#غزه #مشاهده دهک خانوار, درخواست بررسی دهک و دانلود اپلیکیشن شما در سایت حمایت hemayat.mcls.gov.ir #دریافت اینترنت رایگان در سامانه دولت من my.gov.ir #مشاهده سود سهام عدالت در سایت sahamedalat.ir #ماه مبارک رمضان #یارانه و کالابرگ الکترونیک #بیت‌کوین #پرسپولیس #استقلال #اخبار آموزش و پرورش

رئیس قوه قضائیه: دستگاه‌های اطلاعاتی عناصر ضدانقلاب را شناسایی و معرفی کنند

رئیس قوه قضائیه گفت: امروز در برخی از این ناهنجاری‌ها، دست دشمن برای ضربه زدن به نظام آشکار است؛ بر همین اساس دستگاه‌های اطلاعاتی ما باید این جریانات سازمان‌یافته را که با عناصر ضدانقلاب مرتبط هستند، شناسایی و معرفی کنند.

محسنی اژه‌ای عصر امروز سه‌شنبه (۹ خرداد) طی سخنانی در مراسم سالگرد درگذشت سید آزادگان «حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی‌اکبر ابوترابی» که در سالن سوره حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: برخی انسان‌ها با هدایت خداوند متعال دارای عمر پربرکتی می‌شوند که سید آزادگان حجت‌الاسلام والمسلمین «علی‌اکبر ابوترابی» یکی از همین انسان‌هاست؛ این مرد وارسته در بیت شریف روحانیت، علم و تقوا چشم به جهان گشود و در دامن پدری روحانی، متقی، خیرخواه و دوست‌دار مردم تربیت یافت.
رئیس دستگاه قضا افزود: مرحوم ابوترابی در دوران جوانی و نوجوانی ضمن اشتغال به تحصیل، به خودسازی و تهذیب نفس پرداخت و در کنار فرا گرفتن علوم کلاسیک و حوزوی، متخلّق به اخلاق الهی، حُسن خلق، ادب اسلامی و مردم‌دوستی شد و با همین روحیات قدم به عرصه مبارزات سیاسی علیه رژیم ستمشاهی گذاشت.
رئیس قوه قضاییه، یکی از ویژگی‌های برجسته مرحوم ابوترابی را تقوای ایشان ذکر کرد و گفت: این تقوا، زیرساخت تمام افعال، اقوال، اقدامات و مبارزات سیاسی سید آزادگان بود.
محسنی اژه‌ای با بیان اینکه مرحوم ابوترابی پس از آشناییت پیدا کردن با خط امام خمینی(ره)، در این خط وارد مبارزه با رژیم ستمشاهی شد، عنوان کرد: یکی از نقاط برجسته زندگی مرحوم ابوترابی در دوران پیش از انقلاب و زمان اسارت به دست ساواک، این بود که علی‌رغم تمام شکنجه‌های طاقت‌فرسا، ایشان کوچکترین اطلاعاتی را در خصوص شهید اندرزگو به مزدوران رژیم نداد تا آنجا که ساواک مجبور به آزادی او و تعقیبش برای یافتن سرنخی از شهید اندرزگو شد.
رئیس قوه قضاییه ضمن اشاره به تلاش‌ها و مجاهدت‌های شبانه‌روزی مرحوم ابوترابی در راه پیروزی انقلاب اسلامی گفت: پیروزی انقلاب اسلامی با پرچم‌داری یک فرد روحانی و مرجع تقلید و یک شخصیت روش‌ضمیر به نام امام خمینی(ره) همه محاسبات دشمن را به هم ریخت.
وی با اشاره به مجاهدت‌های مرحوم‌ ابوترابی در ایام دفاع مقدس و‌ به اسارت درآمدن ایشان و حضورشان در اردوگاه‌های رژیم بعث اظهار کرد: سید آزادگان مرحوم ابوترابی اگرچه در ظاهر به اسارت دژخیمان رژیم بعث درآمد اما با روح آزاده‌ای که داشت زمینه هدایت بسیاری از افراد را در همان اردوگاه‌های رژیم بعث فراهم آورد و به مثابه یک نور هدایتگر شد.


