#غزه #مشاهده دهک خانوار, درخواست بررسی دهک و دانلود اپلیکیشن شما در سایت حمایت hemayat.mcls.gov.ir #دریافت اینترنت رایگان در سامانه دولت من my.gov.ir #مشاهده سود سهام عدالت در سایت sahamedalat.ir #ماه مبارک رمضان #یارانه و کالابرگ الکترونیک #بیت‌کوین #پرسپولیس #استقلال #اخبار آموزش و پرورش

روحانی: فکر می کنند اگر چهره دولت را سیاه کنند، چهره نظام را سفید کرده اند

رئیس جمهور با بیان اینکه بعضی ها واقعیت ها را نمی بینند و سیاه نمایی می کنند، تأکید کرد: عده ای فکر می کنند اگر چهره دولت را سیاه کنند چهره نظام سفید می شود. این کم عقلی را کجا ببریم؟

بعضی ها فکر می کنند اگر چهره دولت را سیاه کنند، چهره نظام را سفید کرده اند

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز در جلسه هیأت دولت اظهار کرد: سیاه نمایی و سفیدنمایی را کنار بگذارید و واقع نمایی کنید. اینجا وظیفه سنگینی بر دوش رسانه ها و دولت است تا این مسائل را نشان دهند به خصوص در این ایام که ایام انتخابات است و تهمت ها و تخریب ها چند برابر می شود، باید واقعیت ها را برای مردم بیان کنیم.

وی با اشاره به اینکه دولت در این مدت در سه جبهه در حال جنگیدن است، یادآور شد: یکی از این جبهه ها مقابله و خنثی سازی تحریف ها و سخنان ناروا و دروغ و غلطی است که علیه دولت یازدهم و دوازدهم به خصوص علیه دولت دوازدهم انجام می گیرد. من نمی دانم ترامپ به این ها چه داده و چه خوبی در حق شان کرده که حتی یک بار هم ظلم ترامپ را نمی گویند. جانی ترامپ بود. چرا حرف نمی زنید؟

روحانی اضافه کرد: چه کسی کشور را تحریم کرد و جنگ اقتصادی به راه انداخت و راه بانک و پول ما را مسدود کرد و نگذاشت نفت بفروشیم. چرا نمی آیید در برابر او موضع بگیرید. می گویند حالا ترامپ بدی هایی داشت ولی شما بدید و مدیریت دولت شما خیلی ضعیف است.


  • تور گرجستان لحظه آخری از 8,090,000 تومان
  • تور آنتالیا لحظه آخری از 18,990,000 تومان
  • ۴ راه برای صمیمیت بین زوجین در زندگی / عدم صمیمت زندگی زناشویی را با این ۴ شیوه درمان کنید
  • چانگان Uni-Z در آینده نزدیک به بازار عرضه می‌شود
  • با پارکت چوبی آیلکس، به خانه خود گرما و زیبایی ببخشید
  • زمستان می ماند
  • یک خبر شبانگاهی از واریز ۶۵۰ هزارتومان فوق العاده معیشتی به حقوق بازنشستگان
  • حقوق کارگران به ۱۷ میلیون تومان رسید؟ / آخرین جزئیات درباره نشست دستمزد کارگران
  • شهر دلیجان؛ سوئیس کوچک کشور ارمنستان
  • از آمریکا تا ژاپن؛ رویدادهای اقتصادی این هفته چه تأثیری بر بیت‌کوین خواهند داشت؟

  • رئیس جمهور همچنین بیان کرد: اگر دولت ضعیف است پس این همه معالجه، تخت های بیمارستانی، پزشک و پرستار و تلاش برای نجات مردم در کرونا و کمک به قشرهایی که در کرونا مشکل داشتند و حمایت هایی که ما انجام دادیم چه بود. ما در این شرایط جنگ اقتصادی سهام عدالت را احیا کردیم و اضافه شدن حقوق ها، همسان سازی حقوق بازنشستگان و وام هایی که به مردم و کسب و کارها داده شد و پول هایی که برای مقابله با کرونا خرج شد در این دولت انجام شده است. دولت برای این کارها بیش از 500 هزار میلیارد تومان در شرایط جنگ تحمیلی اقتصادی هزینه کرد. همین دیروز یک طرح در وزارت نیرو که 1145 میلیارد تومان بود، افتتاح کردیم و هر هفته و هر روز این طرح ها با مبالغ کمتر و بیشتر صورت می گیرد، اما این ها را نمی بینند.

