#مشاهده دهک خانوار, درخواست بررسی دهک و دانلود اپلیکیشن شما در سایت حمایت hemayat.mcls.gov.ir #دریافت اینترنت رایگان در سامانه دولت من my.gov.ir #هواشناسی #ماه رمضان #وضعیت راه ها #بیت‌کوین #یارانه و کالابرگ الکترونیک #غزه #پرسپولیس #استقلال #اخبار آموزش و پرورش

هزینه درمان کرونا با دفترچه بیمه سلامت، چقدر است؟

معاون پشتیبانی سازمان بیمه سلامت درباره سهم سازمان بیمه سلامت از هزینه درمان مبتلایان کرونا، گفت: از آنجا که درمان این بیماری باید رایگان انجام شود، مابه تفاوت سهم بیمار توسط منابع دولتی پرداخت می‌شود که این رقم در بخش بستری ۱۰ درصد و در بخش سرپایی ۳۰ درصد است.


  • تور آنتالیا لحظه آخری از 17,600,000 تومان
  • تور قشم لحظه آخری از 2,990,000 تومان
  • استخدام شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند
  • ۳ درس مهمی که در دوره‌های صعود بازار کریپتو نباید فراموش کنیم!
  • استعفای کاظم صدیقی در هاله ای از ابهام
  • افزایش حداقل دستمزد کارگران به میزان ۳۵.۳ درصد برای سال آینده
  • نسخه یک اقتصاددان درباره دستمزد ۱۴۰۳
  • هدیه دولت در آخرین لحظات سال / واریز هدیه ۳۵۰ هزار تومانی برای این دهک ها
  • سقف سرمایه گذاری در صندوق پایا با رشد ۱۰۰ درصدی به دو میلیارد واحد رسید
  • تکلیف حداقل حقوق کارگران روشن شد؟ + جزئیات

  • شاهرخ رامزی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: در حالت معمول سهم بیمه سلامت در بستری بیماران ۹۰ درصد هزینه‌ها و سهم بیمار ۱۰ درصد و در درمان سرپایی بیماران نیز سهم بیمه ۷۰ درصد و سهم بیمار ۳۰ درصد است که همین قانون در بیماران مبتلا به کرونا نیز اجرا می‌شود؛ با این تفاوت که از آنجایی که درمان بیماران مبتلا به کرونا باید رایگان باشد، درصد سهم بیمار در این حالت توسط منابع دولتی برای بیمه‌ تامین می‌شود و به این شکل بدون آنکه سهم بیمه در پرداخت هزینه‌ها افزایش یابد، بیمار به شکل رایگان خدمات دریافت می‌کند.

    هزینه درمان کرونا با دفترچه بیمه سلامت، چقدر تمام می شود؟

    وی با اشاره به اینکه بیمه سلامت در بحث کرونا از اول اسفند سال ۹۸ در کنار وزارت بهداشت فعال بوده است، تصریح کرد: همواره در تلاش بودیم تا منابع مالی خوبی به ارائه دهندگان خدمات تزریق کنیم، به عنوان مثال از اول اسفند۹۸ تا ۲۰ فروردین ۹۹ بالغ بر ۶ هزار میلیارد تومان پول به ارائه دهندگان خدمت تزریق شده است. با تزریق این پول مطالبات سال ۹۷ موسسات پرداخت شد؛ البته به جز بخش دولتی_دانشگاهی که حدود ۱۰ روز بدهکاری داریم که مبلغی معادل ۱۳۷ میلیارد تومان است.


    رامزی با تاکید بر اینکه اعتباری تحت عنوان کرونا به سازمان بیمه سلامت داده نمی‌شود، اظهار کرد: ما از محل اعتبارات خودمان با حمایت وزیر بهداشت و دکتر نوبخت_ رئیس سازمان برنامه و بودجه وظیفه تامین منابع مالی را انجام دادیم.

    وی درباره بیمه بودن یا نبودن خدمات مربوط به درمان کرونا در بخش خصوصی، گفت: در صورتی که مرکز طرف قرارداد ما باشد و خدمات نیز در سقف بیمه‌ای قرار گیرد، اسناد هزینه برای ما ارسال می‌شود و در صورت دریافت خدمات بستری تا سقف ۹۰ درصد هزینه‌ها پرداخت خواهد شد. در صورتی که بیمارستان طرف قرارداد ما نباشد نیز بر اساس اسناد دولتی خسارت وارده پرداخت می‌شود.

    رامزی در پاسخ به این سوال که صفر تا ۱۰۰ هزینه‌های ناشی از درمان کرونا برای بیمه چقدر است، بیان کرد: این موضوع کاملا وابسته به خدماتی است که بیمار حین دوره درمان دریافت می‌کند و بر همین اساس هزینه‌ها می‌تواند فرد به فرد متفاوت باشد.

    وی درباره پوشش بیمه‌ای خدمات هوم کر یا مراقبت در منزل بیماران مبتلا به کوید۱۹ اظهار کرد: برای برخی فعالیت‌ها که در هوم کر تحت پوشش بیمه باشد کماکان پرداخت‌ها صورت می‌گیرد؛ اگر بحث مراقبت از بیماران کرونایی هم به تایید شورای عالی بیمه برسد و قرار باشد تحت پوشش بیمه برود، ما آماده ارائه خدمت خواهیم بود.

    وی درباره انجام آزمایش‌هایی که در زمان ابتلا به کرونا از افراد گرفته می‌شود، افزود: به تبع اگر آزمایش‌ها تحت پوشش بیمه باشد پرداخت‌هایی خواهیم داشت.

    معاون پشتیبانی سازمان بیمه سلامت درباره پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد این سازمان تصریح کرد: در سال ۹۹ تا پایان خرداد ماه به همه‌ موسسات پرداخت‌ها انجام شده و در سال ۹۸ نیز بخش دولتی و دانشگاهی حدود ۳ ماه و در بخش غیر دانشگاهی در حوزه دارو و بیمارستانی نیز حدود یک ماه بدهکار هستیم.

     


    پویشگر: خبرپو     منبع: ایسنا

    ۱۳:۴۵:۲۴ | دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | Monday 03 / 08 August / 2020
    خرید رپورتاژ آگهی در خبرپو
    آخرین اخبار روز