#پاسخ موشکی و پهپادی ایران علیه اسرائیل #کالابرگ الکترونیک #غزه #پرسپولیس #استقلال #اخبار آموزش و پرورش

توقیف وب‌ سایت‌های شبکه العالم و پرس تی‌ وی توسط آمریکا + واکنش ایران

عکسی که روی وب‌سایت برخی از رسانه‌های همسو با جریان مقاومت قرار گرفته مدعی است دولت آمریکا چندین وب‌سایت متعلق به محور مقاومت از جمله العالم، شبکه پرس‌تی‌وی و المسیره را مسدود کرده است.

وب‌سایت‌های چند رسانه محور مقاومت مسدود شدند/ احتمال توقیف توسط آمریکا

به گزارش فارس، شامگاه سه‌شنبه عکسی روی وب‌سایت چندین رسانه متعلق به جریان مقاومت از جمله وب‌سایت‌های «العالم»، «المسیره» و پرس‌تی‌وی قرار گرفت که مدعی است دولت آمریکا این وب‌سایت‌ها را توقیف کرده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد علاوه بر العالم، وب‌سایت‌های المسیره و پرس‌تی‌وی، احتمالاً چندین وب‌سایت متعلق به جریان مقاومت از جمله المعلومه عراق نیز از دسترس خارج شده‌اند.

در تصویری که برای اعلام مسدودی این رسانه‌ها روی این وب‌سایت‌ها قرار داده شده به قوانینی برای توجیه این اقدام استناد شده که به دولت آمریکا اجازه می‌دهد دارایی‌های نهادهای دخیل در «قاچاق فناوری‌ها، مواد و سلاح‌های هسته‌ای، شیمیایی، بیولوژیک و رادیولوژیک و یا دخیل در ساخت، واردات، فروش یا توزیع مواد غیرقانونی را مصادره کند. 


  • تور آنتالیا لحظه آخری از 10,990,000 تومان
  • تور وان لحظه آخری از 3,900,000 تومان
  • پرداخت بیش از ۲۸۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه در سال ۱۴۰۲
  • شرایط فروش اقساط J4 ویژه نیمه دوم فروردین + جدول فروردین ۱۴۰۳
  • آیا بیمار قلبی می تواند ازدواج کند؟
  • مدارس تهران فردا دوشنبه ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳ تعطیل است؟ | تعطیلی مدارس تهران دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
  • دلار جنگی برگشت
  • جدیدترین خبر از افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بانک رفاه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان تامین اجتماعی منتشر شد
  • چرا باید به تنهایی به تایلند سفر کنیم؟
  • هشدار شوک عرضه! ذخیره بیت کوین صرافی‌ها رو به اتمام است؟

  • در همین حال، «ند پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره این موضوع گفته نمی‌تواند در خصوص آن اظهار نظر کند اما گمان می‌کند وزارت دادگستری به زودی درباره آن اظهارنظر خواهد کرد.

    شبکه العالم در بیانیه‌ای که در کانال تلگرامی‌اش منتشر کرده به محدودیت‌های سال‌های گذشته توسط فیسبوک، اینستاگرام و یوتیوب اشاره کرده، اما نوشته «هنوز کاملا روشن نیست این اقدام متوجه دولت امریکا یا هکرهایی با اهداف معین است.»

    «مرضیه هاشمی»، مجری شبکه پرس‌تی‌وی در مصاحبه با آسوشیتدپرس گفت از مسدود شدن وب‌سایت این رسانه مطلع است اما اطلاعات بیشتری در این خصوص ندارد. او گفت: «داریم سعی می‌کنیم بفهمیم معنای این ماجرا چیست.»


  • قول جدید رییس سازمان برنامه و بودجه به فرهنگیان کشور
  • سرعت‌بخشی به پروژه‌ها با رعایت شاخص‌های کیفی انجام می‌شود
  • نقشه تازه دولت برای فرهنگیان / حقوق معلمان به این شکل پرداخت می شود
  • شماره ۵۳۶هفته نامه اطلاعات بورس منتشر شد
  • جزئیات جدید از دستمزد ۱۴۰۳ و حق مسکن کارگران | دستمزد ثابت و حق مسکن افزایش بافت
  • نظر کارشناسان داوری درباره دیدار پرسپولیس - ملوان : گل آل کثیر آفساید بود و دو پنالتی سوخت!؟ + عکس
  • شرایط فروش ۸ خودرو اعلام شد (۲۸ فروردین ۱۴۰۳) + جزئیات
  • سه خبر خوش وزیر اقتصاد برای تولیدکنندگان در سال جدید

  • شبکه المسیره هم در بیانیه‌ای گفته دولت آمریکا بدون اطلاع قبلی وب‌سایت این شبکه را توقیف کرده است. این شبکه تصریح کرده این اقدام بار دیگر دروغ بودن ادعاهای آمریکا درباره آزادی بیان را ثابت می‌کند.