    وی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه این روزها در شرایط انتخابات 1400 هستیم، عنوان کرد: در این شرایط همه باید تلاش کنیم تا پای صندوق ها شلوغ شود. من راهش را بلد نیستم اما به آن ها که خطاب می کنم راهش را بهتر بلدند. البته ما آنچه را که سهم مان در دولت است مثل فضای امن، اضافه کردن صندوق ها، برگزاری انتخابات الکترونیکی تا حد امکان و این جور مسائل را انجام خواهیم داد، اما دولت به تنهایی نمی تواند این کار را به سرانجام برساند؛ پس شما را به خدا و به این ماه رمضان بیایید دست به دست هم بدهیم و کاری کنیم که مردم پای صندوق های رأی بیایند.


  • شماره ۵۳۵هفته نامه اطلاعات بورس منتشر شد
  • تکلیف حداقل حقوق کارگران روشن شد؟ + جزئیات
  • فوری / قیمت سیب و پرتقال تنظیم بازاری اعلام شد
  • سقف سرمایه گذاری در صندوق پایا با رشد ۱۰۰ درصدی به دو میلیارد واحد رسید
  • ارزیابی دوازده کارشناس داوری درباره دیدار استقلال - پرسپولیس: در دربی 103 پنالتی گم شد!؟
  • پژو ۲۰۷ به باشگاه میلیاردی ها پیوست / ۹۰ میلیون افزایش قیمت در یک سال!
  • پشت‌پرده فروش کباب ارزان
  • بازگشت محمد منتظر به استقلال قطعی شد

  • روحانی اضافه کرد: دیروز هم مقام معظم رهبری بعد از چند بار تأکید مجددا تأکید داشتند که اولویت اول برگزاری انتخابات پرشور است. این اولویت اول نظام و کشور است و راهش هم این است که همه مردم را امیدوار کنیم و همه مردم ببینند که کاندیدای مورد نظرشان در لیست نهایی کاندیداهای تأیید صلاحیت شده وجود دارد. اگر این طور شود انتخابات پرشور خواهد شد و ما باید کاری کنیم که 29 خرداد که فردای انتخابات است روز فخر برای همه ما باشد و رئیس جمهوری با رأی بالا بیاید و اداره کشور را به عهده بگیرد و همه با هم به او کمک کنیم.

    رئیس جمهور به وظایف سنگینی که دولت دوازدهم در هفته های پایانی خود بر دوش دارد اشاره کرد و افزود: ما تا آخرین دقیقه وظیفه داریم به مردم خدمت کنیم و ساعت های پایانی ۱۱ مرداد برای ما مثل روزهای اولیه شهریور ۹۲ است و فرقی نمی کند. از وزرا، معاونان و همه مسئولان هم خواهش می کنم که نگذارید شما را با فحاشی، تهمت و حرف های ناروا خسته کنند.

    وی ادامه داد: ما به دلیل اینکه به ما فحاشی می کنند و نسبت به ما آزار می رسانند ما در پیش خدا عذر نداریم که یک روز کار نکنیم. به هر حال یک روزی همه این حرف ها معلوم می شود و من تردید ندارم در تاریخ آینده روشن می شود و تلاش آدم های پاکی که در راه خدا جهاد و تلاش کردند گم نمی شود؛ چرا که حرف های باطل مثل کف روی آب است و از بین می رود.

