#اخبار آموزش و پرورش #یارانه #بورس #سهام عدالت #خودرو #غزه #دولت چهاردهم #استقلال #پرسپولیس

هزینه لمینت دندان در سال ۱۴۰۳

میان روش‌های مختلفی که برای زیباسازی دندان‌ها وجود دارد، لمینت دندان‌ها به عنوان یکی از بهترین روش‌های زیبایی به شمار می‌رود.

در واقع، لمینت دندان روشی است که در آن، یک لایه نازک از مواد رزینی بر روی سطح دندان‌ها قرار می‌گیرد تا شکل و رنگ دندان‌ها را مطابق نیاز فرد تغییر دهد و به این واسطه لبخند او را زیباتر کند. در این مقاله شما را با هزینه لمینت دندان در سال 1403 و عوامل موثر بر آن آشنا خواهیم کرد. با ما تا انتهای این مقاله همراه شوید.

هزینه لمینت دندان در سال ۱۴۰۳

هزینه لمینت دندان چقدر است؟

عوامل زیادی می‌تواند بر هزینه‌های ناشی از لمینت دندان تاثیرگذار باشند. به طور مثال نوع، جنس و برند لمینت می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر کاهش و یا افزایش هزینه لمینت دندان داشته باشد. یکی دیگر از عواملی که در هزینه لمینت دندان تاثیر مستقیم دارد؛ پزشک متخصصی است که لمینت دندان را انجام می‌دهد. سطح مهارت پزشک متخصص و سابقه کار او، هرچه بالا‌تر باشد، دستمزد بیش‌تری دریافت می‌کند.

هم‌چنین محلی که افراد برای لمینت دندان به آن مراجعه می‌کنند، می‌تواند بر هزینه لمینت دندان تاثیر‌گذار باشد. به طور مثال هزینه لمینت دندان در تهران و دیگر کلان شهر‌ها، نسبت به شهرهای کوچک کمی بیش‌تر است. از طرفی، انتخاب کلینیک و محلی که برای لمینت دندان‌های خود انتخاب می‌کنید، نیز متناسب با موقعیت مکانی و سطح خدماتی که ارائه می‌دهد، می‌تواند هزینه‌ لمینت دندان را افزایش دهد. زیرا کلینیک‌های مختلف با ارائه امکانات متفاوت و ویژه، به مراجعه کنندگان خود خدمات رسانی می‌کنند.

به طور کلی قیمت لمینت دندان در سال 1403 برای هر واحد لمینت به طور میانگین بین 4.000.000 الی 10.000.000 تومان هزینه دارد. در واقع، هزینه لمینت برای هر فک می‌تواند حدود 20.000.000 الی 70.000.000 تومان هزینه داشته باشد. بدیهی است که هزینه لمینت دندان برای هر دو فک یا همه دندان‌ها در حدود 60.000.000 الی 150.000.000 تومان است. که این اختلاف قیمت‌ها به عوامل مختلفی از قبیل نوع و برند لمینت، پزشک متخصص و کلینیک بستگی دارد.

البته که توجه داشته باشید، معمولا افراد تمام دندان‌های خود را لمینت نمی‌کنند. بلکه متناسب با طرح لبخند خود، آن دندان‌هایی که در معرض دید هستند را با مشورت متخصص لمینت می‌کنند. این موضوع از فردی به فرد دیگر متفاوت است. به طور مثال برخی از افراد هنگام گفتگو فقط دندان‌های فک بالای خود را به نمایش می‌گذارند یا برخی 8 واحد از دندان‌های هر دو فک خود را لمینت می‌کنند. بنابراین، نیازی به نگرانی بابت هزینه لمینت تمام دندان‌ها نیست. چرا که می‌توانید فقط بخشی از آن‌ها که دندان‌پزشک پیشنهاد می‌دهد را لمینت کنید.

لمینت‌های سرامیکی در لابراتوار‌های دندانپزشکی به صورت کاملا شخصی سازی شده و با مهارت بالا ساخته می‌شوند. اما در زمان نصب به اندازه قطر لمینت‌ها باید از مینای دندان تراشیده شود. همین امر ضمن زیباسازی دندان باعث آسیب پذیری آن‌ها می‌شوند. توجه داشته باشید که در لمینت سرامیکی برگشت پذیری بابت مینای دندان وجود ندارد و فقط می‌توانید آنها را تعویض نمایید. البته هزینه لمینت دندان در این نوع سرامیکی بیش‌تر از دیگر لمینت‌ها است‌.

