#مشاهده دهک خانوار, درخواست بررسی دهک و دانلود اپلیکیشن شما در سایت حمایت hemayat.mcls.gov.ir #دریافت اینترنت رایگان در سامانه دولت من my.gov.ir #هواشناسی #ماه رمضان #وضعیت راه ها #بیت‌کوین #یارانه و کالابرگ الکترونیک #غزه #پرسپولیس #استقلال #اخبار آموزش و پرورش

رئیس‌جمهور: به‌ دنبال تقویت زمینه‌های حفظ و جذب نخبگان هستیم

مراسم بزرگداشت روز دانشجو با حضور رئیس‌جمهور در دانشگاه صنعتی شریف در حال برگزاری است.

مراسم روز دانشجو با حضور رئیس‌جمهور در دانشگاه شریف/آیت‌الله رئیسی: به‌دنبال تقویت زمینه‌های حفظ و جذب نخبگان هستیم

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، مراسم بزرگداشت روز دانشجو صبح امروز سه شنبه ۱۶ آذر ماه با حضور رئیس جمهور در دانشگاه صنعتی شریف در حال برگزاری است.

*  بازدید از نمایشگاه دستاوردهای مراکز تحقیقاتی، پژوهشی و شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه شریف

براساس این گزارش، آیت‌الله رئیسی در ابتدای ورود به دانشگاه شریف و پس از ادای احترام به شهدای گمنام این دانشگاه، از نمایشگاه دستاوردهای مراکز تحقیقاتی، پژوهشی و شرکت‌های دانش‌بنیان این دانشگاه که با شعار «پیشران نوآوری، تجلی خودباوری» برپا شده، بازدید کرد.

آیت الله رئیسی در این بازدید در جریان آخرین دستاوردهای اساتید و دانشجویان دانشگاه شریف در حوزه‌های مختلف هوافضا، صنعت خودرو، مخابرات، آب و انرژی، نیروگاه‌های خورشیدی، محیط زیست، کشاورزی، الکترونیک و دارو و تجهیزات پزشکی قرار گرفت.


  • تور قشم لحظه آخری از 2,990,000 تومان
  • تور وان لحظه آخری از 8,970,000 تومان
  • پشت‌پرده فروش کباب ارزان
  • ارزیابی دوازده کارشناس داوری درباره دیدار استقلال - پرسپولیس: در دربی 103 پنالتی گم شد!؟
  • مقایسه بازدهی بازار‌ها در سال ۱۴۰۲ / خودرو برنده شد؟
  • چطور فیلم نت با محتوا گوی سبقت را ربود؟
  • ۴ راه برای صمیمیت بین زوجین در زندگی / عدم صمیمت زندگی زناشویی را با این ۴ شیوه درمان کنید
  • بایک بیجینگ BJ30 رقیب جدید کراس اوورهای آفرودی + عکس
  • یک خبر شبانگاهی از واریز ۶۵۰ هزارتومان فوق العاده معیشتی به حقوق بازنشستگان
  • با پارکت چوبی آیلکس، به خانه خود گرما و زیبایی ببخشید
  • زمستان می ماند

  • در این بازدید محققین جوان کشورمان ضمن ارائه گزارشی از دستاوردهای خود، پیشنهادات و دیدگاه‌هایشان را با رئیس جمهور در میان گذاشتند و آیت‌الله رئیسی نیز برحمایت دولت از فعالیت‌های فناورانه آنان تاکید کرد.

    *  نشست رئیس جمهور با جمعی از استادان دانشگاه 

    رئیس جمهور پس از آن طی نشستی با جمعی از استادان دانشگاه در دانشگاه شریف دیدار و گفت‌وگو کرد.

     

     

    رئیس جمهور در این نشست گفت: باید دولت و دانشگاه در همکاری مشترک، دغدغه‌ها و مشکلات این عزیزان را حل و فصل کرده و زمینه‌های خدمت آنان به کشور را تسهیل کنند.

    رئیس جمهور با بیان اینکه دانشگاه شریف باید در موضوع حفظ نخبگان پیش‌قدم باشد، افزود: یکی از دلایل مهم حضورم در دانشگاه صنعتی شریف این بود که این دانشگاه کانون مهم جذب نخبگان در کشور است و نقش بسیار مهمی در این حوزه دارد.


