#کالابرگ الکترونیک #غزه #پرسپولیس #استقلال #اخبار آموزش پرورش و فرهنگیان

روز بدون بیانیه مذاکرات وین/ تماس رئیس جمهور فرانسه با رئیسی/ باقری: خوشبینم

دور جدید مذاکرات ایران و ۱+۴ و آمریکا در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزیران خارجه این کشورها در هتل کوبورگ وین از عصر امروز برگزار شد و این نشست افتتاحیه بدون صدور بیانیه ای پایان یافت.

اتحادیه اروپا: اولویت اول ایران رفع تحریم‌ها است

گفتگوی تلفنی رئیس جمهور ایران و رئیس جمهور فرانسه
رئیسان جمهوری اسلامی ایران و فرانسه دوشنبه شب در تماس تلفنی درباره برجام و نشست گروه ۱+۴ و اتحادیه اروپا گفت و گو کردند.
رئیسی در این تماس تلفنی گفت: ایران همواره به تعهدات خود در موضوع هسته‌ای پایبند بوده و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بارها پایبندی ایران را تأیید کرده است. باید از کسانی که نقض عهد کردند پرسید چرا آنان به تعهدات خود پایبند نبودند؟ و ما بار دیگر تأکید می‌کنیم به تعهدات خود پایبند هستیم.

آیت‌الله رئیسی: کسانی که نقض عهد کردند باید اعتماد طرف مقابل را جلب کنند/ مکرون: مصمم هستیم مذاکرات را به نتیجه برسانیم

وی تصریح کرد: اعزام یک تیم جامع به مذاکرات بیانگر اراده جدی ایران در این مذاکرات است. فرانسه خواست تلاش کند در همکاری با دیگر کشورهای حاضر در وین، مذاکرات به نتیجه برسد و تحریم‌های ایران ملغی شود. مدیرکل آژانس انرژی اتمی در ایران هیچ سخنی از عدم پایبندی ایران به تعهدات بیان نکرد و ما اکنون نیز آماده‌ایم به همکاری کامل خود با آژانس ادامه دهیم.


  • تور آنتالیا لحظه آخری از 13,500,000 تومان
  • تور چابهار لحظه آخری از 4,990,000 تومان
  • استخدام شرکت معتبر تولیدی در 7 عنوان شغلی
  • تیپ دخترانی که از رئیسی در سریلانکا استقبال کردند‌ +تصاویر
  • بهترین سبد ارز دیجیتال برای کسب سود در می ۲۰۲۴ از نظر ۳ ربات هوش مصنوعی!
  • افزایش حقوق ۵۰ برابری معلمان / معیشت فرهنگیان بهتر شده است؟
  • شعار بانک در سال جاری، توجه به سرمایه انسانی به عنوان هسته‌ اصلی توسعه بانک است
  • سبدهای پیشنهادی هفته دوم اردیبهشت ماه
  • تصویب افزایش حقوق نیروهای خاص آموزش و پرورش

  • رئیسی افزود: اگر برای آژانس بین‌المللی اتمی مرجعیت قائل هستید و به آن استناد می‌کنید همین آژانس، بارها اعلام کرده است که جمهوری اسلامی ایران به تعهدات هسته‌ای خود پایبند بوده است.
    امانوئل مکرون هم در گفتگو با رئیسی گفت: برجام را مسئولیت مشترک خود می‌دانیم و همواره تلاش کردم که همه طرف‌ها به چارچوب برجام برگردند. در این زمینه مذاکراتی نیز با بایدن رئیس جمهور آمریکا داشته ام و مصمم هستیم مذاکرات را ادامه دهیم تا به نتیجه برسد. فرانسه مایل است تا گفت‌وگو با ایران برای پیشرفت در حل و فصل مسائل را ادامه دهد.

    پاسخ علی باقری به سوال خبرنگاران درمورد روند مذاکرات: خوشبینم

    معاون وزیر خارجه ایران در پایان نشست کمیسیون مشترک برجام در پاسخ به سوال یک خبرنگار که پرسید آیا خوش‌بین هستید گفت: «بله.» باقری افزود: همه طرف‌ها موافقت کرده‌اند مذاکرات بر رفع تحریم‌های آمریکا متمرکز شود.


