#مشاهده دهک خانوار, درخواست بررسی دهک و دانلود اپلیکیشن شما در سایت حمایت hemayat.mcls.gov.ir #وضعیت راه ها #ماه رمضان #هواشناسی #غزه #یارانه و کالابرگ الکترونیک #بیت‌کوین #پرسپولیس #استقلال #اخبار آموزش و پرورش

حمایت قاطع وزیر امور خارجه از دو خبرنگار تحریم شده رسانه ملی

رئیس دستگاه دیپلماسی در نشست صمیمانه با خانم ذبیح پور و آقای رضوانی، خبرنگاران تحریم شده خبرگزاری رسانه ملی از جانب آمریکا، انگلیس و کانادا بر حمایت قاطع دستگاه سیاست خارجی از جامعه رسانه‌ای کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ در این نشست که در دفتر وزیر امور خارجه برگزار شد آقای حسین امیرعبداللهیان خطاب به خبرنگاران صدا و سیما گفت: تحریم شما نشان می‌دهد که کارتان تاثیرگذار بوده است و حال آن که امریکایی‌ها و برخی کشور‌های غربی، مدعی حمایت از رسانه آزاد هستند و برای چند صدمین بار در عمل نشان دادند که این اظهارات شان، کاملا متناقض و دوگانه است و کاملا خلاف ادعای شان عمل می‌کنند.

https://www.iribnews.ir/files/fa/news/1401/9/7/8840032_404.jpg

وی هدف از برگزاری این جلسه را قدردانی از خانم ذبیح پور، آقای رضوانی و همه خبرنگارانی فعال در رسانه‌ها برای انعکاس صدای ایرانیان دانست و افزود: ما در دستگاه سیاست خارجی قدرتان را می‌دانیم و حامی تان هستیم؛ حضور سخنگوی وزارت خارجه نیز در این جلسه، گویای این مساله است که ما از تلاش‌هایی که از این پس، بیش از گذشته در رسانه خواهید داشت و قطعا تاثیرگذار خواهد بود به قوت حمایت می‌کنیم و ملت هم قدردان شما بودند و هستند.


  • تور مشهد لحظه آخری از 3,400,000 تومان
  • تور کیش لحظه آخری از 4,660,000 تومان
  • اخبار لحظه به لحظه آزمون استخدامی دستگاههای اجرایی
  • پلمب ۳ رستوران در مشهد (۴ فروردین۱۴۰۳)
  • قیمت روز انواع تلفن همراه در ۱۷ دی ۱۴۰۲
  • نتیجه بازی ایران و ترکمنستان امروز 7 فروردین 1403+ خلاصه بازی
  • خرید تور کیش لحظه آخری از 4,660,000 تومان
  • گهرزمین ۳۲۰ تومان سود تقسیم کرد
  • خوش‌بینی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری بلک‌راک به آینده بیت کوین!
  • استخدام کارخانه گل آرد زاگرس (5 استان کشور)
  • قبل از خواب آب ننوشید
  • نماز جمعه تهران به امامت کیست؟

  • وزیر امور خارجه خطاب به خبرنگاران تحریم شده رسانه ملی تاکید کرد: اولا تردید نکنید که تحریم امریکا هم بر شما و هم بر جامعه خبری ما، اثری ندارد یعنی نتیجه این تحریم، انگیزه قوی‌تر جامعه خبری و رسانه‌ای در ایران خواهد بود و انگیزه‌ای قوی در شما ایجاد می‌شود که این در اظهارات و رفتارتان هم کاملا مشهود است چنان که در دوره‌های قبل هم که تحریم شدید نه فقط عقب نشینی نکردید بلکه با عزم جدی‌تر کار‌ها را انجام دادید، اما رفتار تحریم کنندگان، رفتاری متناقض است.

    امیرعبداللهیان با اشاره به عملکرد تروریستی برخی شبکه‌های معاند فارسی زبان گفت: این شبکه‌ها و تعداد دیگری از شبکه‌ها که شبکه خبری محسوب نمی‌شوند بلکه شبکه تولید نفرت، افراط گرایی و ترور هستند در همین تحولات و اغتشاشات اخیر هم مشخص شد و ملت ما، نقش و دروغ گویی آنان را شاهد بود و نزد ملت ما کاملا بی اعتبار شدند. در روز‌های نخست این رویداد‌ها، برخی افراد را می‌دیدم که همین رسانه‌ها، مرجع خبری شان بود، اما اکنون همان افراد از آن رسانه‌ها ابراز تنفر می‌کنند.


