#مشاهده دهک خانوار, درخواست بررسی دهک و دانلود اپلیکیشن شما در سایت حمایت hemayat.mcls.gov.ir #وضعیت راه ها #ماه رمضان #هواشناسی #غزه #یارانه و کالابرگ الکترونیک #بیت‌کوین #پرسپولیس #استقلال #اخبار آموزش و پرورش

وضعیت حاد کرونایی در استان مازندران/ ظرفیت پذیرش بیمارستان‌ها تکمیل است

شرایط این روزها حکایت از این دارد که موج پنجم کرونا در استان مازندران سنگین‌تر از موج‌های قبلی درحال سپری است و شرایط بسیار سختی را داریم که عادی‌انگاری اوضاع را بحرانی‌تر خواهد کرد.

وضعیت حاد کرونایی در مازندران/ ظرفیت پذیرش بیمارستان‌ها تکمیل است

روزهای پایانی هفدهمین ماه از شیوع ویروس کرونا زنگ خطر کرونایی در استان به صدا درآمد و همان‌گونه که پیش‌بینی می‌شد روزهای پردردسر کرونایی باورود مازندران به پیک پنجم کرونا آغاز شد.

این روزها که هجدهمین ماه ازشیوع ویروس کرونا در حال سپری است باوجود اینکه اطلاع‌رسانی لازم در ارتباط با سرایت سویه جدید این ویروس و همچنین نگرانی‌ها صورت گرفته و به‌نوعی همه مردم به این موضوع اذعان دارند اما بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد اوضاع اصلا خوب نیست.

باوجود شرایط قرمز استان مراسم‌ها، دورهمی‌ها و حتی عروسی‌ها درحال برگزاری است و ازسویی اگر سری به ساحل دریا بزنیم گویی اصلا خبری از کرونا نیست، در ساحل مازندران جای سوزن انداختن نیست ازهمه بدتر اینکه اصلا خبری از ماسک نیست و افراد به‌ویژه کودکان وارد آب می‌شوند.


  • تور مشهد لحظه آخری از 3,400,000 تومان
  • تور کیش لحظه آخری از 4,660,000 تومان
  • ستاره جوان تیم ملی به دو راهی انتخاب استقلال یا پرسپولیس پاسخ داد
  • هشدار دانشمندان درباره نوشیدن آب قبل از خواب
  • قیمت خودروی جنجالی ۱۴۰۳ / پارس چند شد؟
  • (تصویر) استوری جدید مهاجمی که خواهان حضور در پرسپولیس است
  • کراس‌اوور تمام برقی جیکو J6 با قیمت اقتصادی رونمایی شد
  • حق بیمه تامین اجتماعی 1403 مشخص شد ++ جدول روش محاسبه حقوق و بیمه 1403
  • اسامی شرکت کنندگان مسابقه مردان آهنین و ساعت پخش و تکرار دقیق آن
  • نظارت مستمر مدیران خدمات پس از فروش ایران‌ خودرو بر نحوه ارایه خدمات به مشتریان
  • نشانه های یک دوستی سمی | آیا فرزند شما دوستی سمی دارد؟

  • در کنار عادی‌انگاری‌ها کادر درمان استان اوضاع بسیار سختی را تجربه می‌کنند و شمار بستری‌شدگان مبتلا به کرونا حمایت از تکمیل شدن ظرفیت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دارد.

    البته از این موضوع هم نگذریم که تکمیل ظرفیت تخت‌های بیمارستانی مازندران در حالی رقم خورده که هزاران نفر از مبتلایان به کرونا در منزل و با مشورت پزشک در حال سپری کردن دوره درمان هستند.

    پیک پنجم کرونا درحالی تجربه می‌شود که در روزهای بحران کرونایی که وضعیت استان فراتر از قرمز شده و کرونا دست‌بردار نیست کم‌توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی خطری بزرگ بوده که گسترش بیماری کرونا را به همراه خواهد داشت.

    شرایط این روزها حکایت از این دارد که موج پنجم کرونا در استان مازندران سنگین‌تر از موج‌های قبلی درحال سپری است و شرایط بسیار سختی را داریم که عادی‌انگاری اوضاع را بحرانی‌تر خواهد کرد.