  • تور گرجستان لحظه آخری از 8,090,000 تومان
  • تور آنتالیا لحظه آخری از 18,990,000 تومان
  • قیمت روز انواع تلفن همراه در ۱۷ دی ۱۴۰۲
  • خرید تور گرجستان لحظه آخری از 8,090,000 تومان
  • مابه التفاوت مستمری سال ۱۴۰۲ مددجویان بهزیستی پرداخت خواهد شد
  • رقم یارانه نقدی تغییری می‌کند؟
  • حل مشکل حقوق پایان سال معلمان با مجوز سران قوا
  • استخدام شرکت های مس ایران
  • تحلیلگر معروف: پس از رالی بیت‌کوین، اکنون نوبت به رشد آلت‌کوین‌ها رسیده است!
  • حرکت غیراخلاقی نکونام پس از پیروزی برابر هوادار
  • استخدام شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند
  • بیانیه سازمان نظام پرستاری درباره خواسته‌های جامعه‌پرستاری

  •  

    محسنی اژه‌ای افزود: مرحوم ابوترابی پس از آزادی از اسارت نیز به صورت مستمر و پیوسته، رسیدگی به وضعیت آزادگان و خانواده‌های آنها را رها نکرد و پس از تصدی نمایندگی مجلس نیز از هر فرصتی برای خدمت به آزادگان و ایثارگران بهره گرفت.
    رئیس قوه قضاییه در ادامه با اشاره به وظیفه سنگین مسئولان و کارگزاران نظام در پاسداشت مجاهدت‌های شهدا و آزادگان و‌ ایثارگران گفت: امروز اگر هنجارهای اجتماعی تبدیل به ناهنجاری شود و اگر ارزش‌های انقلاب مورد هجمه قرار گیرد، در وهله نخست این ما مسئولان هستیم که باید پاسخگو باشیم و‌ در‌ وهله بعد، مسئولیت با همه است.
    قاضی‌القضات اظهار داشت: امروز امام و ولی‌امر ما بر وحدت، انسجام، همبستگی کامل، دفاع همه‌جانبه از ارزش‌های اسلام ناب، رسیدگی ویژه به محرومان و ولی‌نعمتان انقلاب و‌ رفع مسائل اقتصادی و تولید ثروت تاکید دارند؛ ما مسئولان نیز باید در مسیر تحقق این منویات گام برداریم و در‌ این راستا متحد و منسجم‌ باشیم.
    رئیس عدلیه تاکید کرد: امروز مسئله اصلی کشور مهار تورم و‌ رشد تولید است؛ برای تحقق این مهم باید بر مقوله تامین امنیت سرمایه‌گذاری اهتمام داشته باشیم و به صورت ماهانه بررسی کنیم که آیا در امر کاهش تورم و رشد تولید، توفیق داشته‌ایم یا خیر.
    رئیس دستگاه قضا با اشاره به برخی ناهنجاری‌های اجتماعی گفت: امروز مردم در مقوله رفع ناهنجاری‌های اجتماعی مطالبات جدی و به‌حقی دارند و ما این مطالبه‌گری را امر بسیار مبارکی می‌دانیم و همین امر، مسئولیت ما را بیشتر می‌کند و ما را به تلاش مضاعف وامی‌دارد.
    رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: ما باید دست در دست هم دهیم و با عقلانیت و تدبیر و خرد جمعی و با اتخاذ بهترین و پربازده‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راه، ناهنجاری‌های اجتماعی را رفع کنیم.
