#غزه #مشاهده دهک خانوار, درخواست بررسی دهک و دانلود اپلیکیشن شما در سایت حمایت hemayat.mcls.gov.ir #دریافت اینترنت رایگان در سامانه دولت من my.gov.ir #مشاهده سود سهام عدالت در سایت sahamedalat.ir #ماه مبارک رمضان #یارانه و کالابرگ الکترونیک #بیت‌کوین #پرسپولیس #استقلال #اخبار آموزش و پرورش

باقری و دیپلمات‌های اروپایی برای احیای توافق هسته‌ای در نروژ دیدار کردند

تارنمای امواج مدیا (Amwaj.media) گزارش داد این رسانه اطلاعاتی را کسب کرده که نشان می‌دهد دیپلمات‌های ایرانی و اروپایی در نروژ برای مذاکراتی با هدف احیای توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ ایران، دیدار کرده اند.

باقری و دیپلمات‌های اروپایی برای احیای توافق هسته‌ای در نروژ دیدار کردند

این رسانه افزود: منابع متعدد مطلع از تعامل اخیر بین دیپلمات های ایرانی و اروپایی تایید کرده اند که این مذاکرات هفته پیش در اسلو انجام شده است.
یک منبع ارشد در تهران که خواست نامش فاش نشود در گفتگو با این رسانه، گفت علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران که همچنین معاون وزیر خارجه نیز هست، با مدیران سیاسی وزارت خارجه سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان موسوم به E۳ دیدار کرده است.
این گزارش خاطرنشان کرد که انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در این دیدار شرکت داشته و یادآوری کرده که رابرت مالی فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران به اسلو سفر نکرده است.
همچنین جزییات دستور کار این دیدار مشخص نشده است. یک منبع آگاه ارشد ایرانی به این رسانه گفت «قرار بود این یک جلسه طوفان فکری باشد. برای این که معلوم شود دیپلماسی کار می کند به پیام های مثبت بیشتری نیاز هست». یک مقام سیاسی دیگر نیز به طور جداگانه این مذاکرات را «بحث محرمانه» توصیف کرده که نشان می دهد موانع همچنان وجود دارند.


  • تور گرجستان لحظه آخری از 8,090,000 تومان
  • تور آنتالیا لحظه آخری از 18,990,000 تومان
  • ۴ راه برای صمیمیت بین زوجین در زندگی / عدم صمیمت زندگی زناشویی را با این ۴ شیوه درمان کنید
  • یک خبر شبانگاهی از واریز ۶۵۰ هزارتومان فوق العاده معیشتی به حقوق بازنشستگان
  • با پارکت چوبی آیلکس، به خانه خود گرما و زیبایی ببخشید
  • چانگان Uni-Z در آینده نزدیک به بازار عرضه می‌شود
  • زمستان می ماند
  • شهر دلیجان؛ سوئیس کوچک کشور ارمنستان
  • حقوق کارگران به ۱۷ میلیون تومان رسید؟ / آخرین جزئیات درباره نشست دستمزد کارگران
  • از آمریکا تا ژاپن؛ رویدادهای اقتصادی این هفته چه تأثیری بر بیت‌کوین خواهند داشت؟

  • این رسانه خاطرنشان کرد: در حالی که برگزاری نشست در نروژ به ندرت رخ می دهد اما این اولین بار نیست که این کشور اسکاندیناوی که از ملحق شدن به اتحادیه اروپا خودداری کرده میزبان مذاکرات اروپا و ایران است. منابع مختلفی به امواج مدیا گفته اند که اسلو ماه ها قبل نیز میزبان «مسیر دوم» مذاکرات برای کمک به یافتن راهی برای پیشبرد برنامه جامع اقدام مشترک (JCPPA) با عنوان رسمی توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ ایران بوده است.
    در ادامه این گزارش آمده است: تهران در هفته‌های اخیر تلاش‌ها برای بهبود روابط با همسایگان خود را در راستای سیاست اعلام شده دولت سید ابراهیم رئیسی برای تمرکز بر منطقه افزایش داده است. پس از مذاکرات محرمانه در چین در اوایل ماه جاری، ایران و عربستان سعودی در ۱۰ مارس (۱۹ اسفند) توافق کردند که روابط خود را از سر بگیرند و سفارتخانه ها را ظرف دو ماه بازگشایی کنند.
    به تازگی یکی از دستیاران رئیس جمهور ایران نیز اعلام کرده است که پادشاه عربستان با ابراز تمایل برای تقویت همکاری های اقتصادی و منطقه ای، رئیس جمهور ایران را برای یک «دیدار رسمی» دعوت کرده است. دستیار رئیسی با بیان اینکه رئیس جمهوری ایران از این دعوت که گفته می شود در قالب نامه بوده، استقبال کرده است، افزود: رئیس جمهور بر آمادگی ایران برای تقویت همکاری ها تاکید کرده است.
    به غیر از عربستان، ایران در ماه های اخیر تعاملات محرمانه ای با بحرین داشته است. منابع مطلع به امواج مدیا گفته اند که این تعاملات «تبادلات به دور از تبلیغات» با تمرکز بر «مسائل اداری و بروکراتیک» را شامل شده است.

