#کالابرگ الکترونیک #غزه #پرسپولیس #استقلال #اخبار آموزش پرورش و فرهنگیان

بحران کم‌آبی در کهگیلویه و بویراحمد با کاهش آب‌های زیرزمینی

با آغاز فصل تابستان و وجود گرمای زیاد و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی، استان کهگیلویه و بویراحمد را با مشکل کمبود شدید آب مواجه کرده است. مدیریت صحیح مصرف آب می‌تواند در جهت رفع این مشکل موثر واقع شود.

تیتر دوشنبه// بحران کم آبی در کهگیلویه و بویر احمد با کاهش آب‌های زیر زمینی / غیرقابل استفاده بودن ۷۰ درصد شبکه‌های آبرسانی در استان

گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، کهگیلویه و بویراحمد با آغاز فصل تابستان و وجود گرمای زیاد و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی برخی از شهر‌های و روستا‌های استان در طول شبانه روز با مشکل کمبود شدید آب روبرو هستند. مدیریت صحیح مصرف آب در زمینه‌های مختلف از جمله خانگی، کشاورزی و صنعت و توجه دست اندرکاران امر برای توزیع مناسب این موهبت الهی در نقاط مختلف استان می‌تواند در جهت رفع این مشکل موثر واقع شود.


آب از شاخص‌های اصلی توسعه و استفاده از منابع آب می‌تواند کمک قابل توجهی به توسعه و پیشرفت این استان کند که می‌طلبد این مهم در اولویت برنامه کاری مسئولان و متولیان امر قرار گیرد.   غیرقابل استفاده بودن ۷۰ درصد شبکه‌های آبرسانی در استان کهگیلویه و بویر احمد
باید برای جلوگیری از هدر رفت آب شبکه‌های آبرسانی اصلاح شود


در این راستا، حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی، نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با مسئولان شرکت مهندسی آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: آب مثل اکسیژن بوده که دائم باید برای زندگی و حیات در اختیار مردم باشد.


  • تور چابهار لحظه آخری از 4,990,000 تومان
  • تور دبی لحظه آخری از 12,200,000 تومان
  • واکنش همسر مهدی قایدی به شایعات
  • استخدام شرکت معتبر تولیدی در 7 عنوان شغلی
  • بهترین سبد ارز دیجیتال برای کسب سود در می ۲۰۲۴ از نظر ۳ ربات هوش مصنوعی!
  • خرید گوشی نوکیا حرام اعلام شد
  • شعار بانک در سال جاری، توجه به سرمایه انسانی به عنوان هسته‌ اصلی توسعه بانک است
  • مذاکرات صادرات نفت ایران / آماده همکاری جدید باشید
  • شماره ۵۳۷هفته نامه اطلاعات بورس منتشر شد


  • حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه اگر آب نباشد، زندگی بشر و حیات جانداران مختل خواهد شد، عنوان می‌کند: مدیریت آب کار ساده‌ای نیست و بحث اصلاح شبکه، کم بارشی و قطعی برق مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده است.


    نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد می‌افزاید: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی کار‌های ارزشمندی انجام گرفته و خدمات بیش از ۴۰ ساله نظام با همه حکومت‌های قبل از انقلاب، قابل مقایسه نیست.


    وی با اشاره به جمعیت ایران اسلامی قبل از انقلاب، ادامه داد: در آن دوران شبکه انتقال آب هم وجود نداشت، ولی هم اکنون فعالیت‌های خوبی به برکت انقلاب در کشور انجام گرفته که روستا‌ها نیز از این خدمات بی بهره نیستند.

     

    غیرقابل استفاده بودن ۷۰ درصد شبکه‌های آبرسانی در استان کهگیلویه و بویر احمد


    امام جمعه یاسوج یادآور می‌شود: با توجه به بارش کم باران و جمعیت بالای کشور، در این شرایط آبرسانی کار ساده‌ای نیست.


    وی با بیان اینکه باید برای جلوگیری از هدر رفت آب شبکه‌های آبرسانی اصلاح شود، تصریح می‌کند: آب شرب باید صرفاً جهت مصارف شرب باشد و ضمن صرفه جویی در مصرف آب، از اسراف آن جلوگیری کنیم.


    حسینی ضمن تاکید بر درک اهمیت آب، اظهار کرد: آب و فاضلاب باید با کار فرهنگی از طریق صدا و سیما و رسانه‌ها جهت همکاری و همراهی مردم تلاش کند.


    نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بانوان خانه دار نیز باید تلاش کنند که با توجه به کم آبی، مصرف آب در خانواده‌ها را مدیریت کنند.
     

    غیرقابل استفاده بودن ۷۰ درصد شبکه‌های آبرسانی در استان کهگیلویه و بویر احمد

      بیشترین مصرق آب کشاورزی صنعت از آب شرب است


    اسفندیار برخه، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با اشاره به اینکه از یکم تا هفتم تیرماه به نام هفته صرفه جویی در مصرف آب نامگذاری شده است، گفت: به دلیل کاهش بارندگی در سال‌های اخیر شاهد تنش آبی در سراسر کشور به ویژه استان هستیم که در برخی موارد با بحران نیز مواجه شده ایم.


