#غزه #مشاهده دهک خانوار, درخواست بررسی دهک و دانلود اپلیکیشن شما در سایت حمایت hemayat.mcls.gov.ir #دریافت اینترنت رایگان در سامانه دولت من my.gov.ir #مشاهده سود سهام عدالت در سایت sahamedalat.ir #ماه مبارک رمضان #یارانه و کالابرگ الکترونیک #بیت‌کوین #پرسپولیس #استقلال #اخبار آموزش و پرورش

واکنش شخصیت‌ها و نهادهای سیاسی به افشاگری های فتاح

برخی شخصیت‌های سیاسی و نهادهای مختلف به اظهارات اخیر رئیس بنیاد مستضعفان درخصوص نحوه استفاده آنها از املاک و زمین‌های متعلق به این بنیاد واکنش نشان دادند.


  • تور گرجستان لحظه آخری از 8,090,000 تومان
  • تور آنتالیا لحظه آخری از 18,990,000 تومان
  • سقف سرمایه گذاری در صندوق پایا با رشد ۱۰۰ درصدی به دو میلیارد واحد رسید
  • نسخه یک اقتصاددان درباره دستمزد ۱۴۰۳
  • تکلیف حداقل حقوق کارگران روشن شد؟ + جزئیات
  • فوری / قیمت سیب و پرتقال تنظیم بازاری اعلام شد
  • ارزیابی دوازده کارشناس داوری درباره دیدار استقلال - پرسپولیس: در دربی 103 پنالتی گم شد!؟
  • فروش ۲ خودروی بهمن موتور از فروردین ۱۴۰۳ + قیمت و زمان ثبت نام
  • پشت‌پرده فروش کباب ارزان
  • بازگشت محمد منتظر به استقلال قطعی شد

  • به گزارش خبرگزاری تسنیم، پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان طی سخنانی در برنامه تلویزیونی نگاه یک، به برخی انتقادات از نحوه عملکرد افراد و نهادهای مختلف در استفاده از املاک و زمین‌های متعلق به این بنیاد پرداخت که حواشی زیادی در پی داشت.

    واکنش شخصیت‌ها و نهادهای سیاسی به اظهارات جنجالی فتاح

    در همین رابطه، برخی افراد و نهادها به اظهارات وی واکنش نشان دادند که از جمله آنها محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور سابق، معصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، شهیندخت مولاوردی معاون سابق رئیس جمهور، روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، بنیاد باران و نیز  روابط عمومی پادگان کوهک بودند.

     دفتر محمود احمدی‌نژاد در این باره طی بیانیه‌ای نوشته است که «این دفتر و جناب آقای دکتر احمدی‌نژاد هیچ‌گاه درخواستی برای در اختیار گرفتن ساختمان به بنیاد مستضعفان نداده‌اند.»

    در این بیانیه آمده است: «این دفتر همچنین هیچ دخالتی در تعیین یا انتخاب محل مورد نظر که ساختمانی متروکه بوده و بعداً بازسازی گردید، نداشته است. محل مذکور در آبان‌ماه ١٣٩٢ با انتخاب و پیشنهاد و دستور رئیس محترم وقت بنیاد مستضعفان و با عقد قرارداد در اختیار این دفتر قرار گرفته است.»

    طبق آنچه در این بیانیه آمده، «این دفتر به‌ویژه پس از پیشنهاد سال ١٣٩٦ جناب آقای دکتر احمدی‌نژاد به مقام معظم رهبری دائر بر فروش تمامی اموال بنیاد مستضعفان و توزیع آن بین مردم، خصوصاً محرومین، همواره آماده تخلیه این محل بوده است.»

