#کالابرگ الکترونیک #غزه #پرسپولیس #استقلال #اخبار آموزش پرورش و فرهنگیان

تیر آمریکا بازهم به سنگ خورد/ مخالفت با ادعای دروغین واشنگتن

در حالیکه دبیرکل سازمان ملل و اعضای شورای امنیت به صراحت بازگشت تحریم های سازمان مللی را رد کردند، وزیر خارجه ایالات متحده در بیانیه‌ای منفعلانه مدعی بازگشت تحریم‌های سازمان ملل متحد علیه ایران شد


  • تور تایلند لحظه آخری از 34,490,000 تومان
  • تور مشهد لحظه آخری از 795,000 تومان
  • خرید تور تایلند لحظه آخری از 34,490,000 تومان
  • وعده زنوزی به یحیی گل محمدی: چند ستاره می‌گیریم
  • قیمت روز انواع تلفن همراه در ۱۷ دی ۱۴۰۲
  • اخبار لحظه به لحظه استخدام وزارت بهداشت
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
  • تسری امتیازات رتبه‌بندی معلمان به آموزشیاران نهضت سوادآموزی
  • استخدام شرکت معتبر تولیدی در 7 عنوان شغلی
  • واکنش همسر مهدی قایدی به شایعات
  • هشدار تیم دوج‌کوین درباره میم‌کوین‌های جدید! چه خطراتی کاربران را تهدید می‌کند؟

  • اروپایی ها با انتقاد از اقدام یکجانبه گرایانه آمریکا برای احیای تحریم‌های بین‌المللی بر ایران، گفتند این تحریم‌ها کماکان لغوشده باقی می‌مانند. سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد نیز در نامه‌ای به دبیرکل و رئیس شورای امنیت این سازمان تاکید کرد ادعای آمریکا برای بازگردانده شدن تحریم‌های لغو شده قطعنامه ۲۲۳۱، فاقد اثر حقوقی، باطل و بی‌اثر است. دبیرکل سازمان ملل متحد هم خطاب به شورای امنیت این سازمان از انجام نگرفتن هیچ اقدامی در ارتباط با ادعای آمریکا مبنی بر بازگشت تحریم‌ها علیه ایران به دلیل نبود قطعیت در خصوص صحت این ادعا خبر داد.

    اجماع جهانی علیه ادعای پوچ واشنگتن؛ تیر آمریکا به سنگ خورد

    وزارت امور خارجه آمریکا درحالی مدعی از سرگیری تحریم ها علیه ایران شد و با لحنی قلدرمآبانه، تهدید آمیز و کاملا یکجانبه گرایانه، خواستار همکاری کشورهای عضو سازمان ملل برای همراهی با تحریم ها شده است که سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان روز گذشته در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد تأکید کردند که تلاش آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌ها فاقد «تأثیر قانونی» است و تعلیق تحریم‌ها بعد از ۲۰ سپتامبر (۳۰ شهریور) نیز ادامه خواهد یافت.

    بیانیه وزارت خارجه درباره ادعای باطل و دروغ آمریکا
    وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه رویکرد رژیم کنونی آمریکا خطری بزرگ برای صلح و امنیت بین‌المللی و تهدیدی بی سابقه برای سازمان ملل متحد و شورای امنیت است، اعلام کرد: چنانچه آمریکا رأسا - یا با همکاری معدود دست‌نشانده‌های خود اقدامی در راستای این تهدیدات انجام دهد با واکنش جدی مواجه خواهد شد و مسئول تمامی عواقب خطرناک آن خواهد بود.

    نامه ایران به سازمان ملل متحد؛ ادعای آمریکا برای بازگردانده شدن تحریم‌ها فاقد اثر حقوقی است
    در همین رابطه مجید تخت روانچی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در نامه‌ای به دبیرکل و رئیس شورای امنیت این سازمان تاکید کرد ادعای آمریکا برای بازگردانده شدن تحریم‌های لغو شده قطعنامه ۲۲۳۱، فاقد اثر حقوقی، باطل و بی‌اثر است.
    به گزارش ایرنا؛ مجید تخت‌روانچی شامگاه شنبه در این نامه یادآور شد: در واکنش به اقدام آمریکا، نه تنها هیچ یک از اعضای شورای امنیت، صلاحیت آن کشور برای فعال کردن روند بازگشت تحریم‌های گذشته را نپذیرفتند، بلکه از طریق نامه‌های انفرادی یا مشترک به رئیس شورای امنیت، ۱۳ عضو این نهاد، اعتبار حقوقی و مقبولیت نامه آمریکا را قاطعانه رد کردند.

