#مشاهده دهک خانوار, درخواست بررسی دهک و دانلود اپلیکیشن شما در سایت حمایت hemayat.mcls.gov.ir #دریافت اینترنت رایگان در سامانه دولت من my.gov.ir #هواشناسی #ماه رمضان #وضعیت راه ها #بیت‌کوین #یارانه و کالابرگ الکترونیک #غزه #پرسپولیس #استقلال #اخبار آموزش و پرورش

تصمیمات مهم ستاد کرونا؛ از جریمه سنگین برای سفر در عید فطر تا اعلام زمان برگزاری آزمون ها

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره آخرین وضعیت بیماری کرونا در کشور، نحوه ثبت‌نام سالمندان جامانده از واکسن، وضعیت برگزاری آزمون‌های سراسری و منع تردد در عید فطر توضیحاتی را ارائه کرد.

جریمه یک میلیون تومانی برای سفر در عید فطر/ زمان و نحوه برگزاری آزمون‌های 1400 اعلام شد



به گزارش خبرگزاری فارس،علیرضا رئیسیسخنگوی ستاد ملی مقابله باکرونادرباره آخرین مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار داشت: موج جدید بیماری بلند بود، گرچه روند نزولی شده ولی تعداد بیمارن بستری زیاد است اما ورودی بیمارستان‌ها کاشه یافته است.

*روند شیوع کرونا نزولی شد

وی گفت: تعداد شهرهای قرمز ۴۶ شهر، شهرهای نارنجی ۲۶۳ وتعداد شهرهای زرد به ۱۳۹ شهر رسیده است و  روند بیماری کاهشی است، روند شیوع بیماری در ۲۶ استان نزولی شده است و در برخی استان‌ها نیز روند نزولی نیست که امیدواریم طی روزهای آینده تعداد شهرهای قرمز کاهش یابد، استان‌های خراسان شمالی، آذربایجان شرقی، هرمزگان و تهران نیاز به مراقبت بیشتری دارند اگرچه روند صعودی در این استان‌ها متوقف شده است.

*جزئیات ممنوعیت تردد عید فطر

رییسی درخصوص مصوبات امروز ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: ممنوعیت تردد در روزهای منتهی به عید سعید فطر از روز سه شنبه از ساعت ۱۴ بعد از ظهر تا ۱۲ ظهر روز شنبه اعمال خواهد شد. این ممنوعیت تردد شامل همه شهرها می‌شود و جریمه برای متخلفان در شهر قرمز یک میلیون تومان و در شهرهای نارنجی و زرد زرد ۵۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است. به طور کلی تردد ممنوع است و اگر کسی تخلفی انجام دهد جریمه خواهد شد.

*فعالیت مشاغل گروه یک و دو

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: در شهرهای قرمز و نارنجی مشاغل گروه‌های یک و دو می‌توانند به مدت دو هفته فعالیت کنند و اگر صنفی در منطقه قرمز تخلف کند سه هفته پلمب خواهد شد و در شهرهای نارنجی دو هفته است.

*آغاز ثبت نام سالمندان در سامانه وزارت بهداشت

وی درخصوص واکسیناسیون گفت: مصوب شد، از ساعت ۱۴ امروز سامانه ثبت نام واکسن salamat.gov.ir باز شود، افراد بالای ۸۰ سال می‌توانند وارد سامانه شوند و شماره تماس همراه را ثبت کنند. هیچ گونه نیازی برای ثبت نام حضوری وجود ندارد و برای گروه ۷۵ سال نیز نوبت ۸۰ ساله‌ها نمی‌سوزد و به تعداد کافی واکسن برای آنها وجود است و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

رییسی افزود: همه دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی موظف شده‌اند فضای کافی برای واکسیناسیون را در اختیار وزارت بهداشت قرار دهند تا در فضای بزرگ با تهویه مناسب واکسیناسیون انجام دهیم. 

وی همچنین گفت: واکسن به تعداد کافی موجود است و افراد عجله ای نداشته باشند و به هیچ وجه این طور نیست که نوبت شان بسوزد.

*تاریخ برگزاری کنکور سراسری و سایر آزمون‌ها

وی با بیان اینکه در کنترل مرزهای شرقی بسیار خوب عمل شد و طی هفته گذشته بیش از ۳۷۰۰ نفر بازگردانده شدند گفت: درباره برگزاری آزمون‌ها نیز مصوب شد، کنکورسراسری در تاریخ نهم دهم یازدهم و دوازدهم تیرماه برگزار شود. آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته ششم، هفتم و هشتم مرداد برگزار می‌شود. آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته ۲۲ مرداد و آزمون کانون وکلای دادگستری۲۵ تیرماه برگزار می‌شود، آزمون نظام مهندسی سیزده، چهاردهم و پانزده مرداد برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه آزمون نظام مهندسی ۱۳و ۱۴ و ۱۵ مرداد ماه برگزار می‌شود افزود: در مورد آزمون‌های تحت نظروزارت آموزش و پرورش نیز آزمون پایه نهم حضوری و از تاریخ ۲۷ اردیبهشت تا ۲۴ خرداد ماه  و آزمون پایه دوازدهم نیز به شکل حضوری از تاریخ ۲۷ اردیبهشت تا ۲۴ خرداد ماه خواهد بود. آزمون سنجش ملی پایه ششم  در ۲۵ اردیبهشت به شکل حضوری برگزار می‌شود و آزمون سمپاد در تاریخ ۲۰ و ۲۱ خرداد برگزار می‌شود و آزمون مرحله دوم المپیادهای علمی دانش آموزان در تاریخ ۲۴ تا ۲۶ اردیبهشت و مرحله دوم آن ۲۳ تا ۲۵ خردادبه صورت حضوری خواهد بود.  آزمون‌های استخدامی و آزمون‌ها با تعداد کم نیز در موعد خودش برگزار می‌شود.

رئیسی تأکید کرد: آزمون‌های زبان و استخدامی نیز در موعد مقرر خود برگزار می‌شود.


  • ۳ درس مهمی که در دوره‌های صعود بازار کریپتو نباید فراموش کنیم!
  • استعفای کاظم صدیقی در هاله ای از ابهام
  • افزایش حداقل دستمزد کارگران به میزان ۳۵.۳ درصد برای سال آینده
  • استخدام شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند
  • سقف سرمایه گذاری در صندوق پایا با رشد ۱۰۰ درصدی به دو میلیارد واحد رسید
  • عیدی جدید دولت به مردم / افزایش چشمگیر یارانه در ۱۴۰۳
  • نسخه یک اقتصاددان درباره دستمزد ۱۴۰۳
  • تکلیف حداقل حقوق کارگران روشن شد؟ + جزئیات

  • پویشگر: خبرپو     منبع: فارس

    ۱۲:۲۷:۱۳ | شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | Saturday 08 / 05 May / 2021
    خرید رپورتاژ آگهی در خبرپو
    آخرین اخبار روز