#کالابرگ الکترونیک #غزه #پرسپولیس #استقلال #اخبار آموزش پرورش و فرهنگیان

آیفون 13 رسما رونمایی شد + تصاویر

اپل در رویداد ۲۳ شهریور خود از جدیدترین گوشی‌های هوشمندش رونمایی کرد.

اپل سرانجام به انتظارها برای رویارویی با آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی پایان داد. این دو پرچمدار قدرتمند که از تراشه A15 بایونیک استفاده می‌کند بیشترین بهبود را در بخش دوربین داشته و با تغییرات ظاهری اندک به‌زودی وارد بازار می‌شود.

طراحی آیفون ۱۳ و ۱۳ مینی مشابه نسل قبل همان لبه‌های تخت را دارد و از محافظ سرامیک شیلد استفاده می‌کند. این دو دستگاه به استاندارد IP68 مجهز شده‌اند و از فریم آلومینیومی بهره می‌برند.

اپل ویژگی‌های این دو دستگاه در کنار یکدیگر اعلام کرده چون تفاوت زیادی بین آن‌ها وجود ندارد و ما هم همین رویه را در پیش می‌گیریم. در قاب عقب پرچمداران جدید اپل دوربین دوگانه‌ای قرار گرفته که این بار سنسورهای آن‌ها چینش مورب دارند. دو آیفون ۱۳ در رنگ‌های قرمز، مشکی، آبی، صورتی و سفید به بازار می‌آیند و اندازه ناچ ۲۰ درصد کمتر شده است.


  • تور آنتالیا لحظه آخری از 13,500,000 تومان
  • تور چابهار لحظه آخری از 4,990,000 تومان
  • مدارس فردا شنبه ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ تعطیل است؟ | تعطیلی مدارس شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • چری اومودا 7 در نمایشگاه خودرو پکن معرفی می‌شود
  • ساعت بازی پرسپولیس با آلومینیوم اراک در جام حذفی
  • تقدیر از فولاد هرمزگان به عنوان کارفرمای نمونه کشوری
  • درد مزمن عصبی و راه های درمان آن را بشناسید!
  • بیت کوین با عبور از طلا، به کمیاب‌ترین دارایی تاریخ تبدیل شد!
  • جدول محاسبه رقم حقوق بازنشستگان در ۱۴۰۳ /عکس
  • ورود به سامانه فیش حقوقی تامین اجتماعی+ دانلود فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی سریع و فوری
  • معرفی دریاچه شهیون؛ بهشتی در دل کویر

  • اپل آنتن آیفون ۱۳ را از بطری‌های پلاستیکی بازیافتی ساخته است. نمایشگر ۶.۱ اینچی این تلفن هوشمند ۲۸ درصد روشن‌تر از قبل است و حداکثر روشنایی آن به ۸۰۰ نیت می‌رسد. آیفون ۱۳ مینی هم نمایشگری ۵.۴ اینچی با حداکثر روشنایی ۱۲۰۰ نیت دارد.

    آیفون ۱۳ و ۱۳ مینی از نمایشگر بهبودیافته‌ای استفاده می‌کند که پنل OLED آن به‌صورت سفارشی توسط خود اپل ساخته شده است. این دو دستگاه از فناوری‌های دالبی ویژن، HDR10 و HLG پشتیبانی می‌کنند. ولی یکی از مهم‌ترین قطعات این دستگاه‌ها پردازنده A15 بایونیک آن‌هاست.

    این تراشه با لیتوگرافی ۵ نانومتری ساخته شده و CPU آن شش هسته شامل دو هسته پرتوان و چهار هسته بهینه دارد. اپل مدعی است که A15 حدود ۵۰ درصد سریع‌ترین اصلی‌ترین رقبای این شرکت است. این تراشه همچنین ۳۰ درصد از نظر گرافیک سریع‌تر از رقباست. اپل در A15 تمرکز زیادی روی یادگیری ماشینی داشته، ولی استفاده از توانایی‌های آن وابسته به تلاش توسعه‌دهندگان خواهد بود.


  • مقایسه سبد معیشت فرهنگیان ایرانی و کانادایی+جدول قیمت
  • افزایش حقوق ۵۰ برابری معلمان / معیشت فرهنگیان بهتر شده است؟
  • سبدهای پیشنهادی هفته دوم اردیبهشت ماه
  • تأمین مالی سد و نیروگاه «اوما اویا» سریلانکا توسط بانک توسعه صادرات ایران
  • ثبت نام سایپا ویژه اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز شد + شرایط ثبت نام
  • وضعیت عجیب در بازار خودرو / قیمت حواله ها تا ۱۲ میلیارد رسید!
  • وعده جذاب مالک جدید برای هواداران استقلال!
  • لزوم اجرای وظایف قانونی همه بخش‌های حاکمیتی در موضوع عفاف و حجاب

  • تراشه A15 بایونیک از انکودرهای جدیدی استفاده می‌کند و حافظه کش آن دو برابر شده است. اپل بر سرعت بسیار بالای این تراشه تاکید زیادی دارد.