    روحانی در ادامه گفت: ما سه جبهه پیش رویمان است که سه ضلع دارد و از هر طرف به ما هجمه وارد می شود. البته ممکن است اضلاع چهارم و پنجمی هم باشد که من نمی خواهم وارد آن بشوم. به هر حال ما باید مبارزه و مقاومت کنیم. یکی از این اضلاع تحریم است. در این زمینه من نمی دانم حرف بعضی ها چیست و در این هشت سال هم نتوانستم بفهمم. ان شاءالله که آن ها می خواهند حرف درست بزنند ولی بلد نیستند.

    رئیس جمهور با اشاره به تبعات مختلف تحریم خاطرنشان کرد: تحریم یعنی خوردن حق مردم، ظلم مستقیم به فقیرترین افراد جامعه، ظلم به بیماری که دارو ندارد و یا آن را گران می خرد، ظلم به قشر مستضعفی که می آید غذای روزمره خود را بخرد، اما ناچار است آن را گران بخرد. تحریم یعنی برای جنسی که می خواهیم از خارج بخریم ۲۰ درصد اضافه بدهیم که گاهی بدتر هم می شود و ماه ها معطل می شویم.

    وی همچنین تأکید کرد: باید پیش خدا و تاریخ جواب پس بدهیم اما مثل اینکه بعضی ها کک شان هم نمی گزد. ما در جنگیم، مگر بمباران را نمی بینید. گوش هایتان را گرفته اید و باز هم نمی خواهید که ببینید که برادران و خواهرانتان زیر این بمباران تحریم تکه تکه می شوند. هر کسی بتواند یک ساعت زودتر این تحریم را بردارد و یک لحظه آن را به تأخیر بیاندازد گناه بزرگ نابخشودنی نسبت به این ملت انجام داده است که بعید می دانم که خدا از آن بگذرد و مردم هم از آن نمی گذرند. این تحریم ظلم به ۸۰ میلیون ایرانی است که باید جواب آن ها را بدهیم.

    روحانی با تأکید بر اینکه دولت مصمم است که تحریم را بشکند، عنوان کرد: البته از نظر من تحریم شکسته شده، ما دو تحریم را که یکی در سال ۹۲ و یکی در سال ۹۴ بود شکستیم و دیوار تحریم را تخریب کردیم. از سال ۹۷ هم یک جنگ و تحریم بزرگ دیگر علیه ما شروع شد که سه  سال و نیم مقاومت کردیم و دولت خم به ابرو نیاورد. خدا نگذرد از کسانی که باید در این میدان جنگ به ما کمک می کردند و نکردند و حتی روحیه رزمندگان خط مقدم ما را در این جنگ تضعیف کردند.

    رئیس جمهور ادامه داد: آن هایی که به رزمندگان این میدان جنگ کمک نمی کنند چگونه می خواهند جواب بدهند چرا که این یک گناه نابخشودنی است. ما در توافق با چند کشور به جای رسیدن به ۱۰۰ به مثلا ۹۲ یا ۸۵ درصد رسیدیم اما این بی انصاف ها آن ۸۵ درصد را نمی بینند و فقط آن ۱۵ درصد را می بینند. خب دنیا همین است ممکن است بچه زرنگی هم که شب و روز درس می خواند نمره ۱۷ بگیرد تو چه پدر و مادر و برادر و خواهری هستی که آن سه نمره گرفته نشده را می بینی. از نظر این ها کسی که بگوید ۱۷ یا ۱۸ گرفته ایم خیلی بد و غرب گراست اما اگر بگوید دو سه نمره کم گرفته ایم می شود انقلابی.

