#مشاهده دهک خانوار, درخواست بررسی دهک و دانلود اپلیکیشن شما در سایت حمایت hemayat.mcls.gov.ir #وضعیت راه ها #ماه رمضان #هواشناسی #غزه #یارانه و کالابرگ الکترونیک #بیت‌کوین #پرسپولیس #استقلال #اخبار آموزش و پرورش

جزئیات ساخته شدن شناور شهید سلیمانی از زبان فرمانده نیروی دریایی سپاه

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: با الحاق شناور شهید سلیمانی به سازمان رزم نیروی دریایی سپاه امکان حضور قدرتمند این نیرو در آب‌های دوردست و اقیانوس‌ها فراهم شده است.

ناو شهید سلیمانی امکان حضور نیروی دریایی سپاه را در اقیانوس‌ها فراهم کرده است

به گزارش ایمنا و به نقل از سپاه نیوز، سردار علیرضا تنگسیری با تشریح فرآیند ساخته شدن شناور شهید سلیمانی با بدنه شناساگریز اظهار کرد: با ورود این ناو به سازمان رزم نیروی دریایی سپاه نام شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی در تمام دریاها و اقیانوس‌ها طنین‌انداز می‌شود.

وی افزود: ما در چهار سال اخیر، ۹ مرحله الحاق تجهیزات رزمی عملیاتی در نیروی دریایی سپاه داشتیم که عموماً از سازه‌های ساخت داخل و با تلاش عناصر جوان و دانشمندان مؤمن و انقلابی کشور و نیروی دریایی سپاه پاسداران طراحی و تولید شده است.

تنگسیری تاکید کرد: تلاش کرده‌ایم با حمایت هم‌افزا از شرکت‌های دانش‌بنیان و استفاده از توان علمی دانشمندان مؤمن و انقلابی داخلی و ظرفیت بالای دانش بومی کشور بتوانیم بیش از این برای ارتقای توان رزم و نوسازی، بازسازی و ساخت تجهیزات و لوازم مورد نیاز هرگونه مأموریت محوله گام مؤثر برداریم.


  • تور مشهد لحظه آخری از 3,400,000 تومان
  • تور کیش لحظه آخری از 4,660,000 تومان
  • خبر عجیب درباره دستمزد ۱۴۰۳ / افزایش حقوق کارگران باطل می شود؟
  • میزبانی دهکده بهار ایران منطقه ۱۵ از شهروندان و مسافران نوروزی تا عید سعید فطر
  • قابل توجه مالکان خودرو / این خودرو ها معاف از انجام معاینه فنی شدند
  • ثبت افزایش سرمایه فملی
  • قیمت خودروی جنجالی ۱۴۰۳ / پارس چند شد؟
  • (تصویر) استوری جدید مهاجمی که خواهان حضور در پرسپولیس است
  • هشدار دانشمندان درباره نوشیدن آب قبل از خواب
  • ستاره جوان تیم ملی به دو راهی انتخاب استقلال یا پرسپولیس پاسخ داد

  • وی اظهار کرد: شناور شهید سلیمانی یک نماد افتخارآمیز تولید ملی است که باید بیشتر به نحوه ساخت و روند تولید این سازه ملی پرداخته شود زیرا در شرایط سخت تحریم ناجوانمردانه مستکبران و ظالمان جهان، به فکر و دست فرزندان عصر «انقلاب اسلامی» ساخته شده است.

    وی با بیان اینکه تمام نقشه‌ها، طراحی‌ها، سازه‌ها، لوازم و وسایل مورد استفاده در این ناو از ایده تا پدیده توسط دانشمندان جهادی انقلابی نیروی دریایی سپاه و شرکت‌های دانش‌بنیان، طراحی و ساخته شده و به نوعی این شناور نماد افتخار آمیزی از عملیاتی کردن و تحقق فرمان حکیمانه و عالمانه رهبر معظم انقلاب مبنی بر «خنثی نمودن تحریم‌ها» است.

    فرمانده نیروی دریایی سپاه یادآور شد: سازه شناور شهید سلیمانی طی حدود سه سال با تلاش شبانه‌روزی و خستگی‌ناپذیری کارگران و مهندسان جوان و انقلابی که میانگین سن آنها کمتر ۳۵ سال است، ساخته شده و مطابق منظومه فکری و راهبردی رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای اولویت‌گذاری بر اصل حمایت استفاده از دانش بومی، تولید داخلی و بها دادن به فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان بوده است.