    دوربین دو آیفون ۱۳ جدید ۴۷ درصد بیشتر از قبل نور دریافت می‌کند و اندازه پیکسل‌های آن به ۱.۷ میکرومتر رسیده است. این دوربین دارای دیافراگم f/1.5 است. افزون بر این، هر دو گوشی به لرزشگیر سنسور شیفت مجهز شده‌اند تا بیشترین ثبات را به تصویربرداری بیاورند.

    آیفون ۱۳ و ۱۳ مینی از سنسور فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی جدیدی بهره می‌برند که به‌صورت سفارشی ساخته شده است. این دو محصول از حالت فیلم‌برداری سینمایی پشتیبانی می‌کنند تا جلوه جذابی در زمان ضبط ویدیو داشته باشید. به‌علاوه، حالت پرتره به توانایی‌های فیلم‌برداری آیفون‌های ۱۳ اضافه شده تا قابلیت‌های این دو دستگاه را تکمیل کند.

    جابه‌جایی فوکوس در دوربین آیفون ۱۳ به‌صورت خودکار انجام می‌شود. دوربین منتظر ورود یا خروج سوژه به قاب می‌ماند و مطابق آن فوکوس خود را تنظیم می‌کند. البته همچنان امکان تنظیم دستی فوکوس وجود دارد. مدل‌های آیفون ۱۳ از فیلم‌برداری دالبی ویژن HDR نیز پشتیبانی می‌کنند.

    آیفون‌های جدید به باندهای بیشتری برای سازگاری با ۵G مجهز شده‌اند تا در موقعیت‌های بتوانید از این دستگاه‌ها استفاده کنید و به سرعت‌های بالاتری دسترسی داشته باشید. در بخش باتری، اپل می‌گوید آیفون ۱۳ حدود ۹۰ دقیقه بیشتر از آیفون ۱۳ مینی دوام می‌آورد و عمر آن حدود ۲.۵ ساعت از آیفون ۱۲ بیشتر شده است. با این حساب، عمر باتری آیفون ۱۳ مینی باید ۱.۵ ساعت بیشتر از آیفون ۱۲ باشد.

    اپل می‌گوید اکوسیستم مگ‌سیف در سال گذشته بسیار موفق بوده و امسال هم همان مسیر را ادامه خواهد داد. کیف پول جدید مگ‌سیف از Find My پشتیبانی می‌کند تا آخرین محل جدا شدن کیف پول از گوشی خود را مشاهده کنید.

    آیفون ۱۳ مینی با قیمت پایه ۶۹۹ دلار و آیفون ۱۳ با قیمت پایه ۷۹۹ دلار به بازار می‌آیند. هر دو دستگاه در مدل پایه ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی دارند اما می‌توانید مدل ۵۱۲ گیگابایتی آن‌ها را هم تهیه کنید.

     

    آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس با نمایشگر پروموشن ۱۲۰ هرتزی و دوربین قدرتمند معرفی شدند

    گوشی‌های هوشمند آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس به چیپ پرقدرت A15 Bionic مجهز شده‌اند، از دوربین سه‌گانه جدیدی بهره می‌برند، به نمایشگر بهبودیافته پروموشن با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز مجهز شده‌اند و حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت دارند.

    نمایشگر پروموشن

    نمایشگر سوپر رتینا XDR مورد استفاده در این گوشی‌های هوشمند ابعاد یکسانی با نسل گذشته دارد و شاهد تجهیز آیفون ۱۳ پرو به پنل ۶.۱ اینچی و ۱۳ پرو مکس به صفحه نمایش ۶.۷ اینچی هستیم. با وجود چنین موضوعی، ابعاد ناچ بالای نمایشگر آن‌ها اندکی کاهش پیدا کرده تا استاتوس بار iOS به فضای بیشتری دسترسی داشته باشد.

    علاوه بر این، با نمایشگر پروموشن هم روبه‌رو هستیم که از رفرش ریت متغیر از ۱۰ هرتز تا ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد. همانطور که می‌توان حدس زد، با کاهش رفرش ریت مصرف انرژی هم کمتر می‌شود و شارژدهی دستگاه افزایش می‌یابد.

    تراشه A15 Bionic

    کوپرتینویی‌ها در این گوشی‌های هوشمند از جدیدترین تراشه‌شان یعنی A15 Bionic استفاده کرده‌اند. این تراشه ۵ نانومتری از ۱۵ میلیارد ترانزیستور بهره می‌برد و نسبت به رقبایش عملکرد بسیار بالاتری دارد. به گفته اپل این چیپ در بحث یادگیری ماشینی هم سریعتر از قبل شده است.

