوو ایران برکت» یک ماهی است که مجوز تزریق اضطراری دریافت کرده و در کنار واکسن‌های وارداتی به جریان واکسیناسیون عمومی کشور وارد شده است.

در راستای ساماندهی تحقیقات کووید-۱۹، گزاره برگ شماره ۳۹ توسط کمیته راهبری مطالعات واکسیناسیون کووید-۱۹، معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشت درمانی شاهرود منتشر شد.
دراین گزارش آمده: این روزها بسیاری از افراد واکسینه شدن در برابر بیماری کرونا را تجربه کردند اما با توجه به انواع واکسن‌های موجود قطعا همگی یک نوع واکسن را تزریق نکردند. در این بین شاید بتوان گفت واکسن استرزنکا، سینوفارم و کووایران برکت در جمع واکسن‌هایی هستند که افراد زیادی آن را تزریق کرده‌اند.

نکته قابل توجه آن است که واکسن کرونا نیز مانند هر نوع واکسن دیگری با پلتفرم‌های مختلف می‌تواند برای تزریق‌کنندگان عوارضی داشته باشد که درجه و گرید آن بستگی به نوع و پلتفرمش می‌تواند کم یا زیاد باشد.

سینوفارم و برکت کم‌ عارضه‌ترین واکسن‌های تزریق‌شده در ایران
این گزارش می‌افزاید:واکسن های کرونای استفاده شده در ایران نیز مانند سایر نقاط دنیا دارای درجاتی از واکنش‌های موضعی و سیستماتیک هستند که معمولا تا ٧ روز خود به خود از بین می‌رود اما نکته قابل توجه آن است که بر اساس گزارش اخیر، به نظر می‌رسد این واکنش‌ها در واکسن‌های سینوفارم و برکت که مبتنی بر پلتفرم ویروس غیر فعال است، بروز کمتری دارد.

دراین تحقیق بررسی عوارض بعد از تزریق واکسن‌های اسپوتنیک ، استرزنکا، سینوفارم و برکت با یکدیگر مقایسه شده‌اند و در نهایت براساس آیتم‌های همچون قرمزی، گرمی، خارش، تورم، درد، سفتی، کبودی، تب، تهوع، ناخوشی، لرز، سردرد، درد مفاصل، درد عضلات و خستگی واکسن‌های سینوفارم و برکت اکثرا  درصد کمتری از عوارض را در ٧ روز بعد از تزریق از خود به جای گذاشته‌اند.

آن چیزی که ممکن است مورد توجه قرار گیرد اینست که براساس مطالعه انجام شده میزان ابتلا به بیماری کرونا بعد از تزریق واکسن در واکسن‌های سینوفارم و اسپوتنیک مشابه است و از این میزان واکسن استرزنکا تقریبا دوبرابر بیشتر از این دو واکسن امکان ابتلا به بیماری کرونا را داشته است. البته این مطالعه زمانی انجام شده که اکثر افرادی که واکسن استرزنکا را دریافت کردند هنوز دُز دوم واکسن خود را تزریق نکرده اند.
این نتایج مهم زمانی دقیق‌تر می‌شود که جامعه مورد مطالعه (٣٠ هزار نفر برای هر واکسن) تا پایان زمان پیگیری مورد بررسی قرار گیرند و تا آن لحظه با احتیاط می‌توان از نتایج به دست آمده بهره‌مند شد.


  • تور گرجستان لحظه آخری از 8,090,000 تومان
  • تور آنتالیا لحظه آخری از 18,990,000 تومان
  • پشت‌پرده فروش کباب ارزان
  • پژو ۲۰۷ به باشگاه میلیاردی ها پیوست / ۹۰ میلیون افزایش قیمت در یک سال!
  • ارزیابی دوازده کارشناس داوری درباره دیدار استقلال - پرسپولیس: در دربی 103 پنالتی گم شد!؟
  • بازگشت محمد منتظر به استقلال قطعی شد
  • یک خبر شبانگاهی از واریز ۶۵۰ هزارتومان فوق العاده معیشتی به حقوق بازنشستگان
  • ۴ راه برای صمیمیت بین زوجین در زندگی / عدم صمیمت زندگی زناشویی را با این ۴ شیوه درمان کنید
  • زمستان می ماند
  • با پارکت چوبی آیلکس، به خانه خود گرما و زیبایی ببخشید
  • چانگان Uni-Z در آینده نزدیک به بازار عرضه می‌شود

  • پویشگر: خبرپو     منبع: فارس

    ۱۳:۳۹:۵۶ | شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۰ | Saturday 31 / 07 July / 2021
    خرید رپورتاژ آگهی در خبرپو
    آخرین اخبار روز