    وی با بیان اینکه خدا را شکر می کنم که در این سه سال و نیم ملت با صبر، مقاومت، ایمان و ایثار خود ایستادگی کرد، یادآور شد: مقام معظم رهبری هم ما را حمایت و هدایت کرد و حالا اثر این صبر و مقاومت را در وین می بینیم. من وقتی مذاکرات روزانه وین را می خوانم می بینم که دیوار بلند تحریم هر روز یک تکه اش پایین می ریزد و اگر همه دست به دست هم بدهیم در زمان کوتاهی جمع می شود. ما می خواهیم با بولدوزر این کار را انجام بدهیم و بعضی ها می گویند به جای آن از فرغون و بیل استفاده کنید. هر گونه که می خواهد باشد بگذارید تمام شود.

    رئیس دولت های یازدهم و دوازدهم با تأکید بر اینکه آن افتخاری که این دولت به دست آورد این بود که سال ها ایران هراسی که در دل افکار مردم جهان جا انداخته بودند شکست، بیان کرد: ما به دنیا گفتیم که ایران اهل منطق و مذاکره و به عهدش وفادار است. امروز ایران هراسی از سوی هیچ کسی خریداری ندارد. بلکه این طرف روبرو است که از عهدش فرار می کند. امروز ایران هراسی به مفهوم آن ۱۰ سال پیش نیست. ما قطعنامه فصل هفتمی شورای امنیت را شکستیم، آن هایی که می فهمند می دانند من چه می گویم که کسی که تحت فصل هفت است یعنی در مرز جنگ و خطر است اما ما کشور را از ذیل فصل هفت درآوردیم. آیا به این هم شک دارید؟ لغو همه قطعنامه های شورای امنیت با قطعنامه ۲۲۳۱ را هم نمی دانید؟ ما تحریم تسلیحاتی را برداشتیم، از این هم خبر ندارید؟ این یکی که دیگر کمک به رزمندگان و میدان و کمک به ارتش و سپاه است.

    وی اضافه کرد: این دولت بود که تحریم نظامی را شکست و بهترین سلاح های آفندی و پدافندی را یا ساخت و یا تکمیل کرد. اگر شک دارید وزیر دفاع بیاید و شرح بدهد که ما در هواپیما، ناوچه، پدافند هوایی، موشک های کروز و سایر تسلیحات چه کردیم. ببینید که در این هشت سال چه کارهایی در این زمینه صورت گرفته است. از طرفی اسرائیلی ها در طول این مدت ها می خواستند بگویند ایران دشمن همسایگان خود است و دشمن اصلی برای منطقه ایران است. بعضی دولت ها یا نادانسته و یا تحت تأثیر کم و بیش باور کرده بودند که ایران دشمن است اما دولت تلاش کرد که این تلاش صهیونیست ها را بشکند.

    روحانی همچنین یادآور شد: امروز می بینید همین همسایه ها که نظر دیگری داشتند آمده اند و با ما صحبت می کنند و آماده اند که با ما رابطه قوی داشته باشند. تعامل سازنده ای که ما در سال ۹۲ گفتیم امروز در منطقه و وین می بینید و ما تا آخر پای این تعامل سازنده هستیم. شک نکنید و تردید نداشته باشید که کل تحریم برداشته می شود و ملت ایران پیروز است پس در ذهن مردم حرف نادرست و تشویش اذهان ایجاد نکنید.

    رئیس جمهور در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه جبهه دیگری که دولت در آن درگیر است موضوع کروناست، خاطرنشان کرد: ما در شرایطی که در جنگ اقتصادی و تحریم کامل بودیم با این موضوع مواجه شدیم. بعضی دوستان سوال می کنند که ما می توانستیم واکسن را زودتر وارد کنیم و به صورت گسترده از اسفند واکسیناسیون را شروع کنیم اما چرا نشد. مسئولین باید دلیلش را توضیح بدهند. از روز اول واکسن هایی در فاز یک و دو موفق بودند و به ما گفتند حاضریم در فاز سه به شما بدهیم که به بعضی از کشورها هم دادند در حالی که ما حتی این را قبول نکردیم عده ای راه افتادند و گفتند مسئولین می خواهند مردم ما را موش آزمایشگاهی کنند. بعضی ها که حتی پزشک بودند و سمت داشتند این حرف ها را زدند. این موضوع باعث مقداری تأخیر شد اما ما هر چه فکر کردیم دیدیم واکسنی که به آن اعتماد نداشتیم و از سوی نهادهای بین المللی هم تأیید نشده بود نمی توانیم روی مردم مان آزمایش کنیم.

