#غزه #مشاهده دهک خانوار, درخواست بررسی دهک و دانلود اپلیکیشن شما در سایت حمایت hemayat.mcls.gov.ir #دریافت اینترنت رایگان در سامانه دولت من my.gov.ir #مشاهده سود سهام عدالت در سایت sahamedalat.ir #ماه مبارک رمضان #یارانه و کالابرگ الکترونیک #بیت‌کوین #پرسپولیس #استقلال #اخبار آموزش و پرورش

واکنش تحسین‌برانگیز رئیس جمهور در برابر مطالبه‌گری‌ یک خانم دانشجو

نمایندگان تشکل‌های دانشجویی، صبح امروز در مراسم ویژه روز دانشجو که با حضور رئیس جمهور در دانشگاه تهران برگزار شد به بیان مطالب و دیدگاه‌های خود پرداختند.

دانشجویان 16 آذر در حضور رئیس جمهور چه گفتند؟/ واکنش تحسین‌برانگیز  رئیسی در برابر مطالبه‌گری‌ یک خانم دانشجو

به گزارش خبرگزاری فارس، مراسم گرامیداشت روز دانشجو صبح امروز با حضور رئیس جمهور  در تالار فردوسی دانشگاه تهران برگزار شد. در این مراسم نمایندگان تشکل‌های دانشجویی و همچنین رئیس دانشگاه تهران به بیان مطالبی پرداختند.

* رئیس دانشگاه تهران: دانشجویان هوشمندانه توطئه دشمن در ارائه تصویر کاریکاتوری از دانشگاه‌ها را خنثی کردند

مقیمی رئیس دانشگاه تهران در این مراسم که با حضور رئیس‌جمهور در حال برگزاری است، اظهار داشت: دشمنان ملت ایران در حوادث اخیر تلاش کردند با کمک معدودی فریب‌خورده با ایجاد بحران تصنعی در دانشگاه‌ها تصویری کاریکاتوری و غیرواقعی از دانشگاه‌ها ارائه دهند.

وی افزود: دانشجویان اما هوشمندانه‌ مقابل این توطئه ایستادند و نشان دادند طمع دشمن به دانشگاه‌های ما به ویژه دانشگاه‌های شاخص که نماد آموزش عالی هستند، راه به جایی نخواهد برد.

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به ایجاد خانه گفتگو در این دانشگاه، آن را اقدامی در جهت بسط گفتگو‌ در دانشگاه‌ و جامعه  دانست که می‌تواند از آن در شرایط ملتهب، برای تبدیل تهدید به‌ فرصت بهره جست.


  • تور گرجستان لحظه آخری از 8,090,000 تومان
  • تور آنتالیا لحظه آخری از 18,990,000 تومان
  • پشت‌پرده فروش کباب ارزان
  • بازگشت محمد منتظر به استقلال قطعی شد
  • ارزیابی دوازده کارشناس داوری درباره دیدار استقلال - پرسپولیس: در دربی 103 پنالتی گم شد!؟
  • پژو ۲۰۷ به باشگاه میلیاردی ها پیوست / ۹۰ میلیون افزایش قیمت در یک سال!
  • یک خبر شبانگاهی از واریز ۶۵۰ هزارتومان فوق العاده معیشتی به حقوق بازنشستگان
  • ۴ راه برای صمیمیت بین زوجین در زندگی / عدم صمیمت زندگی زناشویی را با این ۴ شیوه درمان کنید
  • با پارکت چوبی آیلکس، به خانه خود گرما و زیبایی ببخشید
  • چانگان Uni-Z در آینده نزدیک به بازار عرضه می‌شود
  • زمستان می ماند

  • مقیمی‌ با اشاره به بیانات روز گذشته مقام معظم رهبری درباره بازسازی انقلابی ساختارهای فرهنگی کشور، تاکید کرد که دانشگاه‌ها نقش اول را در این زمینه ایفا خواهند کرد.

    وی خاطرنشان کرد: به رهبر عزیزمان تعهد می‌دهیم‌ دانشگاه‌ها بر اساس نقش تمدن‌سازی که دارند، انتظارات ایشان در این حوزه را تحقق خواهند بخشید.

    * دبیر انجمن‌های علمی دانشجویی: دانشجویان خودشان را در ساختن آینده کشور سهیم بدانند 

    دبیر انجمن‌های علمی دانشجویی نیز در این مراسم گفت: مسئله ای که می‌تواند  از خروج نخبگان از کشور جلوگیری کنداین است که دانشجویان خودشان را در ساختن آینده کشور سهیم بدانند.

