#مشاهده دهک خانوار, درخواست بررسی دهک و دانلود اپلیکیشن شما در سایت حمایت hemayat.mcls.gov.ir #وضعیت راه ها #ماه رمضان #هواشناسی #غزه #یارانه و کالابرگ الکترونیک #بیت‌کوین #پرسپولیس #استقلال #اخبار آموزش و پرورش

ثبت‌نام قطعی سفر اربعین در سامانه سماح آغاز شد

ثبت‌نام قطعی زیارت اربعین در سامانه سماح آغاز شد و با توجه به لزوم داشتن بیمه برای همه زائران، افراد برای قطعی شدن ثبت‌نام باید مبلغ بیمه را که 18 هزار تومان است، بپردازند.

آغاز ثبت‌نام قطعی سفر اربعین در سامانه سماح/ بیمه زائران ارزان شد

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، ثبت‌نام قطعی متقاضیان زیارت اربعین آغاز شد و عاشقان حسینی با مراجعه به سامانه سماح می‌توانند برای سفر اربعین اعلام آمادگی کنند.

بیش‌تر متقاضیان زیارت اربعین، مرز مهران را به عنوان مرز خروجی انتخاب کرده‌اند

پیش ثبت‌نام اربعین از ۱۰ تیرماه آغاز شد و بیش از یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر برای تشرف به عراق در ایام اربعین در سامانه سماح اقدام کردند. در سامانه سماح مرزهای خروجی به منظور سفر زائران به عراق تعیین شده است تا افراد پس از انتخاب مرز خروجی، روند ثبت‌نام را تکمیل کند که بر اساس آخرین گزارش‌ها بیش‌تر متقاضیان زیارت اربعین مرز زمینی را برگزیدند که مرز مهران با ۶۲ درصد متقاضی، امسال بیش‌ترین تردد زائر را خواهد داشت.


  • تور مشهد لحظه آخری از 3,400,000 تومان
  • تور کیش لحظه آخری از 4,660,000 تومان
  • استخدام شرکت پتروپالایش مکران
  • خوش‌بینی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری بلک‌راک به آینده بیت کوین!
  • شرایط جدید معافیت سربازی
  • قبل از خواب آب ننوشید
  • میزبانی دهکده بهار ایران منطقه ۱۵ از شهروندان و مسافران نوروزی تا عید سعید فطر
  • قیمت جدید ساینا، کوییک و شاهین اعلام شد + ۶ فروردین
  • ثبت افزایش سرمایه فملی
  • قابل توجه مالکان خودرو / این خودرو ها معاف از انجام معاینه فنی شدند

  • بر همین اساس، مسؤولان ستاد مرکزی اربعین در حال برنامه‌ریزی هستند تا بیش‌ترین امکانات را در مرز مهران مستقر سازند تا زائران برای سفر اربعین در مرزها با مشکلی مواجه نشوند.

    مرز خسروی به روی زائران عتبات امروز باز می‌شود

    البته احمد وحیدی، وزیر کشور نیز با اشاره به اینکه از طرف عراقی خواسته‌ایم به میزان خروجی از دروازه‌های کشور، ورودی در نظر گفته شود تا زائران در مرزها معطل نباشند، گفته است: طرف عراقی وعده داده ورودی‌ها را افزایش دهد که با تحقق این امر زائران در مرزها معطل نخواهند شد. در نخستین گام مرز خسروی برای سفر زائران بازگشایی خواهد شد.

    با این وجود، امسال علاوه بر مرزهای مهران، شلمچه و چذابه، مرز خسروی نیز به منظور تردد زائران اربعین تعیین شده و از امروز این مرز آماده تشرف زائران اربعین حسینی است؛ تاجایی که به گفته امید کوثری، مدیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین از ساعت ۱۰ امروز ۲۳ مردادماه مرز خسروی به صورت رسمی به روی زائران سیدالشهدا علیه‌السلام بازگشایی خواهد شد و به این ترتیب مرز خسروی نیز برای سفر اربعین بازگشایی می‌شود. البته مرزهای باشماق و تمرچین نیز قرار است امسال برای تردد زائران حسینی باز شود.


  • پرداخت۳ میلیون ۲۰۰ هزارتومان به حساب حقوق بازنشستگان
  • چرا باید به تنهایی به تایلند سفر کنیم؟
  • samanese.ir استعلام سهام عدالت| از کد استعلام سهام عدالت تا ورود به سامانه سهام عدالت با کد ملی
  • تریدر معروف: قیمت بیت کوین حداقل تا ۱۶۰ هزار دلار افزایش خواهد یافت!
  • گهرزمین ۳۲۰ تومان سود تقسیم کرد
  • نتیجه بازی ایران و ترکمنستان امروز 7 فروردین 1403+ خلاصه بازی
  • خرید تور وان لحظه آخری از 3,900,000 تومان
  • اخبار لحظه به لحظه آزمون استخدامی دستگاههای اجرایی
  • پلمب ۳ رستوران در مشهد (۴ فروردین۱۴۰۳)
  • قیمت روز انواع تلفن همراه در ۱۷ دی ۱۴۰۲