    دفتر احمدی‌نژاد همچنین گفته است: «طی سال گذشته و با افزایش نجومی قیمت‌ها، این دفتر ابتدائاً و رأساً پیشنهاد تخلیه را به مسئولین بنیاد داده است، لیکن از طرف آنان تا کنون هیچ درخواستی حتی تلویحی برای تخلیه ارائه نشده است، با این حال آمادگی داشته و داریم که ساختمان مذکور را تخلیه نماییم و خواهیم کرد، کافی بود مسئولین مربوطه درخواست خود را مستقیماً به این دفتر اعلام می‌نمودند.»
     
    معصومه ابتکار نیز در توئیتی خطاب به رئیس بنیاد مستضعفان نوشت:

    «آقای فتاح، خیلی‌ها شما را به دیانت می‌شناختند! صحبت دیشب شما اما اشتباه زیاد داشت و نام بردن از من و خانم مولاوردی با حقیقت ماجرا سازگار نیست که گویا رانت یا نفع شخصی بوده است.»

    به‌گفته ابتکار، «ساختمان اوایل دهه 70 با نظر امام به مؤسسه مطالعات زنان داده شد که ما مسئولیتی نداشتیم؛ رسانه ملی باید فرصت پاسخ دهد.»

    ابتکار می‌گوید: «یکی از اشتباهات آقای فتاح همین‌که 5 میلیارد برای ساختمان مؤسسه مطالعات زنان رفته، نه به حساب کسی. مؤسسه هم دفتری را براساس قیمت کارشناسی برای کار زنان خریداری کرده. من و خانم مولاوردی هیچ‌کدام مسؤلیت اجرایی در مؤسسه نداشته و نداریم. برای تخریب و اتهام‌زنی با کلمات و ارقام بازی نکنید.»
     
    شهیندخت مولاوردی نیز در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشته است:

    «آقای فتاح، شما را به سلامت نفس می‌شناختم. کاش در جایگاه مهمی که قرار گرفته‌اید در روایت‌هایتان بیش از پیش دقیق‌تر و مسئولانه‌تر باشید تا با مغلطه طوری وانمود نشود که «گر حکم‌ شود که مست گیرند...». منتظر جوابیه مستند و مستدل هیئت مدیره مؤسسه بمانید.»

    به‌گفته مولاوردی، «این مؤسسه که کاملاً غیرانتفاعی است، هیچ‌گونه نفع و مابه‌ازای مالی برای اعضای هیئت امنا و مدیره خود ندارد و ملک طلق کسی هم محسوب نمی‌شود. هیئت امنای آن هم که اخیراً به‌عنوان عضو آن (از 12 عضو) انتخاب شده‌ام فقط سالی یکی دو بار جلسه دارد؛ به‌عبارتی امروز هست و فردا نیست!»
     
    بنیاد باران نیز طی اطلاعیه‌ای به اظهارات فتاح پاسخ داد که متن آن به‌شرح زیر است:

    رئیس بنیاد مستضعفان که به‌مناسبت یکساله شدن مدیریتش بر این بنیاد در برنامه‌ای تلویزیونی حضور یافته بود، درباره املاکی صحبت کرد که با آنکه متعلق به «بنیاد مستضعفان» است، ولی همچنان در دست نهادهای نظامی، حاکمیتی و... قرار دارد. او همچنین به موضوع ملکی که برای مدتی دفتر کار سیدمحمد خاتمی محسوب می‌شد، اشاره کرد و گفت: «این ملک که برای مؤسسه باران بود قبل از حضور من در بنیاد مستضعفان تخلیه شده بود و بعد از کرونا با همکاری وزارت بهداشت و درمان آنجا را تبدیل به محلی برای قرنطینه بیماران کرونایی کردیم و الآن هم در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته است.»

    متأسفانه توضیحات آقای فتاح درباره ملک جماران ناقص و شبهه‌برانگیز است، چرا که در همان سال‌ها اعلام شد که ملک مذکور از سوی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام در اختیار سید محمد خاتمی قرار گرفته و به هیچ عنوان دفتر بنیاد باران نبوده است. حال مشخص نیست چرا مجدداً چنین ادعایی از سوی عالی‌ترین مقام بنیاد مستضعفان در فضای رسانه‌ای تکرار می‌شود، این درحالی است که بنیاد باران از ابتدای تأسیس تاکنون، حتی یک روز هم در ملکی که متعلق به دولت یا بنیاد مستضعفان بوده فعالیت نداشته و برای اثبات این ادعا می‌توان به اسناد ثبتی و مدارکی که موجود است، مراجعه کرد.

