#کالابرگ الکترونیک #غزه #پرسپولیس #استقلال #اخبار آموزش پرورش و فرهنگیان

روحانی: اگر قانون مجلس نبود تحریم ها برداشته شده بود/ ۲ قول به مردم دادیم، به هر دو عمل کردیم!

حسن روحانی امروز در مراسم افتتاح طرح‌های ملی با بیان اینکه اگر قانون مجلس نبود تحریم ها قبل از عید برداشته شده بود گفت: ۲ قول به مردم دادیم، یکی کنترل کرونا و یک تحریم، به هر دو عمل کردیم!

روحانی: دولت در زمینه کرونا و تحریم به مسئولیت خود عمل کرده/ اختصاص ۶ میلیارد دلار برای تامین دارو و کالای اساسی

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری ایران امروز (پنجشنبه ۳۱ تیر ماه) در آئین بهره برداری از طرح‌های ملی وزارت نفت، وی اظهار داشت: افتتاح امروز مهم‌ترین افتتاح دولت یازدهم و دوازدهم است.

وی افزود: در این افتتاح پاسخی بسیار قوی و محکم در برابر توطئه گران، آمریکا و همه کسانی که نسبت به آینده ایران با این تفکر که آینده ایران پایدار نیست می‌اندیشیدند، وجود دارد.

رئیس جمهور یادآور شد: دشمن وقتی می خواست در جنگ اقتصادی با ما وارد جنگ شود عمدتاً در دو میدان، زمینه جنگ را دنبال می‌کرد؛ نخست در زمینه نفت و صادرات آن و دوم در بانک و نقل و انتقال پول. برابری آنها بر روی این دو راهبرد حساب کرده بود.


  • تور گرجستان لحظه آخری از 6,850,000 تومان
  • تور کیش لحظه آخری از 2,905,000 تومان
  • این دو نفر دنبال رفتن گل‌محمدی از پرسپولیس بودند/ آقای پروین، در مراسم آقای زنوزی چکار داشتید؟
  • خبر مهم سخنگوی دولت درباره رتبه بندی معلمان
  • بررسی قیمت محصولات ایران خودرو (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) / کدام مدل‌ها ارزان شدند؟
  • واریز ۳۱ هزار میلیارد ریال به حساب معلمان و فرهنگیان بازنشسته
  • تامین نیروی خدمات مهندس کشور به کدام سو می رود
  • قیمت سانگ یانگ تورس برقی مشخص شد؛ آیا سانگ یانگ Torres EVX رقیب جدیدی برای تسلا است؟
  • کارت بانکی این شش بانک حذف می‌شوند
  • یک خبر شبانه؛ چرا حقوق ایثارگران کم واریز شد؟ | خبر فوری ایثارگران ساعتی پیش
  • سلامت و پزشکی/فیبروم رحم چیست ؟ آنچه بانوان باید بدانند

  • روحانی می‌گوید: دشمن می خواست شریان نقل و انتقال مالی را به صورت کامل مختل کند و صنعت نفت ایران که پیشران اقتصاد ایران است را زمین گیر کرده و به صورت کامل جلوی صادرات نفت را بگیرد و صادرات را به قول خودشان به صفر برساند.

    وی ادامه داد: احساس دشمنان این بود که برای ایران ممکن نیست که بتواند از ارزی برای تامین نیازمندی های خود استفاده کند اما امروز آشکار و روشن است که بانک مرکزی ما در چهار ماه نخست امسال تاکنون بیش از ۵ میلیارد دلار به دارو و کالاهای اساسی مردم اختصاص داده است. ۶ میلیارد دلار دیگر نیز در هفته‌های آتی به همین امر اختصاص می‌یابد تا کالاهای اساسی و دارایی مردم تامین شود.

    رئیس جمهور تاکید کرد که اگر ایران ارز نداشته باشد پس چگونه می تواند کالای مورد نیاز خود را تامین و نهاده های کشاورزی و گندم در سال که خشکسالی بوده وارد کنند. ایران دارو و تجهیزات پزشکی را در شرایط خطرناک کرونا وارد کشور کرد.


  • استخدام شرکت معتبر تولیدی در 7 عنوان شغلی
  • هشدار تیم دوج‌کوین درباره میم‌کوین‌های جدید! چه خطراتی کاربران را تهدید می‌کند؟
  • اطلاعیه مهم و فوری پلیس
  • شعار بانک در سال جاری، توجه به سرمایه انسانی به عنوان هسته‌ اصلی توسعه بانک است
  • تغییر باورنکردنی حقوق فرهنگیان
  • توافق آمریکا برای خرید نفت ایران / بازار انرژی شگفت زده شد!
  • شماره ۵۳۷هفته نامه اطلاعات بورس منتشر شد

  • روحانی با بیان اینکه ایران اکنون نزدیک به ۵۰۰ میلیون دلار پول برای خرید واکسن از کشورهای خارجی اختصاص داده است، تصریح کرد: الحمدلله این روزها واکسن‌های خریداری شده به کشور وارد و واکسن داخلی ما هم خوشبختانه به بازار آمده است و ما می توانیم بگوییم در این هفته یک شرایط مناسبی برای واکسیناسیون در کشور شروع می‌شود و اکنون نیز بیش از ۹ میلیون نفر در کشور از واکسن استفاده کردند. و روزانه هم ۳۰۰ الی ۴۰۰ هزار نفر از مردم از واکسن استفاده می کنند.

