#غزه #مشاهده دهک خانوار, درخواست بررسی دهک و دانلود اپلیکیشن شما در سایت حمایت hemayat.mcls.gov.ir #دریافت اینترنت رایگان در سامانه دولت من my.gov.ir #مشاهده سود سهام عدالت در سایت sahamedalat.ir #ماه مبارک رمضان #یارانه و کالابرگ الکترونیک #بیت‌کوین #پرسپولیس #استقلال #اخبار آموزش و پرورش

وقتی میان مدعیان آزادی بیان اختلاف می‌افتد

این روزها جمعی از اپوزیسیون‌های خارج‌نشین دست به اعتراضاتی علیه کشور به بهانه مرگ مهسا امینی زده‌اند اما آنچه در این تجمعات جلب توجه می‌کند زیر پا گذاشتن عقایدی است که به بهانه زنده کردن آن‌ها در ایران پا به خیابان‌ها گذاشته‌اند!

اپوزیسیون‌ ترامپی!/ وقتی میان مدعیان آزادی بیان اختلاف می‌افتد

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه صبح نو نوشت: این روزها جمعی از اپوزیسیون‌های خارج‌نشین دست به اعتراضاتی علیه کشور به بهانه مرگ مهسا امینی زده‌اند. در تورنتو کانادا، دوسلدورف آلمان، بروکسل بلژیک، میلان ایتالیا و شهرهای دیگر. اما آنچه که در این تجمعات جلب توجه می‌کند زیر پا گذاشتن عقایدی است که به بهانه زنده کردن آن‌ها در ایران پا به خیابان‌ها گذاشته‌اند؛ آزادی بیان و عقیده و برقراری عدالت.

اخیرا در تجمعات اپوزیسیون خارج نشین، مدعیان آزادی بیان محسن نامجو خواننده منتقد جمهوری اسلامی و مهناز افشار، بازیگری که چندسالی از ایران مهاجرت کرده و مواضع ضد نظام دارد را از تجمعات خود اخراج کردند؛ نامجو را از تجمع بروکسل و افشار را از تجمع دوسلدورف آلمان. فیلم‌های منتشر شده حکایت از رفتار تند مخالفان آن‌ها و فحاشی به این دو را دارد. افرادی که از زمانی که در خارج از کشور به سر می‌برند همواره داعیه حمایت از مردم را در مخالفت با نظام داشتند و خود را افرادی می‌دانستند که به دلیل مخالفت با جمهوری اسلامی، هزینه زیادی داده‌اند اما برخورد تند و خشن تعدادی از اپوزیسیون‌های خارج‌نشین با آن‌ها نشان داد که حتی در بین این افراد تفکر و صدای واحد وجود ندارد.


  • تور گرجستان لحظه آخری از 8,090,000 تومان
  • تور آنتالیا لحظه آخری از 18,990,000 تومان
  • ارزیابی دوازده کارشناس داوری درباره دیدار استقلال - پرسپولیس: در دربی 103 پنالتی گم شد!؟
  • پشت‌پرده فروش کباب ارزان
  • پژو ۲۰۷ به باشگاه میلیاردی ها پیوست / ۹۰ میلیون افزایش قیمت در یک سال!
  • بازگشت محمد منتظر به استقلال قطعی شد
  • چانگان Uni-Z در آینده نزدیک به بازار عرضه می‌شود
  • زمستان می ماند
  • با پارکت چوبی آیلکس، به خانه خود گرما و زیبایی ببخشید
  • یک خبر شبانگاهی از واریز ۶۵۰ هزارتومان فوق العاده معیشتی به حقوق بازنشستگان
  • ۴ راه برای صمیمیت بین زوجین در زندگی / عدم صمیمت زندگی زناشویی را با این ۴ شیوه درمان کنید

  •  البته این تضاد تفکری تنها به مخالفت با محسن نامجو و مهناز افشار ختم نمی‌شود بلکه لیدرهای رسانه‌های معاند خارج از کشور نیز بر سر سهم خود از اغتشاشات اخیر کشور به اختلاف شدید خورده‌اند به طوری که مسیح علینژاد که خود را یکی از رهبران معترض به حجاب اجباری می‌داند با یکی از مجریان شبکه من و تو « سالومه» بر سر منافع مالی دریافتی به درگیری شدید رسیده‌اند و همدیگر را متهم به دریافت مبالغ هنگفت می‌کنند.

     همزمان مسیح علینژاد برخی از اپوزیسیون‌های خارج‌نشین را به حمله به سفارت‌خانه‌های ایران در کشورهای مختلف تحریک می‌کند و گروهی دیگر که در برخی موضوعات با او همراه می‌شوند، در این مورد به مخالفت شدید به او پرداخته و او را محکوم به ندانم‌کاری می‌کنند.