    در همین حال، خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشته یک سخنگوی وزارت دادگستری آمریکا از اظهارنظر فوری در این خصوص خودداری کرده است. با وجود این، دو مقام دولت آمریکا گفته‌اند وزارت دادگستری در حال آماده کردن اطلاعیه‌ای درباره این موضوع است.

    آمریکا پیش از این در بهمن‌ماه سال ۱۳۹۷ دامنه دات‌کام خبرگزاری فارس را مسدود کرده بود. در ایمیلی که در آن زمان از طرف سرویس دهنده بین‌المللی این دامنه برای خبرگزاری فارس ارسال شده به صراحت دلیل این انسداد غیرقانونی «دستورالعمل مقرر شده توسط دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (اوفک) و قرار گرفتن این خبرگزاری در فهرست SDN» عنوان شده بود.

    دولت آمریکا علاوه بر این، شهریورماه سال ۱۳۹۹ اعلام کرد ۳ وب‌سایت‌ مورد استفاده توسط شرکت‌هایی را که در انتقال نفت ایران به ونزوئلا نقش داشته‌اند توقیف کرده است.

    در آن بیانیه آمده بود: «وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد سه وب‌سایت مورد استفاده توسط سه شرکت صوری را توقیف کرده. این شرکت‌ها عبارتند از: مبین اینترنشنال، Sohar Fuel و Oman Fuel.»

    در صفحه اول وب‌سایت این شرکت‌ها اعلام شده دامنه آنها به موجب حکم صادرشده از دادگاه منطقه‌ای کلمبیا توقیف شده‌اند.

    چند ماه بعدتر هم دولت آمریکا مدعی شد شبکه‌ای از رسانه‌های وابسته به ایران که اقدام به انتشار اطلاعات نادرست در سراسر جهان کرده‌اند را توقیف کرده است.

    وزارت دادگستری آمریکا در آن زمان اعلام کرد کنترل ۹۲ وب‌سایت که اقدام به انتشار اخباری برای اثرگذاری بر مخاطبانی در آمریکا، اروپا، خاورمیانه و جنوب شرق آسیا می‌کردند را در دست گرفته است.

    برخی از کاربران فضای مجازی بعد از توقیف وب‌سایت‌های پرس‌تی‌وی و رسانه‌های دیگر ادعاهای آمریکا درباره آزادی بیان را زیر سوال برده‌اند و آن را شعار دانسته‌اند.


    بیانیه وزارت دادگستری آمریکا در توجیه توقیف وب‌سایت‌های ایرانی

    وزارت دادگستری ایالات متحده در بیانیه‌ای، اقدام غیرقانونی توقیف وب‌سایت‌های ایران و کتائب حزب‌الله عراق را توجیه کرد.

    بیانیه وزارت دادگستری آمریکا در توجیه توقیف وب‌سایت‌های ایرانی

    به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دادگستری ایالات متحده شامگاه گذشته (سه شنبه) با صدور بیانیه‌ای به بهانه «نقض تحریم‌های آمریکا»، دامنه اینترنتی ۳۳ وب‌سایت مورد استفاده اتحادیه رادیوها و تلویزیون اسلامی و سه وب‌سایت متعلق به کتائب حزب‌الله عراق را توقیف کرد.

    وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا که سابقه اقدامات مشابه را دارد، در بیانیه‌ای که در وب‌سایت رسمی خود قرار داده، این اقدام غیرقانونی را که از نظر بسیاری زیر سؤال بردن آزادی بیان است، توجیه کرد.

    متن بیانیه وزارت دادگستری آمریکا به شرح زیر است:

    وزارت دادگستری

    دفتر امور عمومی

    امروز، طبق دستورات دادگاه، ایالات متحده ۳۳ وب‌سایت مورد استفاده اتحادیه رادیوها و تلویزیون اسلامی ایران (IRTVU) و سه وب‌سایت تحت مدیریت «کتائب حزب‌الله» (KH) را به دلیل نقض تحریم‌های آمریکا توقیف کرد.

    در ۲۲ اکتبر ۲۰۲۰، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (OFAC)، IRTVU را به دلیل آن که تحت مالکیت یا کنترل نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، به عنوان یک نهاد طبقه بندی شده ویژه (SDN) تعیین کرد.