  • مرز خسروی در سال‌های گذشته به دلیل ناآرامی‌ها در عراق بسته شد و حتی سال ۹۸ در حالی که قرار بود این مرز به صورت ۲۴ ساعته باز باشد، در ساعاتی محدود بازگشایی شد و زائران پس از ۶ سال تعطیلی این مرز، توانستند از مرز خسروی  در استان کرمانشاه عبور کنند. اما امسال این مرز با ۵۸ گیت برای پذیرش زائران عتبات آماده شده است و طرف عراقی نیز ۴۸ گیت در این مرز مستقر کرده است.

    همه زائران اربعین باید بیمه شوند

    یکی از شرط‌های سفر اربعین، ثبت‌نام در سامانه سماح است که اکنون با آغاز ثبت‌نام قطعی زائران در این سامانه، افراد باید نسبت به تکمیل اطلاعات خود اقدام کنند؛ به طوری که به گفته مسؤولان سازمان حج و زیارت به عنوان کمیته اعزام ستاد اربعین، همه زائران اربعین باید بیمه باشند. بر همین اساس، افرادی که پیش‌ثبت‌نام زیارت اربعین را در سامانه سماح انجام داده‌اند، با آغاز ثبت‌نام قطعی، باید با مراجعه به این سامانه هزینه بیمه را نیز بپردازند.

    هزینه بیمه زائران اربعین ۱۴۰۱ اعلام شد

    سیدمجید میراحمدی، رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه هزینه بیمه زائران اربعین ۱۴۰۱ با توجه به پیش‌بینی افزایش تعداد زائران نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، می‌گوید: با مذاکرات صورت گرفته هزینه بیمه زائران اربعین ۱۸ هزار تومان تعیین شد که همه زائران قبل از اعزام باید این مبلغ را بپردازند تا در صورت بروز مشکلات احتمالی، متحمل هزینه اضافه نشوند.

    در سال‌های گذشته با وجود توصیه‌های ستاد اربعین برای ثبت‌نام در سامانه سماح و داشتن بیمه، بسیاری از زائران به این‌ موارد توجه نداشته و دچار مشکلاتی شدند. بر همین اساس، ستاد اربعین هم با وجود اینکه سفر به عراق بدون روادید انجام می‌شود، ثبت‌نام در سامانه سماح  و پرداخت بیمه را الزامی کرده تا همه زائران با پرداخت مبلغ محدودی بیمه شوند.

    وزیر کشور نیز به امنیت و سلامت زائران اربعین اشاره کرده و گفته است که زائران باید بیمه باشند تا در صورت بروز مشکلات احتمالی، حمایت‌های لازم صورت گیرد.

    کاهش بیش از ۶۰ درصدی هزینه بیمه زائران اربعین نسبت به سال گذشته

    در سال گذشته هزینه بیمه زائران اربعین ۵۰ هزار تومان بود که این افزایش به دلیل محدودیت در تعداد زائران صورت گرفت، اما با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال پنج میلیون ایرانی در ایام اربعین به عراق سفر کنند، مبلغ بیمه زائران کاهش یافته است.

    به گفته حجت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی، معاون عتبات سازمان حج و زیارت تاکنون حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر برای سفر اربعین در سال جاری پیش ثبت‌نام کرده‌اند. همچنین با تصمیم ستاد مرکزی اربعین حسینی قرار است روند ثبت‌نام از متقاضیان اربعین تا روزهای منتهی به اربعین که ۲۶ شهریورماه است، ادامه داشته باشند.

    به گزارش فارس، زائران اربعین امسال نیازی به انجام آزمایش PCR ندارند و داشتن کارت واکسیناسیون کافی است. البته زائران اربعین باید دُز یادآور واکسن کرونا را نیز قبل از اعزام تزریق کنند؛ به طوری که اگر از آخرین دُز واکسن آنها ۶ ماه و بیش‌تر گذشته باشد، باید حتما یک دُز واکسن بزنند. امسال با لغو ویزا بین ایران و عراق، دیگر زائران نیازی به اخذ ویزا ندارند و فقط داشتن گذرنامه معتبر کافی است. همچنین قرار است گذرنامه زائرانی که یک ماه تا تاریخ انقضای آنها مانده است نیز معتبر شود که هنوز این امر از سوی ستاد اربعین اعلام نشده است و پیگیری‌ها در این رابطه ادامه دارد.

    پویشگر: خبرپو     منبع: فارس

    ۱۰:۵۳:۱۵ | یکشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ | Sunday 14 / 08 August / 2022
    خرید رپورتاژ آگهی در خبرپو
    آخرین اخبار روز