  • قبل از خواب آب ننوشید
  • شرایط جدید معافیت سربازی
  • استخدام کارخانه گل آرد زاگرس (5 استان کشور)
  • خوش‌بینی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری بلک‌راک به آینده بیت کوین!
  • ثبت افزایش سرمایه فملی
  • قیمت جدید ساینا، کوییک و شاهین اعلام شد + ۶ فروردین
  • قابل توجه مالکان خودرو / این خودرو ها معاف از انجام معاینه فنی شدند
  • میزبانی دهکده بهار ایران منطقه ۱۵ از شهروندان و مسافران نوروزی تا عید سعید فطر

  • این روزها در حالی‌که تخت‌های بیمارستانی پر شده اما کادر درمان تلاش دارند همه مردم از خدمات سلامت برخوردار شوند به هر ترتیبی شده حتی در راهروها نیز خدمات لازم را به مردم ارائه می‌دهند ولی در این طوفان سهمگین لازم است همه دست به دست هم دهند در حالی‌که شیوه‌نامه‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود و همین موضوع اوضاع را نگران‌کننده‌تر کرده است.

    براساس آخرین رنگ‌بندی مازندران از روز شنبه با ۲۰ شهر قرمز و دو شهر نارنجی در وضعیت قرمز قرار دارد ولی شرایط کنونی استان فراتر از وضعیت قرمز است و شاهد روند صعودی بیماران سرپایی، بستری و حتی فوتی‌های کرونایی هستیم.

    بیمارستان شهدای محمودآباد به‌دلیل کمبود ظرفیت و تخت بیمارستانی و شیوع بی‌سابقه کرونا در اینجا به ناچار بیماران کرونایی را به شهرهای همجوار هدایت می‌کنند و از پذیرش آنها سرباز می‌زنند و الان هم دچار کمبود کپسول اکسیژن هستند.

    شهرستان محمودآباد با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و جمعیت شناور مسافران و افرادی که در روستاهای اینجا ویلا درست کردند فقط همین یک بیمارستان با ظرفیت محدود را دارد که جوابگوی مراجعه کنندگان نیست.

    اوضاع شهرستان بابلسر نیز دست‌کمی از سایر شهرهای مازندران ندارد، بابلسر بیمارستان کرونایی ندارد و بیماران این شهرستان به بیمارستان امام خمینی فریدونکنار و روحانی بابل منتقل می‌شوند و تمامی خدمات در حد مقدماتی است.

    وضعیت مرکز استان مازندران پذیرش بیماران علاوه بر بیمارستان‌های امام خمینی، بوعلی سینا، فاطمه زهرا به بیمارستان‌های خصوصی ساری نیز رسیده است.

    وضعیت‌های درمانگاه‌ها نیز شاهد افزایش شمار بیماران سرپایی هستیم درست است واکسیناسیون درحال انجام است و تزریق بیش از ۶۰۰هزار دز واکسن در مازندران انجام شده اما این موضوع توجیهی برای کم‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی نیست.

    درکنار همه این خدمات معاون درمان وزارت بهداشت از افزایش تخت‌های بیمارستانی خبر داد اما سوال اینجاست آیا هر چه تعداد تخت‌ها زیاد باشد ولی مردم توجهی به توصیه‌ها نداشته باشند آیا وضعیت بهتر خواهد شد پس باید بیشتر باید مردم توجه به توصیه‌ها را جدی بگیرند؛ موضوعی که موجب شد بتوانیم از پیک‌های قبلی کرونا عبور کنیم.

    علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی نیز از تجهیز بیمارستان بوعلی به ۱۲۰ تخت و تجهیز بیمارستان امام خمینی (ره) و فاطمه زهرا (س) این شهرستان همچنین سایر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مرکز استان رسیده ولی متاسفانه با وجود تلاش‌های صورت گرفته توسط کادر درمانی ویروس در آستانه پیک جدیدی قدرت نمایی می‌کند و در این برهه حساس رسیدگی به وضع بیمارستان‌ها از لحاظ تجهیزات بسیار مهم و حیاتی است و سربازان سلامت با دست خالی نمی‌توانند به جنگ کرونا بروند، مانند سایر جنگ‌ها در این جنگ هم باید اسلحه برای سربازان فراهم شود.

    وی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته تکمیل بیمارستان آیت‌الله طبرسی در ساری در دستور کار قرار گرفت و امیدواریم تا پایان سال آماده خواهد شد تا مردم ساری و میاندورود در حوزه درمانی دغدغه کمتری داشته باشند

    شهرستان بابل نیز شاهد افزایش چندبرابری بیماران سرپایی و بستری کرونایی بودیم از  آماده‌سازی مرکز بستری موقت بیماران کرونایی در بابل خبر داده شد.

