#غزه #مشاهده دهک خانوار, درخواست بررسی دهک و دانلود اپلیکیشن شما در سایت حمایت hemayat.mcls.gov.ir #دریافت اینترنت رایگان در سامانه دولت من my.gov.ir #مشاهده سود سهام عدالت در سایت sahamedalat.ir #ماه مبارک رمضان #یارانه و کالابرگ الکترونیک #بیت‌کوین #پرسپولیس #استقلال #اخبار آموزش و پرورش

بدقولی در عرضه «دارا دوم»؛ داستان ادامه دار ناهماهنگی دولتی ها

درحالی از چند ماه پیش وعده عرضه دومین ETF دولت (صندوق سرمایه گذاری قابل معامله) در تابستان از سوی مسئولان دولتی داده شده بود، اما امروز ناگهان عرضه شرکت‌های پالایشی به عنوان دارا دوم رسما منتفی اعلام شد.


  • تور گرجستان لحظه آخری از 8,090,000 تومان
  • تور آنتالیا لحظه آخری از 18,990,000 تومان
  • تکلیف حداقل حقوق کارگران روشن شد؟ + جزئیات
  • نسخه یک اقتصاددان درباره دستمزد ۱۴۰۳
  • سقف سرمایه گذاری در صندوق پایا با رشد ۱۰۰ درصدی به دو میلیارد واحد رسید
  • فوری / قیمت سیب و پرتقال تنظیم بازاری اعلام شد
  • بازگشت محمد منتظر به استقلال قطعی شد
  • ارزیابی دوازده کارشناس داوری درباره دیدار استقلال - پرسپولیس: در دربی 103 پنالتی گم شد!؟
  • فروش ۲ خودروی بهمن موتور از فروردین ۱۴۰۳ + قیمت و زمان ثبت نام
  • پشت‌پرده فروش کباب ارزان

  • درحالی از چند ماه پیش وعده عرضه دومین ETF دولت (صندوق سرمایه گذاری قابل معامله) در تابستان از سوی مسئولان دولتی داده شده بود، اما امروز ناگهان عرضه شرکت‌های پالایشی به عنوان دارا دوم رسما منتفی اعلام شد.

    بدقولی در عرضه «دارا دوم»؛ در دولت چه خبر است؟

    به گزارش آخرین خبر، آنطور که علیرضا صالح - رییس سازمان خصوصی سازی - اعلام کرده بود، صندوق دوم نیز که متشکل از سهام دولت در شرکت‌های پالایشی است قرار بود مرداد ماه تشکیل و در بورس عرضه شود. نکته قابل توجه آن است که این تصمیم مصوبه دولت بوده است و طی ماه‌های گذشته همواره مسئولین بر اجرایی شدن آن تاکید داشته اند. اما ناگهان صبح امروز روابط عمومی سازمان خصوصی سازی آغاز پذیره نویسی دارا دوم را تکذیب کرد.

    از سویی دیگر ساعتی قبل وزیر اقتصاد آب پاکی را بر روی دست سهامداران ریخت و رسما اعلام کرد: «سهام پالایشی‌ها که قرار بود در دارا دوم عرضه شود به دلیل آماده نبودن دستگاه ذیربط (وزارت نفت) به صورت بلوکی یا شناور عرضه خواهد شد.» دژپسند افزود: دستگاه مربوطه در روز‌های اخیر اعلام کرد آمادگی نداریم؛ بر این اساس دارادوم به صورت بلوکی عرضه و اگر هم نتوانستیم، آن را شناور می‌کنیم.

    همچنین روابط عمومی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در پاسخ به اظهارات رییس سازمان خصوصی سازی و وزیر اقتصاد طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «در صورت تغییر این نظر و تصمیم برای تشکیل صندوق ETF، این شرکت و وزارت نفت آماده بوده و هستند که تمامی اختیارات خود را در این خصوص به وزیر و وزارت محترم امور اقتصادی و دارایی، تفویض نمایند.»

    در همین راستا خبرگزاری تسنیم در گزارشی مدعی شد این تصمیم ناگهانی به علت اختلاف وزرای اقتصاد و نفت می باشد. این خبرگزاری در گزارش خود نوشت: «‏بنظرمی‌رسد در مورد پالایشگاه‌ها دعوای اصلی بر سر مدیریت این صندوق باشد. اگر سهام موجود به صورت ETF  عرضه شوند به نظر میرسد مدیریت صندوق بر عهده وزارت اقتصاد باشد و اگر عرضه به صورت بلوکی انجام شود احتمالا با انجام خرید از سوی زیر مجموعه‌های وزارت نفت مدیریت در نهایت در وزارت خانه مذکور باقی بماند.»

    گفتنی است خبر لغو پذیره‌نویسی دارا دوم باعث منفی شدن بیشتر سهام‌های شاخص ساز به ویژه پالایشگاهی شد. همچنین این موضوع باعث شده، فعالان بازار به پذیره‌نویسی دارا سوم نیز به دیده تردید نگاه کنند و بدون شک این اتفاق باعث کاهش اعتماد به بازار سرمایه خواهد شد.

     


    پویشگر: خبرپو     منبع: آخرین خبر

    ۱۶:۲۸:۳۵ | دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | Monday 10 / 08 August / 2020
    خرید رپورتاژ آگهی در خبرپو
    آخرین اخبار روز