#مشاهده دهک خانوار, درخواست بررسی دهک و دانلود اپلیکیشن شما در سایت حمایت hemayat.mcls.gov.ir #دریافت اینترنت رایگان در سامانه دولت من my.gov.ir #هواشناسی #ماه رمضان #وضعیت راه ها #بیت‌کوین #یارانه و کالابرگ الکترونیک #غزه #پرسپولیس #استقلال #اخبار آموزش و پرورش

سازمان ملل: شورای امنیت درخواست آمریکا را رد می‌کند

یک مقام سازمان ملل متحد می‌گوید شورای امنیت درخواست آمریکا برای تشکیل کمیته ناظر بر اجرای تحریم‌های ایران را نخواهد پذیرفت.


  • تور آنتالیا لحظه آخری از 17,600,000 تومان
  • تور قشم لحظه آخری از 2,990,000 تومان
  • رقم یارانه نقدی تغییری می‌کند؟
  • خرید تور آنتالیا لحظه آخری از 17,600,000 تومان
  • مابه التفاوت مستمری سال ۱۴۰۲ مددجویان بهزیستی پرداخت خواهد شد
  • قیمت روز انواع تلفن همراه در ۱۷ دی ۱۴۰۲
  • حل مشکل حقوق پایان سال معلمان با مجوز سران قوا
  • استخدام های جدید سال 1403 (دولتی و مهم)
  • استعفای کاظم صدیقی در هاله ای از ابهام
  • ۳ درس مهمی که در دوره‌های صعود بازار کریپتو نباید فراموش کنیم!
  • افزایش حداقل دستمزد کارگران به میزان ۳۵.۳ درصد برای سال آینده
  • استخدام شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند

  • به گزارش خبرگزاری فارس، یک مقام سازمان ملل متحد بامداد شنبه گفته شورای امنیت درخواست آمریکا برای ایجاد کمیته ناظر بر اجرای تحریم‌های ایران را نخواهد پذیرفت. 

    مقام سازمان ملل: درخواست آمریکا برای ایجاد کمیته ناظر بر اجرای تحریم‌های ایران رد می‌شود

    این مقام سازمان ملل که خواسته نامش فاش نشود در گفت‌وگو با پایگاه «دیپلماتیک» گفت: «آمریکا احتمالاً نامه‌ای به رئیس‌ شورای امنیت ارسال خواهد کرد و با بزرگنمایی بازگشت تحریم‌ها [علیه ایران] خواستار تشکیل کمیته ناظر بر اجرای تحریم‌ها و هیئت کارشناسان خواهد شد.»

    وی اضافه کرد: «هیچ‌کدام از این اتفاقات رخ نخواهد داد چون هیچ اجماعی در داخل شورای امنیت وجود ندارد.»

    این مقام سازمان ملل اضافه کرد: «این، اساساً یک ژست تو حالی از سوی آمریکا خواهد بود. مسئله‌ای که واقعاً اهمیت دارد، صدور یک فرمان اجرایی خواهد بود تا به وزرای خارجه و خزانه‌داری آمریکا امکان دهد کشورها یا شرکت‌های ناقض تحریم‌های سازمان ملل را جریمه کنند.»

    وی اضافه کرد تفسیر آمریکا از این تحریم‌ها این خواهد بود که نه تنها فروش سلاح‌های متعارف به ایران را ممنوع می‌کنند، امکان توقیف تمامی محموله‌های قانونی ایران را نیز می‌دهند. 

    او تصریح کرد: «آمریکا احتمالاً کشورهای زیادی را ملزم خواهد کرد هواپیماها، نفت‌کش‌ها و کشتی‌های ایران را رهیابی کرده و حتی محموله‌هایشان را توقیف کنند. من فکر می‌کنم این جزو موثرترین روش‌ها برای تحریک کردن ایرانی‌ها است.»

    مقام مورد استناد پایگاه «دیپلماتیک» در ادامه گفت: «آمریکا در دنیای موازی دیگری سیر می‌کند که در آن تصمیم‌های یکجانبه روی اقدامات چندجانبه سلطه دارند.»

    این مقام همچنین گفته چندین اقداماتی آمریکا را به ابزارهای بیشتری برای از بین بردن برجام مجهز خواهد کرد. 

    پایگاه «دیپلماتیک» در ادامه به تشریح سناریوهای احتمالی از تقابل آمریکا و سازمان ملل بر سر پرونده ایران پرداخته است. یک سناریو ممکن است این باشد که دولت ترامپ، آن دسته از نهادهای سازمان ملل را که با تفسیر آمریکا از بازگشت تحریم‌ها علیه ایران موافق نباشند به قطع کمک‌های مالی تهدید کند. 

    «دیپلماتیک» همچنین با استناد به گزارش جدید «گروه بین‌المللی بحران» نوشته دولت ترامپ ممکن است اقدام به انحلال یا قطع منابع مالی کانال خرید ایجادشده به موجب قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل کند . 

    این کانال خرید به موجب مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ برای انتقال مواد، اقلام یا فناورهای‌های مورد نیاز برای فعالیت‌های هسته‌ای ایران طبق شرایط مندرج در برجام ایجاد شده است. آمریکا ممکن است بر اساس این استدلال که قطعنامه ۲۲۳۱ ملغی شده این کانال خرید را نیز منحل‌شده اعلام کند. 

    مقام مورد استناد «دیپلماتیک» می‌گوید که این کانال خرید اکنون بیش از یک سال است که تقریباً غیرفعال بوده است. 

    این پایگاه خبری در بخش دیگری از گزارش خود نوشته یکی از موضوعات اصلی سخنرانی ترامپ در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، ایران خواهد بود. مطابق این گزارش، ترامپ در این سخنرانی که سه‌شنبه هفته آینده ایراد خواهد شد ادعا خواهد کرد که تحریم‌ها علیه ایران را بازگردانده است. 

     

    پویشگر: خبرپو     منبع: فارس

    ۹:۰۴:۵۲ | شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | Saturday 19 / 09 September / 2020
    خرید رپورتاژ آگهی در خبرپو
    آخرین اخبار روز