#غزه #مشاهده دهک خانوار, درخواست بررسی دهک و دانلود اپلیکیشن شما در سایت حمایت hemayat.mcls.gov.ir #دریافت اینترنت رایگان در سامانه دولت من my.gov.ir #مشاهده سود سهام عدالت در سایت sahamedalat.ir #ماه مبارک رمضان #یارانه و کالابرگ الکترونیک #بیت‌کوین #پرسپولیس #استقلال #اخبار آموزش و پرورش

جزئیات دیدارهای هیات پارلمانی در بحرین؛ سفارت‌ها راه‌اندازی می شود

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: قرار است سفارت‌های ایران و بحرین راه‌اندازی شود تا با وحدت نظر با یکدیگر در مسائل منطقه‌ای قوی‌تر عمل شده تا ان شاالله ارتباطات خوبی حاصل شود.

 

سفارت‌های ایران و بحرین راه‌اندازی می شود

الهام آزاد عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در گفتگو با مهر، در خصوص سفر هیئت پارلمانی اعزامی ایران به بحرین برای شرکت در صد و چهل و ششمین اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی «آی پی یو»، گفت: در این سفر دیدارهای خوبی با رئیس و نمایندگان مجلس بحرین صورت گرفت و علاقمندی بحرینی‌ها برای آغاز مجدد روابط با ایران مورد تأکید واقع شد.

وی افزود: با آنکه از دهه ۹۰ خورشیدی روابط ایران و بحرین قطع شده است، اما از لحظه ورودمان به بحرین مورد استقبال گرم هیأت پارلمانی این کشور قرار گرفتیم.

نماینده نائین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در ملاقات با بحرینی‌ها، در خواست‌ها و مباحثی مطرح شد از جمله راه‌اندازی خط پرواز هوایی میان شهرهای تهران و مشهد با منامه بود تا زائران آنها برای زیارت امام رضا (ع) به مشهد سفر کنند.


  • تور گرجستان لحظه آخری از 8,090,000 تومان
  • تور آنتالیا لحظه آخری از 18,990,000 تومان
  • چانگان Uni-Z در آینده نزدیک به بازار عرضه می‌شود
  • با پارکت چوبی آیلکس، به خانه خود گرما و زیبایی ببخشید
  • یک خبر شبانگاهی از واریز ۶۵۰ هزارتومان فوق العاده معیشتی به حقوق بازنشستگان
  • زمستان می ماند
  • ۴ راه برای صمیمیت بین زوجین در زندگی / عدم صمیمت زندگی زناشویی را با این ۴ شیوه درمان کنید
  • حقوق کارگران به ۱۷ میلیون تومان رسید؟ / آخرین جزئیات درباره نشست دستمزد کارگران
  • شهر دلیجان؛ سوئیس کوچک کشور ارمنستان
  • از آمریکا تا ژاپن؛ رویدادهای اقتصادی این هفته چه تأثیری بر بیت‌کوین خواهند داشت؟

  • عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ادامه داد: رئیس مجلس بحرین به ما اعلام کرد که در جلساتشان با دولت بحرین و بخصوص وزیر خارجه خودشان، موضوع از سر گیری روابط با ایران را پیگیری خواهد کرد. همچنین قرار است سفارت‌های ایران و بحرین راه‌اندازی شود تا با وحدت نظر با یکدیگر در مسائل منطقه‌ای قوی‌تر عمل شده و انشالله ارتباطات خوبی حاصل شود و اتفاقات خوبی در منطقه بیفتد.

    دعوت از رئیس مجلس برای سفر به بحرین

    الهام آزاد تأکید کرد: در بحرین علاقمند بودند رئیس مجلس کشورمان به بحرین سفر کند، در عین حال ما از رئیس مجلس بحرین دعوت کردیم که به ایران بیایند که البته باید تشریفات رسمی آن از سوی کشور انجام شود. رئیس مجلس بحرین هم اعلام داشت، در فرصت مناسب حتماً به ایران سفر خواهد کرد.

    وی در خصوص برگزاری اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی در بحرین، تصریح کرد: همکاری‌های خوبی در سطح اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی یا آی پی یو انجام شد. در عین حالی که هیأت پارلمانی بحرینی هم همکاری‌های خوبی را با ما داشت که در مجموع ما منتظر نتایج آن هستیم. ضمن آنکه در کمیته مبارزه با تروریسم اجلاس آی پی یو، عباس گلرو از کشورمان انتخاب شد. بنده هم به عضویت هیأت رئیسه مجمع زنان اتحادیه بین المجالس جهانی درآمدم.