    اگر نهادی به عنوان «SDN» شناسایی شود، بدون دریافت مجوز اوفک در ایالات متحده آمریکا، از دریافت خدماتی در زمینه راه‌اندازی وب‌سایت و خدمات دامنه‌ اینترنتی محروم می‌شود.

    بیانیه اوفک توضیح می‌دهد که عناصر دولت ایران، که شامل IRTVU و دیگر  مواردی از این دست که در نهادهای خبری و رسانه‌ها مبدل شده‌اند، با  کارزار جعل اطلاعات و عملیات‌های بدخواهانه نفوذ، ایالات متحده را هدف قرار داده‌اند.

    سی و سه وب‌سایتی که امروز توقیف شده‌ است، تحت مدیریت IRTVU بوده است. این ۳۳ دامنه متعلق به یک شرکت آمریکایی است. IRTVU قبل از استفاده از نام دامنه‌ها از اوفک مجوز دریافت نکرده بود.

    سه وب‌سایت دیگری که امروز توقیف شد تحت مدیریت KH بود. در دوم ژوئیه ۲۰۰۹، اوفک KH را به عنوان یک SDN شناسایی کرد و وزارت خارجه، KH را به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی شناسایی کرد.

    در این اطلاعیه‌ها، KH به عنوان یک سازمان تروریستی عراقی توصیف شده است که یک خطر قابل توجه ارتکاب اقدامات خشونت‌بار علیه ائتلاف و نیروهای امنیتی عراق را مرتکب، هدایت، پشتیبانی یا ایجاد کرده‌اند.

    اوفک همچنین توضیح می‌دهد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از KH و دیگر گروههای شبه‌نظامی شیعه که ائتلاف و نیروهای امنیتی عراق را هدف قرار می‌دهند و می‌کشند، پشتیبانی کشنده‌ای می‌کند.

    سه دامنه‌ای که تحت مدیریت KH است متعلق به یک شرکت آمریکایی است و KH قبل از استفاده از نام‌های این دامنه‌ها، از اوفک مجوز دریافت نکرده است.

    توقیف این وب‌سایت‌ها مورد بررسی اداره صنعت و امنیت وزارت بازرگانی ایالات متحده، اداره اجرای صادرات و «اف بی آی» قرار گرفته است. بخش ضداطلاعات و کنترل صادرات واحد امنیت ملی، این توقیف‌ها را مور پیگرد قانونی قرار داده است.  

    «جان سی دیمرز» دستیار دادستان کل کشور برای بخش امنیت ملی وزارت دادگستری، «کریس هکر» نماینده ویژه مسئول دفتر امور میدانی اف بی آی در آتلانتا و «آریل جاشوا لینوند» نماینده ویژه مسئول دفتر صنعت و امنیت، اداره اجرای صادرات در دفتر آتلانتا این خبر را اعلام کرد.

    بخش ضداطلاعات و کنترل صادرات واحد امنیت ملی آمریکا با هماهنگی واحد ضداطلاعات اف بی آی و دفتر میدانی آتلانتا در حال بررسی این موضوع است.

    جدیدترین اقدام وزارت دادگستری آمریکا واکنش‌های زیادی را به همراه داشت و برخی از کاربران فضای مجازی بعد از توقیف وب‌سایت‌های پرس‌تی‌وی و رسانه‌های دیگر ادعاهای آمریکا درباره آزادی بیان را زیر سوال برده‌اند و آن را شعار دانسته‌اند.


    واکنش ایران به توقیف وب‌سایت رسانه‌های زیرمجموعه صداوسیما

    رئیس دفتر مطبوعاتی نمایندگی دائمی ایران در سازمان‌ ملل در نیویورک، اقدام واشنگتن در توقیف وب‌سایت‌های ایران را تلاش برای محدود کردن آزادی بیان خواند و گفت که از طرق قانونی این مسئله را پیگیری خواهند کرد.

    دیپلمات ایرانی: از کانال‌ قانونی اقدام آمریکا در توقیف‌ وب‌سایت‌های ایران را پیگیری می‌کنیم

    «شاهرخ ناظمی»، رایزن مطبوعاتی نمایندگی دائمی ایران در سازمان‌ ملل در نیویورک، با اشاره به این که ایالات متحده تلاش می‌کند با توقیف وب‌سایت‌ها و شبکه‌های ایران و مقاومت، صدای آزادی بیان را خفه کند، گفت که از طریق کانال‌های قانونی، این مسئله را پیگیری خواهند کرد.

    وزارت دادگستری آمریکا روز گذشته (سه‌شنبه) در اقدامی به بهانه نقض تحریم‌های آمریکا، دامنه اینترنتی ۳۳ وب‌سایت مورد استفاده اتحادیه رادیوها و تلویزیون اسلامی ایران و سه وب‌سایت متعلق به کتائب حزب‌الله عراق را توقیف کرد.