  • جدول محاسبه رقم حقوق بازنشستگان در ۱۴۰۳ /عکس
  • 0 تا 100 کشور بلژیک: جاهای دیدنی + پایتخت + وسعت
  • ۱۳ سال از ناپدید شدن ساتوشی ناکاموتو گذشت! آخرین پیام خالق بیت کوین چه بود؟
  • بالاخره رقم نهایی حقوق بازنشستگان مشخص شد؟ | خبر خوش آخر هفته ای برای بازنشستگان
  • زمان مصاحبه آزمون صلاحیت حرفه‌ای روانشناسان و مشاوران تهران
  • وعده زنوزی به یحیی گل محمدی: چند ستاره می‌گیریم
  • قیمت روز انواع تلفن همراه در ۱۷ دی ۱۴۰۲
  • خرید تور مشهد لحظه آخری از 795,000 تومان
  • تسری امتیازات رتبه‌بندی معلمان به آموزشیاران نهضت سوادآموزی
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳


  • اسفندیار برخه ضمن تاکید بر اینکه باید فرهنگ مصرف آب و استفاده بهینه از این نعمت الهی را برای شهروندان و مردم تبیین کنیم، ادامه داد: بیشترین مصارف آب در کشاورزی، صنعت و آب شرب است.


    مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد اطلاع رسانی در زمینه راه‌های صرفه جویی در مصرف آب را یادآور شد: مردم باید خود را در قبال مصرف آب مسئول بدانند و قاضی میزان مصرف آب در منازل و زندگی باشند.


    به گفته وی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد مصرف هر خانواده‌ای در زمینه شستشوی البسه و ظروف است، ما در زمینه آبرسانی با معارضاتی روبرو هستیم.

     

    برخه به وجود هزار و ۶۴۰ روستا در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و می‌افزاید: از این تعداد، ۱۸۰ روستا تحت پوشش شبکه آبرسانی این اداره قرار دارند.

     

    غیرقابل استفاده بودن ۷۰ درصد شبکه‌های آبرسانی در استان کهگیلویه و بویر احمد


    مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: بیشترین مخازن آب استان به اوایل انقلاب بر می‌گردد که هم اکنون ۷۰ درصد روستا‌ها شبکه‌های آبرسانی آن‌ها تقریباً غیرقابل استفاده هستند.


    وی هدر روی آب در شبکه‌ها را بالا دانست و گفت: متاسفانه استفاده غیرمجاز مردم از آب شرب برای آبیاری درختان و دستبرد به تاسیسات آب و همچنین استفاده احشام از آب شرب نیز صورت می‌گیرد.


    برخه یادآوشد: برای سال گذشته و سال جدید اعتبارات بی‌سابقه‌ای در بحث محرومیت زدایی به استان اختصاص یافت که سهم ما حدود ۲۰۸ میلیارد تومان جهت تامین، توزیع، اصلاح و آبرسانی شبکه‌های آب است و با بازدید مسئولان وزارت نیرو این مبلغ به ۶۱۸ میلیارد تومان افزایش یافت.


    مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه هم اکنون پروژه‌های آبرسانی در حال انجام و فعالیت هستند، گفت: با این کار ۲۳۰ روستا از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار خواهند شد.


    وی خاطرنشان کرد: در سفر ریاست جمهوری به استان ۲۲۰ میلیارد تومان جهت اصلاح ۱۶۰ کیلومتر از خطوط آبرسانی برای جلوگیری از فرسودگی و هدر روی آب اختصاص یافت.

    غیرقابل استفاده بودن ۷۰ درصد شبکه‌های آبرسانی در استان کهگیلویه و بویر احمد

    براساس این گزارش، کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی افزون بر ۱۵ هزار کیلومتر مربع حدود یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد. متوسط بارش سالانه در این استان قرار گرفته در دامنه‌های دنا، سالانه حدود ۶۷۵ میلی متر، نزدیک به سه برابر میانگین کشوری است.


    در سال‌های اخیر فشار به منابع آب زیرزمینی کشور برای تأمین آب مورد نیاز بخش‌های مختلف (کشاورزی، شرب و بهداشت، فضای سبز، صنایع و خدمات و…) افزایش یافته است.


    در صورتی که آب استحصالی از چاه‌ها بیشتر از ظرفیت آب تجدید پذیر آبخوان‌ها بوده و همین امر منجر به نزول سطح آب زیرزمینی در بسیاری از دشت‌های کشور و بروز اثرات مخرب از خشکیدن قنوات و چشمه‌ها، پمپاژ آب از اعماق زیاد توسط چاه‌های عمیق با هزینه بالا، شور شدن آب استحصالی از چاه‌ها، بایر شدن زمین‌های زراعی، فرونشست زمین و ایجاد شکاف در تأسیسات و منازل در برخی مناطق شده است.

    پویشگر: خبرپو     منبع: دانشجو

    ۱۲:۲۵:۱۷ | سه شنبه ۷ تیر ۱۴۰۱ | Tuesday 28 / 06 June / 2022
    خرید رپورتاژ آگهی در خبرپو
    آخرین اخبار روز