    رئیس عدلیه گفت: امروز در برخی از این ناهنجاری‌ها، دست دشمن برای ضربه زدن به نظام، آشکار است؛ بر همین اساس، دستگاه‌های اطلاعاتی ما باید این جریانات سازمان‌یافته را که با عناصر ضدانقلاب مرتبط هستند، شناسایی و معرفی کنند و مطمئن باشید که این طیف از عناصر به اشدّ مجازات می‌رسند.
    محسنی اژه‌ای تصریح کرد: در این رابطه باید به این نکته نیز توجه شود که دشمن با عملیات روانی و بمباران‌کردن اذهان جوانان و با بهره‌گیری از برخی نقاط ضعف موجود، در صدد ایجاد دوقطبی‌هایی در جامعه ما و به هم زدن انسجام و صفوف واحد مردم است؛ دشمن می‌خواهد افراد جامعه ما را در مقابل هم قرار دهد. لذا باید کاملا هوشیار باشیم.
    رئیس قوه قضاییه ادامه داد: بر همین اساس، باید بگوییم برخی از افرادی که مرتکب ناهنجاری‌هایی می‌شوند، عناصر سازمان‌یافته نیستند لذا باید با تدبیر و خردورزی، صف این قبیل افراد را از آن عناصر سازمان‌یافته جدا کرد و پس از تفکیک صفوف، در قبال افراد فریب‌خورده، به صورت فردی و جمعی در خانواده‌، مدرسه، دانشگاه و کف خیابان، اقدامات فرهنگی و تبلیغی و ایجابی انجام داد؛ البته با عناصری که عناد دارند و لجوج هستند نیز باید با شیوه مقتضی مواجه شد.
    رئیس دستگاه قضا با اشاره به توطئه‌های شوم دشمنان در جریان اغتشاشات نیمه دوم سال گذشته گفت: دشمنان در قالب اغتشاشات نیمه دوم سال گذشته، خواب براندازی، تجزیه و به هم ریختن کشور را دیده بودند اما در نتیجه هوشیاری مردم و دستگاه‌های مسئول، دشمن در نیل به هدف شوم خود، کاملا شکست خورد.
    رئیس عدلیه گفت: در جریان این اغتشاشات، صف معترضین و کسانی که حرفی داشتند و حتی ممکن بود حرف خود را به زبان تند بگویند، با عناصر وابسته به دشمن جدا شد؛ آنها که به واسطه اعمال و جنایت‌هایشان طبق قانون باید اعدام می‌شدند و یا باید اعدام شوند، بدون مجامله و البته در عین رعایت کامل موازین قانونی و عدل و انصاف، حکمشان اجرا شده یا خواهد شد؛ اما آنهایی که فریب خورده بودند، متنبّه شدند و پس از آنکه صف‌ها جدا شد، در نتیجه موافقت مقام معظم رهبری، بسیاری مورد عفو قرار گرفتند.


  • سدان برقی هونگچی EH7 در چین عرضه می‌شود
  • با پارکت چوبی آیلکس، به خانه خود گرما و زیبایی ببخشید
  • یک خبر شبانگاهی از واریز ۶۵۰ هزارتومان فوق العاده معیشتی به حقوق بازنشستگان
  • زمستان می ماند
  • ۴ راه برای صمیمیت بین زوجین در زندگی / عدم صمیمت زندگی زناشویی را با این ۴ شیوه درمان کنید
  • شهر دلیجان؛ سوئیس کوچک کشور ارمنستان
  • از آمریکا تا ژاپن؛ رویدادهای اقتصادی این هفته چه تأثیری بر بیت‌کوین خواهند داشت؟
  • حقوق کارگران به ۱۷ میلیون تومان رسید؟ / آخرین جزئیات درباره نشست دستمزد کارگران

  • پویشگر: خبرپو     منبع: میزان

    ۰:۱۴:۰۸ | چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ | Wednesday 31 / 05 May / 2023
    خرید رپورتاژ آگهی در خبرپو
    آخرین اخبار روز