  • نسخه یک اقتصاددان درباره دستمزد ۱۴۰۳
  • فوری / قیمت سیب و پرتقال تنظیم بازاری اعلام شد
  • سقف سرمایه گذاری در صندوق پایا با رشد ۱۰۰ درصدی به دو میلیارد واحد رسید
  • تکلیف حداقل حقوق کارگران روشن شد؟ + جزئیات
  • فروش ۲ خودروی بهمن موتور از فروردین ۱۴۰۳ + قیمت و زمان ثبت نام
  • ارزیابی دوازده کارشناس داوری درباره دیدار استقلال - پرسپولیس: در دربی 103 پنالتی گم شد!؟
  • بازگشت محمد منتظر به استقلال قطعی شد
  • پشت‌پرده فروش کباب ارزان

  • آزاد افزود: در این اجلاس چند نشست در خصوص صلح و امنیت پایدار و نیز نشست‌هایی برای انجام اصلاحات و تغییرات در ساختار سازمان ملل، برگزار شد.

    نماینده نائین و خور و بیابانک در مجلس در خصوص احتمال انجام تغییرات در سازمان ملل گفت: پیش نشست تغییر در سازمان ملل در سپتامبر ۲۰۲۳ در اروگوئه و نشست اصلی در اکتبر ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد. خیلی از کشورها انتظار می کشند که در ساختار سازمان ملل تغییرات لازم صورت بگیرد که البته با این بی‌عدالتی‌های زیادی که در سطح جهان است، باید ببینیم واقعاً اصلاحات در سازمان ملل اتفاق خواهد افتاد و آیا نظرات و پیشنهادات کشورها اعمال می‌شود؟

    هیأت ایرانی با همکاری بحرین اجازه نداد هیچ ماده اضطراری علیه کشورمان تصویب شود

    وی با اشاره به جنگ ترکیبی علیه کشورمان اظهار داشت: با توجه به جنگ ترکیبی علیه کشورمان و نیز فشارهای رسانه‌ای که وجود دارد، در اجلاس چندین ماده اضطراری علیه ایران مطرح شد اما با رایزنی‌های هیأت پارلمانی ایران و نیز همکاری بحرین، هیچ ماده اضطراری تصویب نشد. حتی موردی علیه ایران در قطعنامه پایانی به تصویب نرسید.

    عضو هیأت رئیسه مجمع زنان اتحادیه بین المجالس جهانی، بیان کرد: در هیأت رئیسه یک سری دستور العمل ها و کارگروه‌هایی تعیین شد که بر اساس آن بتوانیم قانون‌گذاری‌های خوبی برای کل بانوان جهان داشته باشیم. دستورالعمل‌هایی که ان‌شاالله به مجالسی که عضو اتحادیه بین المجالس جهانی هستند، ابلاغ خواهد شد تا بتوانیم اتفاقات خوبی برای بانوان کل کشور رقم بزنیم.

    آزاد در ادامه گزارش خود از برگزاری اجلاس بین المجالس جهانی، ادامه داد: در آنجا دیدگاه‌های کشورمان و نیز موفقیت‌ها و رشد چشمگیر زنان ایرانی، برخلاف چهره‌ای که در رسانه‌های خارجی در خصوص جامعه زنان ایرانی ساختند، مطرح کردم. همچنین از سوی هیأت ایرانی تأکید شد کشورمان همه مسیرها و شرایط را برای زنان ایرانی فراهم کرده تا آنان به رشد و تعالی برسند.

    وی اظهار داشت: در این اجلاس خود را به عنوان مصداق عینی از جامعه زنان ایرانی مثال زدم که عضوی از پارلمان جمهوری اسلامی ایران بوده و در این اجلاس هم به عضویت هیأت رئیسه مجمع زنان که هیأت تصمیم گیرنده برای زنان کل دنیا است، در آمده‌ام؛ در عین حالی که نماینده قاره آسیا پاسیفیک در این هیأت رئیسه مجمع زنان را نیز بر عهده خواهم داشت.

    پویشگر: خبرپو     منبع: مهر

    ۱۱:۱۹:۰۲ | یکشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ | Sunday 19 / 03 March / 2023
    خرید رپورتاژ آگهی در خبرپو
    آخرین اخبار روز