  • استخدام شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند
  • بیانیه سازمان نظام پرستاری درباره خواسته‌های جامعه‌پرستاری
  • استعفای کاظم صدیقی در هاله ای از ابهام
  • تحلیلگر معروف: پس از رالی بیت‌کوین، اکنون نوبت به رشد آلت‌کوین‌ها رسیده است!
  • شماره ۵۳۵هفته نامه اطلاعات بورس منتشر شد
  • تکلیف حداقل حقوق کارگران روشن شد؟ + جزئیات
  • فوری / قیمت سیب و پرتقال تنظیم بازاری اعلام شد
  • سقف سرمایه گذاری در صندوق پایا با رشد ۱۰۰ درصدی به دو میلیارد واحد رسید

  • همچنان که در تجمع ضدانقلاب‌ها مقابل سفارت ایران در لندن، معترضان در پی حمله به سفارت بودند که با پلیس انگلیس درگیر شدند و ۵ نفر از آنان را زخمی کردند. اتفاقی که واکنش فرمانده پلیس انگلیس و شهردار لندن را به همراه داشت و ضمن محکومیت این اقدام عکس اسامی حمله کنندگان به پلیس را منتشر کردند و از مردم خواستند که در شناسایی این افراد به پلیس کمک کنند. همچنین  پلیس بریتانیا از بازداشت ۱۲ نفر در جریان درگیری‌ها مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن خبر داد.

    دستگیری ۹۵ نفر از اغتشاشگران در نروژ

    در نروژ نیز تجمع اپوزیسیون با رفتارهای وحشیانه و خشونت‌آمیزی همراه بود تاجایی که پلیس این کشور مجبور به دستگیری ۹۵ نفر از اغتشاشگران شد. پلیس اسلو اعلام کرد که «دستورات را زیر پا گذاشته، سنگ پرتاب کرده و به سفارت سمت حمله می‌کردند.» این درحالی است که مسعود قره‌خانی رئیس پارلمان نروژ هم با انتشار پیامی در صفحه فیس‌بوک خود رفتار تجمع‌کنندگان مقام سفارت را غیرقابل قبول خواند.  همچنین روز گذشته پلیس سوئیس با شماری آشوبگر مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در شهر «برن» پایتخت این کشور برخورد و ۲ تن را دستگیر کرد. خبرگزاری «آسوشیتدپرس» گزارش داد که شماری از اشوبگران از حصار مقابل سفارت ایران بالا رفتند و به پرچم ایران بی‌احترامی کردند.

    هرچند این نوع برخوردها تنها به اتفاقات اخیر محدود نمی‌شود و چندی پیش که پرویز پرستویی و گوهر خیراندیش، دو بازیگر ایرانی نیز در کشور خارجی نقدهایی به عملکرد کشور کرده و همزمان از برخی مواضع دیگر حمایت کردند، گروهی با آن‌ها به بدترین شکل ممکن برخورد کرده و توان شنیدن نظر مخالف با خود را نداشتند. درعین حال برخی دیگر از همان اپوزوسیون‌ها با رفتار این افراد مخالفت کرده و آن‌ها را افرادی تندرو خطاب کردند.

     سال گذشته نیز در جریان انتخابات ریاست جمهوری که بعضی از ایرانیان خارج نشین قصد شرکت در آن انتخابات را داشتند، اپوزیسیون‌ها مقابل دفتار نمایندگی ایران در شهرهای مختلف تجمع می کردند و شرکت کنندگان در انتخابات را مورد فحاشی و حتی ضرب و شتم قرار می‌دادند. درحالیکه همواره آزادی بیان یکی از شعارهای این خارج نشینان جو زده و موج سوار است.

    در نهایت آنچه که مشخص است، تفاوت نگاه شدیدی است که میان آنچه گروه اپوزیسیون خارج‌نشین خوانده می‌شود، وجود دارد و این یعنی مدعیان برقراری عدالت و آزادی بیان نیز خود اعتقادی به آزادی بیان و دموکراسی ندارند. اپوزیسیون‌هایی که حتی توانایی در اجماع میان خود نیستند و هر یک به عمله‌های سرویس‌های جاسوسی غرب و رسانه‌هایی که از پول نفت کشورهای مرتجع منطقه ارتزاق می کند تبدیل شده‌اند.

    پویشگر: خبرپو     منبع: فارس

    ۱۳:۱۱:۰۶ | دوشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۱ | Monday 03 / 10 October / 2022
    خرید رپورتاژ آگهی در خبرپو
    آخرین اخبار روز