    وی ادامه داد: موضوع دیگر این بود که رفتیم از کواکس که تازه آمده بود واکسن بخریم و جزو اولین ها هم بودیم و وقتی خواستیم که پول آن را که ۵۲ میلیون دلار بود پیش پرداخت کنیم به هر دری زدیم راهی برای انتقال پیدا نشد و هر جا رفتیم دیدیم این پول به آمریکا می رود و گیر می کند و آن ها می خورند و به مقصد نمی رسد. ما تا رفتیم راه دیگری پیدا کنیم طول کشید و کواکس ما را به ته صف فرستاد و واکسنی که بنا بود در اسفند و حتی زودتر به ما برسد رسیدنش به تأخیر افتاد و تنها بخش کوچکی از آن آمد.

    روحانی در ادامه گفت: مسئله دیگر این است که واکسن این گونه نیست که در دنیا فراوان باشد و مثل سوهان قم نیست که هر مغازه ای تو را به آن دعوت کند، واکسن مطمئن به اندازه کافی نیست و گرفتن آن هم آسان نیست اما با این وجود ما همه تلاش مان را برای خرید انجام می دهیم. من به مردم قول می دهم و وزیر بهداشت هم این قول را می دهد که ما تمام تلاش خود را به کار می گیریم در همین دولت دوازدهم بتوانیم تمام افراد پرخطر یعنی چیزی حدود ۱۳، ۱۴ میلیون نفر را تا اوایل مردم واکسینه کنیم.

    رئیس جمهور با بیان اینکه در مبارزه با کرونا که مهمترین مسئله آن واکسن است قدم های خوبی برداشته می شود و شروع هم شده، اظهار کرد: درباره واکسن ایرانی هم امیدواریم تا آخر خرداد و تیر این واکسن ها برسد. از طرفی در بخش بهداشت و کارهای دیگر کار ایران در تاریخ قابل ذکر است. دیدید که در اروپای پیشرفته مردم برای مواد بهداشتی و غذایی در صف بودند و از ۱۰ صبح فروشگاه ها خالی می شد. بروید بپرسید که در فروردین ۹۹ آن ها چه وضعی داشتند و حتی برای دارو و درمان و تخت مشکل داشتند اما در کشور ما این چیزها پیش نیامد. فروشگاه ها غارت نشد و صف های طولانی برای مواد بهداشتی تشکیل نشد و مردم پشت در بیمارستان نماندند و به جای تخت در چمن نخوابیدند. این کار بزرگی بود که دولت دوازدهم در شرایط تحریم انجام داد و باز هم ادامه می دهد.

    رئیس جمهور در بخش دیگری از صحبت های خود با آرزوی قبولی عبادات مردم در ماه رمضان بیان کرد: اگر از فردای ماه رمضان نگاه، زبان، قلم و قدم و تلاش ما با قبل فرقی نکند معلوم است که از این ماه بهره مند نشدیم، اما اگر تهمت، بدگمانی و دروغ را کنار بگذاریم و در دست و زبان و تلاش مان مراعات حق الناس را کنیم یعنی از این ماه بهره مند شده ایم. مگر یک انتخابات، بالا و پایین شدن قدرت و به مقام و حقوق و جایگاه و میز و صندلی رسیدن چقدر می ارزد که آدم به خاطر آن دروغ بگوید، تهمت بزند و آبرو و حیثیت انسان ها را ببرد.