    روحانی، مساله عمده کشور را کرونا و تحریم عنوان کرد و ادامه داد: کرونا را توانستیم تا حدی مهار کنیم و در زمینه تحریم هم توانستیم همه کارهای لازم را برای رفع آن انجام دهیم و با قاطعیت می‌گویم دولت در هر دو زمینه به مسئولیت خود عمل کرده است.

    رییس‌جمهوری افزود: در بحث کرونا با تزریق واکسن به همه افراد بالای ۶۰ سال و دارای بیماری‌های زمینه ای به طور چشمگیری از مرگ و میر و حتی ابتلا هم کاهش پیدا خواهد کرد .

    وی افزود: در زمینه تحریم هم اگر قانون مجلس جلوی ما را نگرفته بود عید نوروز تحریم را برداشته بودیم. بنابراین دولت همه گام‌های خود را برای رفع تحریم برداشت. در گزارش ارسالی وزیر امور خارجه به مجلس برای نمایندگان، روشن است که چه به دست آورده‌ایم.

    رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه خوزستان قلب تپنده ایران است و برای ما همه اهمیت دارد، گفت: دستور دادم معاون اول شخصا به خوزستان برود.  حساب مردم خوزستان از افراد معدودی که ممکن است شعارهایی بدهند، جداست.

    روحانی تاکید کرد: حق مردم خوزستان است که اعتراض کنند و این وسط ممکن است فرد نااهلی از سلاح استفاده کند، از مردم عزیز خوزستان خواهش می‌کنم که مشکل را از طریق قانونی پیگیری کنند و نگذارند دشمن سوءاستفاده کند و البته مردم ما این آگاهی و بیداری را دارند.

    وی گفت: دولت با همه قدرت و امکانات در خدمت مردم خوب، عزیز و فهیم خوزستان است.

    روحانی در زمینه عملکرد دولت خود در خصوص جهش تولید و عنوان امسال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها»، تصریح کرد:  به‌رغم تحریم، فشار و جنگ تنها به فکر تامین مواد خوراکی و نیازهای ضروری مردم نبودیم و طرح‌های مهم و بزرگ توسعه‌ای را هم مدنظر داشته و به انجام رساندیم.

    وی با اشاره به طرح دو میلیارد دلاری افتتاح شده، گفت: این طرح به جهان اعلام می‌کند ما توان این کار را داریم و هم از حیث اختصاص ۲ میلیارد دلار برای سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و هم برای دشمن، چون تحریم خود را به سمت نفت برده بود. همین که پایانه نفتی را متنوع کرده‌ایم و از تک پایانه ای خارج شده ایم بسیار مهم است. اگر در پایانه ما مشکلی به وجود می‌آمد صادرات ما قطع می‌شد.

    وی یادآور شد: آبان ۱۳۶۴ که منطقه بمباران شد صادرات ما قطع شد و اسکله از دست رفت و تا دو هفته صادرات نفت نداشتیم. امروز اسکله جدیدی ایجاد کردیم و اتکا به تک اسکله ای و نیازمندی به خلیج فارس در زمینه صادرات را از بین بردیم.

    رییس جمهوری خاطرنشان کرد: این یعنی دولت ایران می‌تواند از طریق دریای عمان نفت صادر کند و این امر بسیار مهم است. خلیج فارس البته امتیازات و محدودیت‌های خود را دارد. دریای عمان اما به یک معنا وصل شدن به اقیانوس‌های آزاد بین‌المللی است و همانطور که وزیر نفت گفت که اگر کشتی بخواهد از پایانه جاسک یا از خارک نفت بگیرد این مسیر طولانی هزار کیلومتری باعث می‌شود ۱۰ روز زودتر بتواند نفت را دریافت کند. زمان، مسائل ملی و راهبردی برای ما اهمیت دارد.

    روحانی اضافه کرد: در سالهای آخر دولت یازدهم خدمت مقام معظم رهبری گفتم که طرحی داریم خط لوله را از گوره به جاسک ببریم و نفت را از طریق دریای عمان صادر کنیم؛ البته اجرای آن عملا به ۹۷ موکول شد. ایشان همان زمان فرمودند این استراتژیک‌ترین طرحی است که در دولت شما انجام می‌شود. این طرح راهبردی‌ترین طرح جمهوری اسلامی ایران است که این افتخار نصیب دولت دوازدهم و نصیب شرکت ملی نفت و وزارت نفت شده است.

    رییس دولت تدبیر و امید گفت: این کار در تاریخ ایران در روز آخر تیر ثبت می‌شود. تیر ۱۴۰۰ نفت ایران از دریای عمان صادر شده است و  این مسئله مهمی است که در این طرح مشاهده می‌کنیم.

     

    پویشگر: خبرپو     منبع: فارس

    ۱۲:۴۱:۳۶ | پنجشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۰ | Thursday 22 / 07 July / 2021
    خرید رپورتاژ آگهی در خبرپو
    آخرین اخبار روز