    مبادله زندانیان در راه است؟
    همچنین در ادامه گزارش نوشته شده که به موازات گسترش روابط منطقه ای ایران، نشانه هایی از احتمال مبادله زندانیان با آمریکا وجود دارد. سیامک نمازی دوتابعیتی ایرانی-آمریکایی از سال ۲۰۱۵ به اتهامات امنیتی در تهران زندانی است. زمانی که پدر نمازی برای کمک به آزادی پسرش به ایران سفر کرد، او نیز به اتهام امنیتی بازداشت شد و سپس به مدت بیش از ۶سال در ممنوعیت سفر قرار گرفت.
    این رسانه افزود: ایران سال گذشته به پدر سیامک نمازی اجازه داد برای دریافت کمک پزشکی از کشور خارج شود و در اکتبر ۲۰۲۲ به او اجازه داد از طریق عمان به امارات برود. مراد طاهباز و عماد شرقی از دیگر افراد ایرانی-آمریکایی دوتابعیتی هستند که به اتهامات امنیتی در تهران در حبس بسر می برند.
    این گزارش افزود: با توجه به سفر اخیر رابرت مالی به قطر و سفر باقری کنی به عمان و تعامل موازی ایرانی ها با امارت به نظر می رسد که سه کانال منطقه ای برای آزادی نمازی پدر در پاییز گذشته فعال شده است.

    پیشرفت در خصوص آژانس بین المللی انرژی اتمی
    در بخشی از این گزارش آمده است: در نهایت، نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد تعامل سازنده اخیر بین ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) می تواند به برداشته شدن گام بزرگ دیگری در جهت احیای دیپلماسی به طور گسترده تر منجر شود.
    رافائل گروسی رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، سفر دو روزه خود به تهران را در چهارم مارس (۱۳ اسفند) به پایان رساند و طی آن با رئیس‌جمهور ایران، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران (AEOI) دیدار کرد. گروسی پس از بازگشت به وین به خبرنگاران گفت که ایران با بازگرداندن فعالیت‌های نظارتی کلیدی موافقت کرده است. به نظر می رسد وی به دوربین‌هایی اشاره می‌کند که در ژوئن ۲۰۲۲ از چندین سایت هسته‌ای ایران برداشته شده بودند.
    او افزود که تهران همچنین با افزایش ۵۰ درصدی بازرسی‌ها از سایت غنی سازی فردو موافقت کرده است.


  • سقف سرمایه گذاری در صندوق پایا با رشد ۱۰۰ درصدی به دو میلیارد واحد رسید
  • فوری / قیمت سیب و پرتقال تنظیم بازاری اعلام شد
  • تکلیف حداقل حقوق کارگران روشن شد؟ + جزئیات
  • شماره ۵۳۵هفته نامه اطلاعات بورس منتشر شد
  • بازگشت محمد منتظر به استقلال قطعی شد
  • پشت‌پرده فروش کباب ارزان
  • پژو ۲۰۷ به باشگاه میلیاردی ها پیوست / ۹۰ میلیون افزایش قیمت در یک سال!
  • ارزیابی دوازده کارشناس داوری درباره دیدار استقلال - پرسپولیس: در دربی 103 پنالتی گم شد!؟

  • پویشگر: خبرپو     منبع: ایرنا

    ۱۶:۳۸:۲۶ | چهارشنبه ۲ فروردین ۱۴۰۲ | Wednesday 22 / 03 March / 2023
    خرید رپورتاژ آگهی در خبرپو
    آخرین اخبار روز