    وی در ادامه با اشاره به دو حادثه غمباری که در منطقه اتفاق افتاده اظهار کرد: حادثه انفجار افغانستان بسیار دلخراش و غیرقابل تحمل بود. این کشتار چه معنایی دارد. این ها کی هستند و چه می گویند. ببینید افراط با آدم چه می کند. این ها اسلام را بدنام کرده اند. البته جنایت اصلی برای کسانی است که در افغانستان مداخله کردند؛ چه قدرت غربی، چه قدرت شرقی و چه آمریکایی ها. آمده اند گروهک های نیابتی درست کرده اند. اسرائیل دیگر خودش نیاز به جنایت کردن ندارد و اسرائیل و آمریکا و غرب گروه های نیابتی درست کرده اند و این کشتارها را در لبنان، سوریه، عراق، افغانستان، پاکستان، بحرین، یمن و آفریقا می بینیم.

    روحانی ادامه داد: افرادی که هیچ نسبتی با اسلام و جهاد و قرآنی ندارند خودشان را به عنوان مبارز، مجاهد و کسی که به دنبال خلافت اسلامی است جا می زنند. خدا نیامرزد و لعنت کند آن هایی را که تندروی را در دنیای اسلام راه انداختند. تا تندروی باشد همین است و ما راهی جز اعتدال و میانه روی نداریم.

    رئیس جمهور همچنین بیان کرد: متأسفانه ببینید در این فضای مجازی و حقیقی صحبت ها و مصاحبه ها چقدر تندروی، دروغ و افراط و تفریط انجام می شود. واقعا چرا؟ باید بدانیم که افراط پایانش دامن ما را می گیرد و آن هایی که افراط می کنند خودشان در آن آتش خواهند سوخت. فتنه ای که دامن همه را می گیرد یکی همین افراطی گری است. باید به خاطر این اتفاق به خانواده های عزیز و دولت و ملت افغانستان تسلیت بگویم.

    وی همچنین یادآور شد: از طرف دیگر می بینید که در فلسطین چه بر سر این مردم عزیز، مبارز و مقاوم می آید. از سال ۱۹۴۸ این مردم را آواره کردند و هر روز یک توطئه علیه شان طراحی کردند. چرا این همه کشتار و جنایت صورت می گیرد. مگر مردم غزه و قدس شریف چه کرده اند. چرا این همه بمباران و موشک باران انجام می شود. شما ادعای یهودی بودن دارید اما بعید می دانم به دین موسی اعتقاد داشته باشید چرا که شما صهیونیست های جانی هستید و هیچ دینی ندارید. چرا این همه جنایت می کنید.

    رئیس جمهور در ادامه اظهار کرد: حالا این ها کشتار می کنند همسایه هایشان مثل مصر و اردن چرا ساکت هستند. برخی از این کشورهای عربی منطقه که این همه ادعا دارند چرا حرفی نمی زنند و مخالفت نمی کنند. انصافا جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین تقریبا لااقل میان دولت ها در حال تنها شدن است. نمی دانم چرا از این مردم مظلوم حمایت نمی کنند.

    روحانی همچنین خطاب به اسرائیلی ها گفت: چرا مردم و بچه ها را می کشید.چرا مسجد را اشغال کرده اید و چرا در نزدیکی قبه الصخره و مسجدالاقصی مردم را می کُشید. شما غاصب هستید و به این مردم که صاحبخانه هستند چه می گویید. متأسفانه در منطقه با این حوادث تلخ و شوم مواجهیم و وظیفه ما حمایت از کسانی است که علی الظاهر جز جهاد و ایستادگی راهی ندارند چون راه های دیگر را رفته اند و به بن بست خورده اند و ما امیدواریم بتوانیم در این راه در کنار آن ها باشیم.

    پویشگر: خبرپو     منبع: ایسنا

    ۱۳:۰۶:۰۸ | چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | Wednesday 12 / 05 May / 2021
    خرید رپورتاژ آگهی در خبرپو
    آخرین اخبار روز