    واکنش‌های بین‌المللی به ادعای آمریکا 
    به گزارش فارس؛ ادعای آمریکا در اجرایی شدن مکانیسم موسوم به «اسنپ‌بک» و بازگشت تمام تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران با واکنش مقام‌های مختلف جهانی مواجه شد.
     

    بیانیه تروئیکای اروپایی
    وزرای خارجه فرانسه، انگلیس و آلمان در بیانیه‌ای مشترک بر ادامه اجرای کامل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت تاکید کردند
    در این بیانیه آمده است: امروز، ۳۰ روز از زمانی که آمریکا تلاش کرد مکانیسم اسنپ‌بک را آغاز کند، گذشته است. (این مکانیسم) به یک مشارکت‌کننده برجام اجازه می‌دهد به دنبال بازگرداندن تحریم‌های چندجانبه علیه ایران که در سال ۲۰۱۵ طبق قطعنامه ۲۲۳۱ مصوب شورای امنیت برداشته شدند، باشد.
    فرانسه، آلمان و بریتانیا (تروئیکای اروپایی) متذکر می‌شود که آمریکا به دنبال خروج از برجام در ۸ مه سال ۲۰۱۸ دیگر مشارکت‌کننده در آن نیست.
    «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد نیز به شورای امنیت این سازمان گفت که نمی‌تواند در ارتباط با ادعای آمریکا مبنی بر بازگشت همه تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران اقدامی انجام دهد زیرا «عدم قطعیت» در این خصوص وجود دارد.
    گوترش در نامه‌ای به شورای امنیت که به رویت خبرگزاری رویترز رسیده، نوشت به نظر می‌رسد درباره آغاز شدن این روند و در عین حال در ارتباط با سرنوشت تحریم‌ها و بازگشت آن عدم قطعیت وجود دارد.
    وی افزود: وظیفه دبیر کل نیست که در چنین شرایطی اقدام کند، گویی چنین عدم قطعیتی وجود ندارد.

    به گزارش رویترز، مقام‌های سازمان ملل به شورای امنیت برای اجرای رژیم تحریم‌هایش پشتیبانی اداری و فنی ارائه می‌کنند و گوترش کارشناسان مستقلی را برای نظارت بر اجرای آن‌ها منصوب می‌کند. او در همین خصوص گفت تا زمان روشن شدن وضعیت تحریم‌های ایران، اقدامی برای ارائه این حمایت انجام نخواهد داد.

    نمایندگی فرانسه در سازمان ملل با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «تحریم‌های بین‌المللی بر ایران همچنان لغو شده باقی می‌مانند و تهران نیز باید پاسخگو باشد تا زمانی که به الزاماتش عمل کند».
    به نوشته توئیتر شبکه «الجزیره»، در این بیانیه آمده است: «فرانسه، آلمان و بریتانیا به اجرای کامل توافق هسته‌ای با ایران، متعهد می‌مانند. توافق هسته‌ای تنها راه به سمت مهار برنامه هسته‌ای ایران است».

    نمایندگی روسیه در سازمان ملل نیز با انتقاد از این اقدام آمریکا، گفت: «دردناک است که شاهد این باشیم که کشوری به این بزرگی، بدین شکل به خودش توهین می‌کند و لجوجانه با دیگر اعضای شورای امنیت مخالفت می‌کند».
    بر این اساس، نمایندگی روسیه همچنین تاکید کرد: «ایالات متحده با تحمیل اراده خودخواهانه خود بر دیگران، به تضعیف قوانین بین‌المللی اصرار می‌ورزد».

    وزارت خارجه روسیه هم در واکنش به تلاش آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران اعلام کرد، تلاش برای حفظ برجام ادامه خواهد یافت.
    مسکو گفته قطعنامه ۲۲۳۱ همچنان برقرار و موثر است و واشنگتن حق ندارد از جانب شورای امنیت سازمان ملل متحد سخن بگوید.

    گفتنی است؛ وزیر امور خارجه آمریکا درحالی مدعی از سرگیری تحریم‌ها از جمله تحریم های تسلیحاتی علیه ایران شده است که چندی پیش شورای امنیت سازمان ملل با رد پیش‌نویس قطعنامه آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران، مخالفت صریح خود را با آن اعلام کرد و بجز آمریکا، تنها کشور دومنیکن به آن رای مثبت داد.

    اخبار مرتبط:

     


    پویشگر: خبرپو     منبع: آخرین خبر

    ۱۲:۴۴:۱۴ | یکشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | Sunday 20 / 09 September / 2020
    خرید رپورتاژ آگهی در خبرپو
    آخرین اخبار روز