    بنا بر گزارش روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز»، ناظمی در واکنش به این اقدام آمریکا گفت: «ضمن رد این اقدام غیرقانونی و قلدرمآبانه که تلاش برای محدود کردن آزادی بیان است، این موضوع از طریق کانال‌های قانونی پیگیری خواهد شد».

    در تصویری که برای اعلام مسدودی این رسانه‌ها روی این وب‌سایت‌ها قرار داده شده به قوانینی برای توجیه این اقدام استناد شده که به دولت آمریکا اجازه می‌دهد دارایی‌های نهادهای دخیل در «قاچاق فناوری‌ها، مواد و سلاح‌های هسته‌ای، شیمیایی، بیولوژیک و رادیولوژیک و یا دخیل در ساخت، واردات، فروش یا توزیع مواد غیرقانونی را مصادره کند.  

    آمریکا پیش از این در بهمن‌ماه سال ۱۳۹۷ دامنه دات‌کام خبرگزاری فارس را مسدود کرده بود. در ایمیلی که در آن زمان از طرف سرویس دهنده بین‌المللی این دامنه برای خبرگزاری فارس ارسال شده به صراحت دلیل این انسداد غیرقانونی «دستورالعمل مقرر شده توسط دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (اوفک) و قرار گرفتن این خبرگزاری در فهرست SDN» عنوان شده بود.

    دولت آمریکا علاوه بر این، شهریورماه سال ۱۳۹۹ اعلام کرد ۳ وب‌سایت‌ مورد استفاده توسط شرکت‌هایی را که در انتقال نفت ایران به ونزوئلا نقش داشته‌اند توقیف کرده است.

    در آن بیانیه آمده بود: «وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد سه وب‌سایت مورد استفاده توسط سه شرکت صوری را توقیف کرده. این شرکت‌ها عبارتند از: مبین اینترنشنال، Sohar Fuel و Oman Fuel.»

    در صفحه اول وب‌سایت این شرکت‌ها اعلام شده دامنه آنها به موجب حکم صادرشده از دادگاه منطقه‌ای کلمبیا توقیف شده‌اند.

    چند ماه بعدتر هم دولت آمریکا مدعی شد شبکه‌ای از رسانه‌های وابسته به ایران که اقدام به انتشار اطلاعات نادرست در سراسر جهان کرده‌اند را توقیف کرده است.

    وزارت دادگستری آمریکا در آن زمان اعلام کرد کنترل ۹۲ وب‌سایت که اقدام به انتشار اخباری برای اثرگذاری بر مخاطبانی در آمریکا، اروپا، خاورمیانه و جنوب شرق آسیا می‌کردند را در دست گرفته است.


    همچنین وزارت دادگستری آمریکا شامگاه سه شنبه در ادامه اقدام خود در مسدود کردن رسانه‌های محور مقاومت اقدام به مسدود کردن سایت شبکه کربلاء وابسته به حرم امام حسین علیه السلام کرد.

    آمریکا سایت شبکه حرم «امام حسین» را هم مسدود کرد

    به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دادگستری آمریکا شامگاه سه شنبه اقدام به مسدود کردن سایت شبکه کربلاء، وابسته به حرم امام حسین علیه السلام کرد.

    این شبکه اقدام به پخش زنده مراسم‌هایی می‌کند که در حرم امام حسین علیه السلام برگزار می شود.

     

    دولت آمریکا همچنین سایت شبکه ماهواره ای آفاق وابسته به حزب الدعوه عراق را نیز از دسترس خارج کرد.

    سایت شبکه ماهواره‌ای آسیا وابسته به مؤتمر الوطنی عراق نیز توسط دولت آمریکا مسدود شده است.

    دولت آمریکا سایت شبکه ماهواره‌ای النعیم وابسته به آیت‌الله الیعقوبی از مراجع تقلید عراق را نیز از دسترس خارج کرده است.

    وزارت دادگستری آمریکا که از عصر روز سه‌شنبه طی اقدامی چند وب سایت متعلق به جریان مقاومت عراق را از دسترس خارج کرده بود، دقایقی قبل سایت «الفرات نیوز» وابسته به سید عمار حکیم و جریان حکمت ملی عراق را نیز از دسترس خارج کرد.

    پویشگر: خبرپو     منبع: فارس

    ۱۱:۰۹:۲۳ | چهارشنبه ۲ تیر ۱۴۰۰ | Wednesday 23 / 06 June / 2021
    خرید رپورتاژ آگهی در خبرپو
    آخرین اخبار روز