    وی افزود: انجمن‌های علمی دانشجویی باید ظرفیت‌شان در راستای پیشرفت علمی و فناوری کشور بکارگرفته شود و حمایت شوند.

    دبیر انجمن‌های علمی دانشجویی گفت: باید از بحث مقاله‌محوری عبور کرد چون منجر به حل مشکلات کشور نمی‌شود. رویکرد عبور از مقاله‌محوری نباید نمایشی باشد و باید حمایت‌ها هم‌عرض بحث مقاله باشد.


  • بیانیه سازمان نظام پرستاری درباره خواسته‌های جامعه‌پرستاری
  • استخدام شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند
  • استعفای کاظم صدیقی در هاله ای از ابهام
  • تحلیلگر معروف: پس از رالی بیت‌کوین، اکنون نوبت به رشد آلت‌کوین‌ها رسیده است!
  • شماره ۵۳۵هفته نامه اطلاعات بورس منتشر شد
  • فوری / قیمت سیب و پرتقال تنظیم بازاری اعلام شد
  • سقف سرمایه گذاری در صندوق پایا با رشد ۱۰۰ درصدی به دو میلیارد واحد رسید
  • تکلیف حداقل حقوق کارگران روشن شد؟ + جزئیات

  • وی گفت: درباره اتفاقات اخیر در کشور این آمادگی از سوی انجمن‌های علمی-دانشجویی برای بررسی این وقایع به صورت کاملا علمی وجود دارد.

    * واکنش رئیسی در برابر مطالبه‌گری‌ یک خانم دانشجو

    در جریان حضور آیت‌الله رئیسی در مراسم روز دانشجو در دانشگاه تهران، یک خانم دانشجو بدون گرفتن وقت قبلی و در لابه‌لای صحبت‌های دانشجویان از جای خود برخاست و برای بیان نظرات و مطالباتش به ایراد سخن پرداخت.

    وی که اعلام کرد فارغ از نگاه‌های سیاسی مسائل و مشکلات دانشگاه و مطالبات دانشجویان را در نامه‌ای برای رئیس جمهور مکتوب کرده، از موانع رسیدن نامه‌اش به دست‌ رئیس‌جمهور گلایه کرد.

    این دانشجو با بیان این‌که برای نوشتن نامه‌اش ساعت‌ها وقت گذاشته اما امروز به او گفته شده به‌دلیل حضور رئیس جمهور در مجلس فرصت اندکی برای حضور در این برنامه در نظر گرفته شده، گفت ای کاش آیت‌الله رئیسی یک روز کامل برای دانشجویان اختصاص می‌داد و پای حرف‌ها و مطالبات‌شان می‌نشست.

    وی گفت: مسئولان برگزاری مراسم با شنیدن حرف‌های این دانشجو هماهنگ کردند تا نامه‌اش را به رئیس دفتر رئیس جمهور بدهد اما رئیس‌جمهور به احترام این بانوی دانشجو برخاست و به سوی او رفت و با گرفتن نامه‌ و تشکر از مساعی این دانشجو برای طرح مشکلات و مطالبات دانشجویان، قول داد نامه او را پیگیری کند

    * نماینده کانون‌های فرهنگی از دانشگاه تهران: ما در ایران می مانیم و ایران را می‌سازیم/ما پای کار شما هستیم برای ساختن آینده‌ای بهتر

    زهرا کمالی نماینده کانون‌های فرهنگی از دانشگاه تهران هم در این مراسم گفت: ما در ظاهرمان شاید تفاوت داشته باشیم ولی یک اشتراک داریم و آن اشتراک ایران است که میخواهیم برای آن تلاش کنیم.

    وی افزود: ما در ایران می‌مانیم و آن را می‌سازیم، این امید را شما می‌توانید پررنگ کنید.

    کمالی ادامه داد:‌جای خوشحالی بود که در اول دولت شما برای مردمی‌سازی دولت اقدامات خوبی انجام شد؛ اما جای ما ۸ هزار کانون در این فرآیند خالی است.

    وی گفت: ما را باور کنید؛ اگر فرهنگ این کشور را بسازیم بسیاری از مسائل حل خواهد شد. اگر خیلی‌ها ماراحتند و ناسزا می‌گویند به این خاطر است که فرهنگ گفتگو را به ما یاد نداده‌اند.

    کمالی تاکید کرد: آقای رئیس جمهور ما پای کار شما برای ساخت آینده بهتر برای کشور عزیزمان ایران.

    نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی: آشوب‌های سه ماه گذشته حاصل فعالیت‌های دشمن است

    نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی هم در این مراسم گفت: آشوب‌های سه ماه گذشته حاصل فعالیت‌های دشمن است، البته این آشوب‌ها در بستر مسائل رقم خورده طی سال‌های گذشته به وجود آمده است.

    وی ادامه داد: وقتی دنبال رای بودید از فالوور اینستاگرام می‌گفتید، اما حالا شیر اینترنت را بسته‌اید. مشکلات با کارهای نمایشی مثل معاونت مردمی‌سازی حل نمی‌شود.

    وی افزود: راه اعتراض به عملکرد شما و دولت چیست؟ صف اعتراض را به ما نشان دهید و ساز و کاری برای اعتراض اقشار مختلف فراهم کنید.

    *  نماینده بسیج دانشجویی کشور: جمهوری اسلامی ایران خط قرمز ماست

    محمد هادی نصر نماینده بسیج دانشجویی کشور هم گفت: دشمن میخواهد انتقام همه چهل سال ناکامی خود را با ایرانستان کردن این خاک بگیرد.

    وی افزود: با صدای بزرگ اعلام می‌کنیم که استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی خط قرمز ماست و جلوی هرکس که بخواهد میراث شهدا را خدشه‌ای به آن وارد کند در مقابلش می‌ایستیم.

    نصر تاکید کرد: موقع آن است که دولت دردها و گرفتاری مردم را مسئله اصلی خود بداند و صدای معترضانی که صف خود را از اغتشاشگران جدا کرده‌اند را بشنود.

    وی افزود: در زمینه‌هایی شاهد رشد و پیشرفت بوده‌ایم، اما در زمینه‌هایی در بر پاشنه قبلی می‌چرخد.

    نصر با بیان اینکه با دولت با سیاست‌های اقتصادی نئولیبرالی هنوز تعیین تکلیف نکرده‌، گفت: سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی سیاست‌هایی را دنبال می‌کنند که مستضعفین را تضعیف می‌کند. چرا جراحان اقتصاد همیشه تیغ خود را بر تن ضعیف مستضعفان می‌کشند؟

    وی افزود: صحبت از افزایش قیمت حامل‌های انرژی را یکبار کنار بگذارید و از جراحی اصلی را از بانک‌ها شروع کنید.

    نصر ادامه داد: شما معروف به سید محرومان بودید، سیاست‌گذاری‌هایتان طرف کوخ نشینان باشید.

    نماینده دفتر تحکیم وحدت: عدم پایبندی برخی مدیران دولت به گفتمان دولت یکی از مشکلات این دولت است

    نماینده دفتر تحکیم وحدت هم تاکید کرد: کسانی که هم صدا با رسانه‌های سعودی جاده صاف کن فرزند شاه شده‌اند، خائن خون شهید قندچی، شهید بزرگ نیا و شریعت رضوی‌اند. امروز به برکت خون آن شهیدان یک زن در برابر رئیس‌جمهور ایستاده است

    وی افزود: دولت سیزدهم امید را در دل مردم زنده کرد؛ شما کشور را معطل امضا کری نکردید و آب خوردن مردم را به برجام گره نزدید.

    نماینده دفتر تحکیم وحدت با بیان اینکه در دولت شما ایران چهارراه دنیا و محل حضور سران کشورهای مختلف شده است، افزود: عدم پایبندی برخی مدیران دولت به گفتمان دولت یکی از مشکلات این دولت است، مثلا از ابتدا مشخص بود که ساخت چهار میلیون مسکن با وزیری که مریض احوال باشد شدنی نیست؛ اکنون سوال است که آقای رییسی چگونه می‌خواهد به وعده خود عمل کند.

    وی ادامه داد: بعنوان یک دختر ایرانی به نفس کشیدن در اتمسفر جمهوری اسلامی ایران افتخار می‌کنم. مسائل زنان و خانواده با کارهای جزیره‌ای حل نخواهد شد، مسائل زنان سال‌هاست دستمایه بازی سیاسی گروه‌های مختلف شده است.

    نماینده دفتر تحکیم وحدت گفت: رئیس دانشگاه امیرکبیر برنامه‌ها را به بهانه عدم تامین امنیت لغو می‌کند و توان تامین برنامه‌ها را ندارد.

    پویشگر: خبرپو     منبع: فارس

    ۱۴:۲۱:۴۷ | چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۱ | Wednesday 07 / 12 December / 2022
    خرید رپورتاژ آگهی در خبرپو
    آخرین اخبار روز