  • نظارت مستمر مدیران خدمات پس از فروش ایران‌ خودرو بر نحوه ارایه خدمات به مشتریان
  • کامان ریل چیست؟
  • حق بیمه تامین اجتماعی 1403 مشخص شد ++ جدول روش محاسبه حقوق و بیمه 1403
  • اسامی شرکت کنندگان مسابقه مردان آهنین و ساعت پخش و تکرار دقیق آن
  • نشانه های یک دوستی سمی | آیا فرزند شما دوستی سمی دارد؟
  • پرداخت۳ میلیون ۲۰۰ هزارتومان به حساب حقوق بازنشستگان
  • وام فرزند آوری| از صفر تا ۱۰۰ شرایط دریافت وام فرزندآری ۱۴۰۳ تا شرایط بازپرداخت اقساط وام فرزندآوری
  • تأیید یازدهمین صندوق ETF؛ اختصاص ۹۵ درصد دارایی‌ها به بیت کوین؟
  • چرا باید به تنهایی به تایلند سفر کنیم؟

  • وی هشدار داد: ما در وزارت امور خارجه، بخشی از تحریم‌هایی که به عنوان مقابله به مثل انجام دادیم شامل حال این رسانه‌هایی است که تولید نفرت، خشونت و ترور می‌کنند و اکنون برخی از خبرنگاران این رسانه‌ها تحت تعقیب اند؛ با قوه قضائیه و با وزیر دادگستری که در این باره صحبت کردیم یکایک کارکنان و حتی مجریان این شبکه‌ها که در تولید خشونت و تشویق جوانان کشورمان به خشونت و ترور نقش داشتند تحت تعقیب دستگاه قضایی ما قرار می‌گیرند و واقعا رهای شان نمی‌کنیم.

    رئیس دستگاه دیپلماسی گفت: تعداد زیادی از خانواده شهدای تحولات اخیر، شکایت‌هایی را به ما در وزارت امور خارجه ارائه کردند و این رسانه‌ها را عامل شهادت فرزندان شان می‌دانند رسانه‌هایی که در غرب مستقرند و متاسفانه از جانب برخی کشور‌های غربی و منطقه تامین مالی و محتوایی می‌شوند.

    امیرعبداللهیان افزود: درخواست این خانواده‌ها این است که وزارت امور خارجه در خون خواهی فرزندان شان از این شبکه‌ها که نام شان را شبکه‌های تروریستی نامیدند، اقدام کنیم.

    وی گفت: این درحالی است که کاری که امثال شما دو خبرنگار عزیر رسانه ملی انجام دادید، تولید دوستی، تمرکز بر حقوق بشر، ترویج اندیشه‌های انسانی و دفاع از حق در جهان است و هیچ جا در سابقه شما چیزی دیده نمی‌شود که در گفتگو یا تهیه و انتشار خبری در مسیر خشونت قدم برداشته باشید بلکه همه تحرکات تان در مسیر رساندن صدای مظلومیت ملت ایران و مردم منطقه به جهان بوده و هست.

    وزیر امور خارجه افزود: به نمایندگی از دستگاه دیپلماسی از تلاش‌های یکایک شما عزیزان، هم شما دو بزرگواری که در وزارت امور خارجه حضور دارید و هم عزیزانی که در جمع ما نیستند و در مقاطع مختلف چنین رفتاری شامل حالشان شده است قدردانی می‌کنم؛ وظیفه ماست که قویا از شما حمایت کنیم.

    https://www.iribnews.ir/files/fa/news/1401/9/7/8840034_323.jpg

    امیرعبداللهیان تاکید کرد: امروزه، دیپلماسی بدون رسانه، هیچ معنایی ندارد و سهم شما در کمک به دیپلماسی کشور، سهم بسیار بزرگی است؛ امیدوارم همیشه پرچم فعالیت تان در عرصه دیپلماسی رسانه‌ای برافراشته باشد. برای شما آرزوی توفق دارم و از همین جا می‌خواهم همه برای تیم ملی فوتبال در قطر، آرزوی توفیق کنیم که بهترین نتیجه را کسب کنند.

    خانم آمنه سادات ذبیح پور هم در این نشست با ابراز خرسندی از دیدار صمیمانه با وزیر امور خارجه و اعلام حمایت دستگاه دیپلماسی از خبرنگاران تحریم شده رسانه ملی گفت: درحالی که جامعه خبری کشورمان این روز‌ها تحت فشار قرار گرفته است خبرنگاران اینترنشناس و بی بی سی به شدت مظلوم نمایی می‌کنند.

    خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما تاکید کرد: جامعه خبری ما نیاز به پشتوانه‌ای دارد که بتواند صدای ما در جامعه بین المللی انعکاس دهد این صدا که در کجای دنیا به نام آزادی بیان، خبرنگار را تحریم می‌کنند؟

    ما می‌خواهیم شما از طرف جامعه خبری ایران این موضوع را در دنیا بازتاب دهید که فقط صرفا به علت نشر اخبار، تحریم شدیم.
    وی از وزیر امور خارجه خواست در عرصه بین الملل پیگیری شود که چرا خبرنگار باید تحریم شود؟ چه مستنداتی برای این تحریم ظالمانه دارند درحالی که مدعی آزادی بیان هستند.

    دیگر خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما هم در این نشست، تحریم‌ها امریکا و دو کشور غربی دیگر را برای خبرنگاران رسانه ملی نشان افتخار دانست و خطاب به رئیس دستگاه دیپلماسی گفت: با این حال، اگر خواستار پیگیری موضوع هستیم برای این است که حقی گم نشود و همین که می‌گویید پیگیری می‌کنید برای ما کافی است.

    آقای رضوانی با اشاره به سابقه تحریم خودش و خانم ذبیح پور که از چند سال قبل در امریکا و اتحادیه اروپا اعمال شد تاکید کرد: با وجود آن که چند دولت غربی در این زمینه، پله پله پیش رفتند ما اصلا کوتاه نیامدیم و اتفاقا نورافکن را بیشتر به جایی تاباندیم که این‌ها عصبانی‌تر شدند.

    وی تصریح کرد: البته وزارت امور خارجه در دولت قبل، هیچ واکنشی در قبال تحریم ما نشان ندادند درحالی که کشور‌های غربی به کوچکترین حرکت در قبال رسانه‌های شان واکنش نشان می‌دهند و همه غرب از آنان حمایت می‌کنند، اما چنین حمایتی از خبرنگاران ما در داخل نشد.

    https://www.iribnews.ir/files/fa/news/1401/9/7/8840031_867.jpg

    رضوانی با قدردانی از اعلام حمایت آقای امیرعبداللهیان از خبرنگاران تحریم شده رسانه ملی گفت: ممنونم که شما وقت گذاشتید؛ این حساسیت شما دیگر خبرنگاران رسانه‌های کشورمان را دلگرم می‌کند به این که اگر برای ادامه فعالیت‌های شان، پشتوانه و حامی دارند.

    سخنگوی وزارت امور خارجه نیز در انی نشست با قدردانی از تلاش صادقانه، شرافتمندانه، مجدانه و مجاهدانه دو خبرنگار رسانه ملی برای رساندن صدای ملت ایران و صدای نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: اقدام دولت امریکا در تحریم شما که در مسیر اطلاع رسانی شفاف، درست و صادقانه عمل می‌کنید نشان می‌دهد که کاخ سفید هرجایی که منطق ضعیفی دارد، دست به چنین رفتار‌هایی می‌زند.

    آقای ناصر کنعانی افزود: معتقدم که تحریم خبرنگار، امتداد رفتار خشونت طلبانه در حوزه نظامی است. همان طور که هر جا در حوزه سیاسی دچار کمبود می‌شوند دست به سلاح می‌بردند، تحریم صدای خبرنگار رسانه‌های آزاد هم، استفاده مستقیم از خشونت برای خاموش کردن صدای آنان است.

    وی این رفتار را خلاف شعار‌های دولت امریکا دانست و تصریح کرد: جناب آقای رضوانی درست فرمودند وقتی دولت امریکا تحریم کرده است یعنی شما در انجام وظیفه خبرنگاری، مجدانه عمل کردید و به همین علت تحریم شدید؛ طبعا تلاش و اقدام صادقانه، هزینه‌هایی دارد و این تحریم‌ها هم هزینه فعالیت شرافتمندانه شما در خبررسانی درست و فعالیت رسانه‌ای شفاف و صادقانه است.

    وزارت خزانه داری امریکا؛ ۲۵ آبان امسال، ۶ فعال رسانه‌ای کشورمان شامل رئیس رسانه ملی، چند نفر از معاونان این رسانه و دو خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما را در فهرست تحریم‌ها قرار داد.

    پویشگر: خبرپو     منبع: صدا و سیما

    ۱۴:۵۱:۰۲ | دوشنبه ۷ آذر ۱۴۰۱ | Monday 28 / 11 November / 2022
    خرید رپورتاژ آگهی در خبرپو
    آخرین اخبار روز