  • استعفای کاظم صدیقی در هاله ای از ابهام
  • افزایش حداقل دستمزد کارگران به میزان ۳۵.۳ درصد برای سال آینده
  • ۳ درس مهمی که در دوره‌های صعود بازار کریپتو نباید فراموش کنیم!
  • استخدام شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند
  • تکلیف حداقل حقوق کارگران روشن شد؟ + جزئیات
  • عیدی جدید دولت به مردم / افزایش چشمگیر یارانه در ۱۴۰۳
  • نسخه یک اقتصاددان درباره دستمزد ۱۴۰۳
  • سقف سرمایه گذاری در صندوق پایا با رشد ۱۰۰ درصدی به دو میلیارد واحد رسید

  • رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امروز ایجاد تحول در همه حوزه‌های کشور ضرورت دارد، اظهار داشت: تغییر وضع موجود به سمت وضعیت مطلوب باید مبتنی بر علم و نوآوری باشد و در این زمینه دانشگاه، اساتید و دانشجویان فرهیخته نقش برجسته‌ای دارند.

    رئیس جمهور با تاکید بر اینکه علم قادر است در کشور ایجاد ثروت و قدرت کند، گفت: بدون تردید با نقش‌آفرینی افکار و اندیشه‌های بالنده فرهیختگان و دانشجویان می‌توان با علم و نوآوری؛ ثروت و قدرت ایجاد کرد و کشور را در مسیر توسعه پایدار قرار داد و در این زمینه باید با مدیریت دقیق زمینه شکوفایی استعدادهای کارآمد و فرهیخته‌ای که در کشورمان وجود دارد را فراهم سازیم.

    آیت‌الله رئیسی افزود: با علم و فناوری می‌توانیم در عرصه‌های مختلف صنعتی و کشاورزی تحول ایجاد کنیم و دیگر خام‌فروشی نکنیم و این کار امکان‌پذیر است همچنان‌که در صنایعی که بیشترین محدودیت و تحریم را داشتیم پیشرفت‌های قابل توجهی به دست آوردیم و با سرریز این پیشرفت‌ها به سایر صنایع می‌توان تحول ایجاد کرد.

    رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر ضرورت همکاری نزدیک دولت و دانشگاه گفت: دولت در ۱۰۰ روز گذشته تلاش کرده فاصله بین خود و مردم را کاهش دهد و لازم است فاصله بین دولت و دانشگاه هم برداشته شود.

    رئیسی تاکید کرد: دانشگاه پشتوانه علمی، فکری و فناورانه‌ای برای دولت است که می‌تواند فعالیت‌های دولت را از دقت و سرعت قابل توجهی در همه حوزه‌ها برخوردار کند.

    رئیس جمهور خاطرنشان کرد: کشورمان با مسائل و مشکلاتی از جمله خشکسالی مواجه است که بی تردید دانشگاه‌ها می‌توانند نقش مهمی در حل و فصل این مشکلات ایفا کنند و البته باید دولت از فعالیت آنان حمایت کند که قطعاً این کار انجام خواهد شد.

     

     

    آیت‌الله رئیسی با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌های دولتی باید از توانمندی و امکانات داخلی استفاده کنند، تصریح کرد: دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی حق ندارند وقتی کالای داخلی با کیفیت و دارای استانداردهای لازم وجود دارد از محصول خارجی استفاده کنند و تاکید جدی داریم که همه اجزای دولت از محصولات داخلی استفاده کنند و این کار اقدامی در راستای حمایت از شرکت‌های فناورانه کشور و نخبگان جوان است.

    رئیس جمهور با بیان اینکه دولت خود را نیازمند مشورت و همفکری با دانشگاه و فرهیختگان دانشگاهی می‌داند، اظهار داشت: دولت و دانشگاه باید در همه حوزه‌ها ارتباط و همکاری نزدیک داشته باشند و معتقدم حرکت تحولی در کشور باید علم‌پایه باشد چرا که در غیر این صورت، سلیقه‌ای و مقطعی بوده و چه بسا با سلایق سیاسی تغییر کند.

    رئیسی افزود: توزیع بودجه‌های پژوهشی لازم است هوشمندانه باشد و به سمت نیازمندی‌ها و رفع مشکلات کشور سوق یابد.

    در این نشست تعدادی از اساتید دانشگاه صنعتی شریف در سخنانی دیدگاه‌ها و نظرات خود را در خصوص حمایت دولت از فعالیت‌های پژوهشی و دانشگاهی و ارتباط تنگاتنگ دولت و دانشگاه بیان کردند.

    * حضور رئیس جمهور در جمع دانشجویان

    سید ابراهیم رئیسی بعد از نشست با اساتید و بازدید از نمایشگاه در جمع دانشجویان که اصلی ترین بخش مراسم امروز است، حاضر شد.

    در این مراسم نمایندگان اتحادیه های دانشجویی در حضور رئیس جمهور به بیان دیدگاه‌ها، مطالب و سخنان خود می‌پردازند.

    پویشگر: خبرپو     منبع: فارس

    ۱۲:۱۵:۲۱ | سه شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰ | Tuesday 07 / 12 December / 2021
    خرید رپورتاژ آگهی در خبرپو
    آخرین اخبار روز