#کالابرگ الکترونیک #غزه #پرسپولیس #استقلال #اخبار آموزش پرورش و فرهنگیان

بیانیه جدید جبهه اصلاحات ایران درباره انتخابات ریاست جمهوری

جبهه اصلاحات ایران درباره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ بیانیه جدید داد و عنوان کرد: از معرفی نامزد به نام جبهه خودداری می‌کنیم ولی مانع حمایت احزاب و اعضای حقیقی عضو جبهه از نامزدها نمی‌شویم.

بیانیه جدید جبهه اصلاحات ایران درباره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰

متن بیانیه جبهه اصلاحات ایران به شرح زیر است:


به نام خداوند متعال

ملت بزرگوار و صبور ایران

آن‌گونه که در اصل ۵۶ قانون اساسی آمده است حق تعیین سرنوشت و حق حاکمیت از آن ملت است. جمهوریت رکن رکین و غیر قابل تغییر نظام سیاسی حاکم بر کشور است و انتخابات ریاست جمهوری ابزار اعمال حق حاکمیت ملت و تجلی جمهوریت نظام است. متاسفانه اصول متعدد قانون که شیوهٔ اجرای انتخابات و کسب آرای عمومی را مشخص نموده و چارچوب‌های انتخابات آزاد و سالم و عادلانه را روشن کرده است از جمله اصول ششم، نهم، پنجاه و ششم و از همه روشن‌تر اصل ۱۱۴ قانون اساسی، با تفسیری از اصل ۹۹ توسط شورای نگهبان تحت عنوان نظارت استصوابی عملا نقض شده و از کارایی افتاده است.

جبهه اصلاحات ایران متشکل از ۳۱ حزب و سازمان، به همراه ۱۵ تن از شخصیت‌های سیاسی اصلاح‌طلب در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حفظ موضع انتقادی نسبت به این تفسیر غلط تمام تلاش خود را معطوف به معرفی نامزدهای متعدد انتخاباتی از میان شناخته‌شده‌ترین شخصیت‌های سیاسی و اجرایی  اصلاح‌طلب که واجد تمامی شرایط مندرج در اصل ۱۱۵ قانون اساسی بودند کرد تا شاید بتواند در انتخاباتی که از حداقل‌ معنای رقابت برخوردار است پایگاه اجتماعی اصلاح‌طلبان را دعوت به مشارکت در انتخابات نماید.

با کمال تاسف شورای نگهبان در اقدامی غیر قابل دفاع و ظالمانه و غیرشفاف، چنان صحنه‌ای آفرید و به مهره‌چینی پرداخت که مورد عتاب بسیاری از شخصیت‌های موجه حتی مقام رهبری قرار گرفت. به این ترتیب نه فقط جبههٔ اصلاحات بلکه بسیاری از جریان‌‌های سیاسی کشور از داشتن نامزد انتخاباتی محروم شدند.

همانطور که در اطلاعیه نخست این جبهه اعلام شد مجمع عمومی جبهه اصلاحات ایران با ارزیابی کامل عرصه انتخابات و با لحاظ همه تلاش‌های صورت گرفته نتوانست به این جمع‌بندی برسد که وضعیت نهایی صحنه این فرایند چیزی است که بتوان بدان نام انتخابات رقابتی، معنادار و آزاد نهاد.

بر این اساس با احترام به همه افرادی که در کسوت نامزدی احراز عنوان ریاست جمهوری در صحنه باقی مانده‌اند و کسانی که به ناحق، به شیوه مذکور احراز صلاحیت نشدند، جبهه اصلاحات ایران از معرفی کاندیدا در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ خودداری می‌کند.

با این وجود، جبهه اصلاحات ایران، تصمیم احتمالی برخی از احزاب عضو و اشخاص حقیقی حاضر در مجمع عمومی خود را مبنی بر حمایت منفرد یا جمعی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، محترم و مجاز دانسته، مانعی برای اعمال این تحفظ قائل نیست.

از خداوند منان عزت و سربلندی جمهور ملت ایران را مسالت می‌نماییم.

جبههٔ اصلاحات ایران
۲۶ خرداد ۱۴۰۰

گفتنی است؛ جبهه اصلاحات ایران ، در دوجلسه پیاپی نتوانست رای مثبت اعضای خود را برای حمایت از همتی یکی از کاندیدهای سیزدهمین دور رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری را کسب کند. 
این جبهه پس از عدم احراز صلاحیت تمامی کاندیدهایی که معرفی کرده بود، اعلام کرد که در انتخابات ریاست جمهوری امسال از کاندیدایی حمایت نمی کند. 
اما بعد از مناظرات و فعال شدن بدنه اصلاح‌طلبان در دو ستاد مهرعلی‌زاده و همتی در جلسه‌ای حمایت از آنان بویژه همتی مورد رای گیری قرار گرفت، اما در شب اول نتیجه همچنان منفی بود. 
با اعتراض بدنه این جریان بویژه آنان که در ستادهای فوق الذکر فعال شده بودند، مجدد شب گذشته این موضوع به رای گذاشته شد که باز با رای منفی برخی از اعضا این موضوع منتفی شد. 
آذر منصوری سخنگوی این جبهه در اینباره اظهار کرد: در دو جلسه مجمع عمومی ⁧‫جبهه اصلاحات ایران‬⁩ مورخ ۲۴و ۲۵خرداد ۱۴۰۰ موضوع تغییر موضع این جبهه مبنی بر نداشتن نامزد در انتخابات ۱۴۰۰مطرح  و به رأی گذاشته شد و در نتیجه آن تغییر در موضع پیشین این جبهه رأی نیاورد.


  • تور آنتالیا لحظه آخری از 14,200,000 تومان
  • تور قشم لحظه آخری از 1,790,000 تومان
  • نکات مهم برای پذیرفته شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال ۱۴۰۳
  • راهنمای سفر به ازبکستان | جاهای دیدنی + غذاها
  • جدول محاسبه رقم حقوق بازنشستگان در ۱۴۰۳ /عکس
  • ۱۳ سال از ناپدید شدن ساتوشی ناکاموتو گذشت! آخرین پیام خالق بیت کوین چه بود؟
  • خرید تور مشهد لحظه آخری از 795,000 تومان
  • واریز ۳۱ هزار میلیارد ریال به حساب فرهنگیان بازنشسته
  • قیمت روز انواع تلفن همراه در ۱۷ دی ۱۴۰۲
  • اخبار لحظه به لحظه استخدام وزارت بهداشت
  • وعده زنوزی به یحیی گل محمدی: چند ستاره می‌گیریم
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳

  • پویشگر: خبرپو     منبع: آخرین خبر

    ۱۴:۳۸:۵۹ | چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ | Wednesday 16 / 06 June / 2021
    خرید رپورتاژ آگهی در خبرپو
    آخرین اخبار روز