  • قیمت روز انواع تلفن همراه در ۱۷ دی ۱۴۰۲
  • نتیجه بازی ایران و ترکمنستان امروز 7 فروردین 1403+ خلاصه بازی
  • اخبار لحظه به لحظه آزمون استخدامی دستگاههای اجرایی
  • پلمب ۳ رستوران در مشهد (۴ فروردین۱۴۰۳)
  • خرید تور مشهد لحظه آخری از 3,400,000 تومان
  • گهرزمین ۳۲۰ تومان سود تقسیم کرد
  • استخدام کارخانه گل آرد زاگرس (5 استان کشور)
  • شرایط جدید معافیت سربازی
  • خوش‌بینی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری بلک‌راک به آینده بیت کوین!
  • قبل از خواب آب ننوشید

  • دریادار تنگسیری افزود: حجم گسترده‌ای از قطعات و سازه‌های به‌کار رفته در نیروی دریایی سپاه با همکاری و تلاش هم‌افزای شرکت‌های دانش‌بنیان ساخته می‌شود. حضور نیروی دریایی سپاه باعث حفظ امنیت دریانوردی شده است

    فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه حضور ما در خلیج‌فارس باعث ثبات پایدار و حفظ امنیت دریانوردی شده است، خاطرنشان کرد: به صراحت به کشورهای منطقه گفته‌ایم با توجه به امکانات و ظرفیتی که به توفیق الهی دست یافته‌ایم می‌توانیم با کمک و اراده همدیگر امنیت منطقه خلیج فارس را خودمان برقرار کنیم کما اینکه تاکنون انجام داده‌ایم.

    دریادار تنگسیری تاکید کرد: هیچ کشور بیگانه‌ای نباید در این منطقه به بهانه برقراری امنیت، حضور داشته باشد؛ چرا که حضور بیگانگان و متجاوزان به حقوق دریاها و زیست دریایی در هرجایی که بوده‌اند جز فتنه‌انگیزی، غارت سرمایه ملت‌ها و چپاول‌گری، کار دیگری نداشته‌اند.

    وی گفت: با الحاق شناور شهید سلیمانی به سازمان رزم نیروی دریایی سپاه امکان حضور قدرتمند نیروی دریایی سپاه در آب‌های دور دست و اقیانوس‌ها فراهم شده است، تعادل پایدار در امواج بلند، بردبلند دریانوردی، قابلیت حمل، نشست و برخاست بالگرد با سرعت بالا، وجود سامانه‌های جنگالی، فاوایی، پدافند هوایی و موشک‌اندازهای مختلف در کلاس‌های گوناگون از ویژگی‌های آن است.

    فرمانده نیروی دریایی سپاه درباره ویژگی‌های منحصر به فرد و خاص ناو رزمی و موشک‌انداز شهید سلیمانی، اظهار کرد: این شناور با ۶۷ متر طول و ۱۸ متر عرض که بالگرد روی آن می‌نشیند و بالگردبر است. می‌تواند حامل موشک‌اندازها و اژدرهای متعدد در کلاس‌های مختلف عملیاتی باشد.

    ناو رزمی موشک‌انداز تمام ایرانی شهید سلیمانی توسط سازمان “تحقیقات و خودکفایی نیروی دریایی سپاه” طراحی و ساخته شده است که چهاردهم شهریورماه در مراسمی با حضور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح رونمایی شد.

    در واقع این شناور بدون هیچ‌گونه وابستگی خارجی طراحی، ساخت، تجهیز و به آب‌اندازی شده است و در سطوح مختلف عملیاتی و اطلاعاتی عمل می‌کند و با توجه به مجهز بودن به سکوی بالگرد و پهپادهای سطوح مختلف عملیاتی می‌تواند مأموریت‌های متعدد همزمان اقدام کند.

    فرمانده نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: وجه تسمیه این ناو به نام شهید والامقام سردار عزیز سپاه اسلام، بعد از شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی عزیز، ما نیت کردیم نام «شهید سلیمانی» بر این شناور بگذاریم و هر جا مشکلی حین ساخت آن پیش می‌آمد روح متعالی حاج قاسم آن مشکل را حل می‌کرد.

    دریادار تنگسیری افزود: امروز با الحاق شناور شهید حاج قاسم سلیمانی به سازمان رزم نیروی دریایی سپاه، نام این شهید والامقام در دریاها و اقیانوس‌ها طنین‌انداز می‌شود، آنها مجبورند هر وقت برای موردی که باشد، نام «شهید سلیمانی» را صدا بزنند و این ناو می‌تواند طبق قوانین بین‌المللی دریانوردی تا ۱۲ مایلی سواحل هر کشوری برود، دیگر «شهید سلیمانی» جهانی و اقیانوسی شده است و مظلومان عالم هر وقت که این شناور را مشاهده می‌کنند به عنوان یک مدافع قوی احساس امنیت و عزت می‌کنند.

    پویشگر: خبرپو     منبع: ایمنا

    ۱۴:۲۶:۳۴ | شنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ | Saturday 10 / 09 September / 2022
    خرید رپورتاژ آگهی در خبرپو
    آخرین اخبار روز