    از سوی روابط‌عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، مرکز بستری موقت بیماران کرونایی سردار شهید «حاج قاسم سلیمانی» با ظریف اولیه ۸۰ تخت در سالن ورزشی مخابرات واقع در کمربندی شرقی، بوستان ۱۹/۱ به زودی آغاز به کار می‌کند.

    این مرکز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بابل، سپاه پاسداران، مخابرات و هلال‌احمر شهرستان بابل تجهیز و آماده شد.

    در طوفان دلتا ویروس در شمال، متاسفانه  سرویس بهداشتی بیمارستان شهید بهشتی بابل جای خالی مایع برای شست‌وشوی دست و دستگاه ضد عفونی کننده موضوعی نیست که به‌راحتی از کنارش گذشت؛ سوال اینجاست این وضعیت بیمارستان از اماکن دیگر چه انتظاری داریم؟

    البته از قبل هشدار داده شده بوده که با توجه به جهش ویروس و ناشناخته بودن سویه جدید دلتا، نمی‌توان زمان رسیدن به پیک پنجم را پیش‌بینی کرد و این نگرانی وجود دارد که باتوجه به سیر صعودی فزاینده، شاهد دو پیک پی در پی باشیم که شرایط کنونی نیز تاییدکننده این مهم است.

    قاسم اویس معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: وضعیت استان فوق‌العاده بحرانی است و پذیرش بیمارستان‌ها در وضعیت هشدار قرار گرفته است.

    وی افزود: درحالی‌که شمار بیماران بستری و سرپایی بالا است، رعایت پروتکل‌ها زیر ۵۰ درصد است.

    معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: این روزها و در ایام باقی‌مانده محرم و صفر مردم در تکاپوی برگزاری مراسم‌ها لازم است به شدت از برگزاری مراسم‌ها جلوگیری کنند.

    اویس تصریح کرد: بررسی‌ها در ارتباط با سویه جدید ویروس کرونا نشان داده اگر سویه‌های قبلی میزان درگیری بین ۶۰ تا ۷۰ درصد بوده اما در سویه جدید به ۹۰ درصد رسیده است؛ به این معنا که هرجا تجمع باشد ۹۰درصد درگیر خواهند شد.

    وی با تاکید بر اینکه برای جلوگیری از سرگردانی بیماران درحال ظرفیت سازی برای  بیماران هستیم تا سرگردان نشوند، اظهار کرد: درحال ظرفیت‌سنجی هستیم ولی مردم باید بدانند اوضاع فوق‌العاده حاد است.

    معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: محرم در پیش است توصیه عمومی مردم ما  تخت ایجاد امروز ۱۰۰ بیمار جدید بستری سد فوق‌العاده حاد دارد پیش‌ می‌رود ما داریم به سمت برگزاری محرم می‌رویم توصیه عمومی به پرهیز از حضور در تجمعات در غیر این صورت حضور در این مراسم‌ها با حداقل نفرات، در فضای باز، کمتر از یک ساعت و استفاده از ماسک به‌ویژه برای وعاظ و مداحان باشد؛ چرا که ماسک همچنان یکی از راهکارهای اصلی برای کنترل بیماری است. 

    همچنین تعدادی از مخاطبان با ارسال پیامی به شبکه‌های اجتماعی خبرگزاری فارس مازندران کمبود اکسیژن و سرم عنوان کردند این در حالی است که روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در فعلا منتفی اعلام و عنوان کرد؛ از تمام ظرفیت‌های موجود برای بستری بیماران استفاده می‌کنیم و فعلا از تمام ظرفیت‌ بیمارستانی برای بیماران کرونایی استفاده می‌شود.

    در چنین شرایطی که شاهد طوفان کرونا در استان مازندران هستیم ۷۰هزار و ۸۴۲ اعمال قانون و ۳۸هزار و ۱۳۰ دستگاه خودرو صرف‌نظر از افرادی که بدون توجه به توصیه‌ها وارد شمال می‌شوند نگرانی‌ها را برای بهبود اوضاع  کرونایی و خروج این استان از وضعیت بحرانی بیشتر می‌کند.

    برای علاج واقعه قبل از وقوع و خروج از شعله‌های مهیب پیک پنجم کرونا ، باید پروتکل‌ها و موازین بهداشتی بیش از پیش رعایت شود.

    پویشگر: خبرپو     منبع: فارس

    ۸:۲۳:۰۹ | چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | Wednesday 04 / 08 August / 2021
    خرید رپورتاژ آگهی در خبرپو
    آخرین اخبار روز