نوع دیگری از لمینت نیز وجود دارد که از جنس کامپوزیت است. این لمینت‌ها در مطب به صورت مستقیم روی دندان‌های افراد قرار می‌گیرند. نیاز به ساخت در لابراتوار ندارند و با رنگ دندان‌ها همخوانی دارد. برای چسباندن لمینت کامپوزیتی نیاز به تراشیدن مینای دندان نیست. چرا کخ با چسب مخصوص روی دندان‌ها چسبانده می‌شوند. حالت طبیعی این لمینت عامل پذیرش آن میان افراد مختلف است اما استحکام و زیبایی لمینت سرامیکی را ندارند. کامپوزیت خاصیت برگشت پذیری دارد و هر زمان که بخواهید می‌توانید آنها را از روی دندان‌های خود بدون هیچ آسیبی بردارید.

هزینه لمینت دندان چقدر است؟

هزینه بهترین لمینت دندان

بهترین نوع لمینت دندان روکش سرامیکی است که به آن روکش پرسلن یا حتی گاهی اوقات ونیر سرامیکی نیز می گویند. این لمینت در مقایسه با روکش رزین کامپوزیت، روکش سرامیکی نازک‌تر، زیباتر و بادوام‌تر است. روکش‌های سرامیکی به‌ویژه برای بیمارانی توصیه می‌شود که نتیجه طبیعی را دوست دارند و خواهان لبخندی زیبا و نچرال هستند. از آنجایی که هزینه لمینت دندان وابسته به جنس و برند لمینت متفاوت است لمینت سرامیکی به دلیل طبیعی بودن جلوه ای که دارد و دوام بالا، از قیمت بالا‌تری نیز برخوردار است.

مشاهده هزینه لمینت سرامیکی

هر واحد لمینت چند دندان است

اگر بخواهید تمام دندان‌هایی که خط لبخند شما را پوشش می‌دهند را لمینت کنید قطعاً به تعداد زیادی لمینت دندان نیاز دارید و اگر فقط یک دندان شما شکسته یا آسیب دیده است و یا بین دو دندان شما فاصله و شکاف وجود دارد، احتمال اینکه به لمینت بیش‌تری نیاز باشد کاهش پیدا می‌کند.

به طور کلی، هر واحد لمینت شامل یک دندان است. تعداد واحدهای لمینت مورد نیاز هر فرد به عواملی مانند فاصله بین دندان‌ها، تعداد دندان شکسته و معیوب در هر فک بستگی دارد. به علاوه تعداد لمینت دندان برای خدمات لمینت دندان خرگوشی نیز با ایجاد و اصلاح طرح لبخند بسیار متفاوت است.

لمینت متحرک دندان را از کجا بخریم؟

لمینت متحرک دندان یکی از روش‌های موقتی برای اصلاح طرح لبخند و پوشش دادن عیوب دندان‌ها است. این روکش موقت می‌تواند جای خالی یک یا چند دندان را پر کند. همچنین لمینت دندان متحرک انتخاب مناسبی برای پوشش دادن دندان‌هایی است که تغییر رنگ داده‌اند.

لمینت متحرک دندان را از کجا بخریم؟

در واقع لمینت متحرک دندان یک روکش متحرک است که روی دندان‌ها قرار می‌گیرد و مانند دندان‌های مصنوعی قابلیت جا به‌جایی دارد و عیوب ظاهری آن‌ها را می‌پوشاند.

البته برای انجام این روش باید به دندانپزشک مراجعه شود. و بهتر است لمینت متحرک دندان را از مراکز معتبر و کلینیک‌های زیبایی تهیه کنید. به طور کلی استفاده از این نوع لمینت که نگران غیر طبیعی شدن رنگ یا طرح دندان هستند و می‌خواهند با هزینه کم‌تر به نتایج دلخواه دست پیدا کنند، پیشنهاد می‌شود.

منبع:

https://doctoreto.com/offer


۲:۴۳:۴۶ | پنجشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۳ | Thursday 29 / 08 August / 2024