    ملکی که آقای فتاح چند سال پس از تخلیه به «بنیاد باران» نسبت می‌دهد، سابقه مشخصی دارد. این ساختمان از زمان حضرت امام و با اذن ایشان در اختیار کمیته انقلاب اسلامی قرار گرفت و در زمان رهبری کنونی نیز همین روند ادامه یافت. با اینکه چند سال بعد بخش‌هایی از آن در اختیار نیروی انتظامی قرار گرفت، اما در سال‌های گذشته در اختیار مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام(س) بود و دفتر «شبه‌قاره» مؤسسه محسوب می‌شد.

    آقای خاتمی بعد از قطع هرگونه کمک و حمایت دولت آقای احمدی‌نژاد مدتی را به‌دلیل اینکه دبیر کنگره بین‌المللی امام خمینی(ره) بودند به‌دعوت یادگار امام در مجموعه مذکور مستقر و از قسمت‌هایی از فضای آن به‌عنوان دفتر استفاده می‌کردند و به‌محض توافق دفتر تنظیم و نشر آثار امام با بنیاد مستضعفان مبنی بر تحویل ملک، بدون هیچ توقع یا انتظاری و در حالی که محلی برای دفتر ایشان به‌عنوان رییس جمهور پیشین در نظر گرفته نشده بود، دفترشان را تعطیل و آنجا را ترک کردند، ضمن اینکه همزمان با حضور آقای خاتمی در آن ملک، واحدهایی از مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام نیز از آن بهره‌برداری می‌کردند.

    مشخص نیست اگر قرار است تکلیف املاک تحویل‌داده‌نشده از سوی اشخاص و نهادهای ذی‌نفوذ در قدرت به بنیاد مستضعفان روشن شود، چرا پرویز فتاح نام ملکی را با ادعایی خلاف واقع به‌زبان آورده که سال‌ها پیش تخلیه شده است؟ اینک مشخص نیست چرا جناب فتاح اطلاعاتی ناصحیح درمورد جناب سیدمحمد خاتمی و بنیاد باران داده و قیاس‌های مع‌الفارقی مطرح نموده است، لذا شایسته است ایشان در راستای تنویر افکار عمومی، اظهارات خود را اصلاح و شفاف مطرح کند تا خدای ناکرده نسبت و قضاوت سوئی برای مردم شریف و افکار عمومی کنجکاو و واقع‌بین به وجود نیاید و همه با یک چوب رانده نشوند. در مجموع اینکه رئیس بنیاد مستضعفان به‌دنبال بازپس‌گیری این املاک از اشخاص و نهادهای خاص باشد، امری بدیهی و پسندیده است و باید از آن استقبال کرد.
     
    واکنش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام را نیز در ادامه می‌خوانید:

    1 ــ تا زمان فوت مرحوم آقای هاشمی رفسنجانی، ساختمان کاخ مرمر به‌عنوان دفتر رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد بهره‌برداری قرار می‌گرفت، پس از آن براساس تدابیر مقام معظم رهبری مبنی بر تمرکز امور مجمع (سازمانی و ساختمانی) به‌درخواست دبیر مجمع و موافقت معظم‌له مبنی بر انتقال مجمع به ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی، در مرداد ماه 1397 و در زمان ریاست مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی بر مجمع، ساختمان کاخ مرمر تحویل ریاست وقت بنیاد مستضعفان، جناب آقای مهندس سعیدی‌کیا گردید.