    این تراشه از ۶ هسته پردازشی بهره می‌برد که ۲ هسته آن قدرت بالایی دارند و ۴ هسته‌اش کم‌مصرف هستند تا تعادل مناسبی میان قدرت و مصرف ایجاد کند.

    به گفته اپل، A15 Bionic سریعترین تراشه در دنیای موبایل محسوب می‌شود که CPU آن نسبت به تراشه‌های رقیب تا ۵۰ درصد سرعت بالاتری دارد و GPU مورد استفاده در این تراشه از ۴ هسته بهره می‌برد که البته در مدل‌های پرو و پرو مکس آیفون ۱۳ به ۵ هسته می‌رسد. طبق ادعای کوپرتینویی‌ها، عملکرد گرافیکی این تراشه نسبت به رقبا تا ۳۰ درصد سریعتر است.

    دوربین سه‌گانه جدید

    از تراشه که بگذریم به دوربین اصلی سه‌گانه جدید این گوشی‌های هوشمند می‌رسیم. دوربین اولترا واید این دستگا‌ه‌ها می‌تواند در شرایط نوری ضعیف عملکرد بهتری در مقایسه با گذشته داشته باشد، دوربین تله‌فوتو آن‌ها حالا می‌تواند زوم اپتیکال ۳ برابری را در اختیار کاربران قرار دهد و همچنین در حالت کلی با زوم اپتیکال ۶ برابری روبه‌رو هستیم.

    دوربین تله‌فوتو این دستگاه‌ها ۷۷ میلی‌متری است و همچنین دوربین اولترا واید آن با دریچه دیافراگم f/1.8ُ از فوکوس خودکار بهره می‌برد. بهبود عملکرد این دوربین در شرایط نوری ضعیف ۹۲ درصد است.

    دوربین اصلی این گوشی‌های هوشمند از دریچه دیافراگم f/1.5 بهره می‌برد و همچنین اندازه پیکسل ۱.۹ میکرومتری دارد که به گفته اپل، بزرگترین سنسور این کمپانی تا به امروز به حساب می‌آید.

    تمام دوربین‌های این دستگاه از حالت شب بهره می‌برد و همچنین به حالت ماکرو جدیدی مجهز شده‌اند. اپل همچنین برای دوربین این دو گوشی هوشمند از فناوری لرزشگیر «سنسور شیفت» هم استفاده کرده است.

    در بخش نرم افزار با پروفایل‌های عکاسی جدیدی روبه‌رو هستیم که عملکردی شبیه به فیلترهای دوربین سنتی دارند، هرچند با کمی چاشنی عکاسی محاسباتی. در بخش فیلمبرداری با قابلیت فوکوس سینمایی روبه‌رو هستیم که در تمام گوشی‌های سری آیفون ۱۳ به چشم می‌خورد.

    آیفون ۱۳ پرو می‌تواند در حالت ProRes ویدیوهای ۴K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط کند. ProRes یک فرمت ویدیویی باکیفیت است که کنترل بیشتری برای ویرایش ویدیوها در اختیار ادیتورها قرار می‌دهد. البته به گفته اپل، در نسخه ۱۲۸ گیگابایتی تنها به رزولوشن ۱۰۸۰p با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه برای حالت ProRes دسترسی خواهید داشت.

    افزایش شارژدهی

    شارژدهی باتری این دستگاه‌ها هم نسبت به نسل گذشته بهبود پیدا کرده و حالا آیفون ‍۱۳ پرو نسبت به آیفون ۱۲ پرو تا ۱.۵ درصد شارژدهی بالاتری دارد و عمر باتری مدل پرو مکس هم نسبت به نسل قبلی ۲.۵ ساعت بیشتر شده است.

    در کنار شارژدهی بالاتر، با فضای ذخیره‌سازی بیشتری هم روبه‌رو هستیم و اپل آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس را در نسخه‌های ۱۲۸ گیگابایتی تا ۱ ترابایتی به بازار عرضه می‌کند تا بیشترین حافظه داخلی را در میان تمام گوشی‌های اپل تا به امروز داشته باشند.

    قیمت و تاریخ عرضه

    آیفون ۱۳ پرو با قیمت پایه ۹۹۹ دلار و آیفون ۱۳ پرو مکس با قیمت پایه ۱۰۹۹ دلار به فروش می‌رسند. پیش فروش این محصولات از جمعه همین هفته آغاز می‌شود و از تاریخ ۲ مهر ماه در اختیار خریداران قرار می‌گیرند. کاربران می‌توانند این گوشی‌های هوشمند را در رنگ‌های گرافیکی، طلایی، نقره‌ای و آبی روشن سفارش دهند.

    پویشگر: خبرپو     منبع: دیجیاتو

    ۲۳:۴۱:۲۶ | سه شنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ | Tuesday 14 / 09 September / 2021
    خرید رپورتاژ آگهی در خبرپو
    آخرین اخبار روز