    2 ــ علاوه بر ساختمان کاخ مرمر، دو ساختمان مرکز تحقیقات استراتژیک که توسط جناب آقای دکتر روحانی و سپس جناب آقای دکتر ولایتی مدیریت می‌شد نیز در مرداد ماه 1397 به ریاست وقت بنیاد، جناب آقای مهندس سعیدی‌کیا تحویل شد.

    3 ــ پس از تحویل ساختمان‌های فوق‌الذکر به بنیاد مستضعفان، مجمع تشخیص مصلحت نظام، هیچ‌گونه بهره‌برداری از ساختمان‌های مذکور نداشته است.

    با عنایت به موارد مذکور، ضمن استقبال از لزوم شفافیت در امور، از مسئولان محترم انتظار می‌رود در اظهارات خود دقت لازم را معمول دارند تا باعث سوء برداشت مخاطبین نگردد.
     
    پاسخ روابط عمومی پادگان کوهک به اظهارات رئیس بنیاد مستضعفان

    به گزارش ایسنا به نقل از ارتش، متن توضیحات روابط عمومی پادگان کوهک به این شرح است:
    ۱-منظور مهندس فتاح رئیس بنیاد مستضعفان از عبارت «یک جای خوب ما در کوهک در نیروی دریایی ارتش» پادگان کوهک و ستاد نیروی دریایی ارتش بوده است که این مکان، از پیش از انقلاب اسلامی در اختیار این نیرو بوده و بعد از انقلاب نیز به عنوان ستاد فرماندهی از آن بهره‌برداری می کند.
    ۲- بر اساس مصوبات ابلاغی مقرر شده اراضی پادگان کوهک بالمناصفه بین نیروی دریایی ارتش و بنیاد مستضعفان تقسیم شود و در مسیر اجرای این مصوبه ستاد کل نیروهای مسلح به عنوان حَکم عمل خواهد کرد.
    ۳- بر این اساس تمامی عواید حاصل از اعیان اراضی پادگان کوهک (ساخت و سازهای انجام شده در محدوده پادگان) متعلق به نیروی دریایی ارتش خواهد بود و بنیاد موظف به پرداخت ارزش آن به نیروی دریایی است.
    ۴- پس از برگزاری جلسات متعدد در سطح نیروی دریایی ارتش و بنیاد مستضعفان و تعیین نحوه اجرای مصوبات ابلاغی از طریق بکارگیری کارشناسان منتخب طرفین به منظور تعیین ارزش کارشناسی روز عرصه و اعیان پادگان کوهک، کارشناس منتخب بنیاد مستضعفان، منصفانه و عادلانه عمل نکرده و موجب توقف هرگونه اقدام در پرداخت ارزش واقعی حاصل از عرصه و اعیان به نیروی دریایی ارتش شد که همین امر توقف اجرای مصوبه ابلاغی را به دنبال داشت.
    ۵- برابر تدبیر ستاد کل نیروهای مسلح، مجدداً و به منظور تعیین تکلیف نهایی این اراضی، یک هیئت کارشناسی سه نفره متشکل از کارشناسان ستاد کل نیروهای مسلح، نیروی دریایی ارتش و بنیاد مستضعفان در حال بررسی و ارزش‌گذاری واقعی عرصه و اعیان پادگان کوهک هستند که به محض اعلام نظریه و مشخص شدن ارزش کارشناسی عرصه و اعیان این پادگان، مصوبات ستاد کل نیروهای مسلح اجرایی خواهد شد.
    ۶- شایسته است، یک مقام مسئول ارشد در جایگاه رئیس محترم بنیاد مستضعفان، که ایشان را فردی متشرع می‌دانیم، پیش از هرگونه اظهار نظر، مستندات خود را تکمیل و مردم و مخاطبین را به  اشتباه نیندازند.

     


    پویشگر: خبرپو     منبع: خبرگزاری‌ها

    ۱۱:۱۶:۰۶ | دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | Monday 10 / 08 August / 2020
    خرید رپورتاژ آگهی در خبرپو
    آخرین اخبار روز