  • نقشه آنلاین کشور اکراین؛ سفری به قلب اروپای شرقی با یک کلیک
  • ورود به سامانه فیش حقوقی تامین اجتماعی+ دانلود فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی سریع و فوری
  • بیت کوین با عبور از طلا، به کمیاب‌ترین دارایی تاریخ تبدیل شد!
  • جدول محاسبه رقم حقوق بازنشستگان در ۱۴۰۳ /عکس
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
  • خرید تور گرجستان لحظه آخری از 6,850,000 تومان
  • تسری امتیازات رتبه‌بندی معلمان به آموزشیاران نهضت سوادآموزی
  • قیمت روز انواع تلفن همراه در ۱۷ دی ۱۴۰۲
  • وعده زنوزی به یحیی گل محمدی: چند ستاره می‌گیریم
  • استخدام شرکت های مس ایران

  • معاون سیاسی وزیر امور خارجه در نشست افتتاحیه مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ بر لزوم لغو تمامی تحریم‌های غیرانسانی و قهرآمیز آمریکا علیه ملت ایران تأکید کرد و گفت:‌ تا زمانی که کارزار فشار حداکثری آمریکا نفس می‌کشد، احیای برجام سخن گزافی بیش نیست.

     

    لزوم لغو تمامی تحریم‌های غیرانسانی و قهرآمیز آمریکا علیه ملت ایران 
    علی باقری در این نشست ضمن تشریح مواضع جمهوری اسلامی ایران، بر لزوم لغو تمامی تحریم‌های غیرانسانی و قهرآمیز آمریکا علیه ملت ایران تأکید و تصریح کرد که ضروری است مسئله رفع تحریم‌ها در اولویت نخست گفت‌وگوها قرار گیرد.
    رئیس هیأت ایرانی در این مذاکرات با بیان این‌که جمهوری اسلامی ایران در عمل پایبندی خود را به تعهداتش در برجام نشان داده، بر عزم و اراده ایران برای رسیدن به تفاهمی عادلانه که تأمین‌کننده منافع مشروع ایران باشد، تأکید کرد.
    این دیپلمات ایرانی با اشاره به ادعای برخی طرف‌های غربی برای احیای برجام تأکید کرد: تا زمانی که کارزار فشار حداکثری آمریکا نفس می‌کشد، احیای برجام سخن گزافی بیش نیست.
    مذاکره‌کننده ارشد ایران در این نشست همچنین با یادآوری سالگرد شهادت شهیدان شهریاری و فخری‌زاده، یاد و خاطره تمام شهدای هسته‌ای ایران را گرامی داشت.

    نشست‌ کارگروه‌ لغو تحریم‌ها صبح فردا (سه‌شنبه) برگزار می‌شود

    معاون وزیر خارجه در تشریح نتایج نشست امروز در وین گفت: مقرر شد که صبح فردا کارگروه بررسی لغو تحریم‌های آمریکا آغاز به کار کند.

    وی افزود: شرکت کنندگان در این نشست دیدگاه خود را در مورد دو موضوع بیان کردند یکی وضعیت اجرای برجام و دیگری درباره چشم انداز آتی به ویژه نگاه هر یک از اعضا نسبت به مذاکرات در روند پیش رو.
    معاون وزیر خارجه خاطرنشان کرد: در این نشست بر این نکته تأکید داشتیم که عامل اصلی شرایط کنونی، اقدام کشوری است که با نقض توافق و قطعنامه شورای امنیت از توافق خارج شد و برخلاف قانون و مقررات بین‌المللی، تحریم‌های گذشته را مجددا بازگرداند و همچنین تحریم‌‌های جدیدی را علیه ملت ایران وضع کرد.

    رئیس هیأت مذاکره کننده ایرانی ادامه داد: در نهایت قرار بر این شد که اولا موضوع لغو تحریم‌ها به عنوان دستورکار اولیه کمیسیون مشترک برجام قرار بگیرد و بر همین اساس، قرار شد فردا صبح سه‌شنبه نهم آذر ماه کارگروه بررسی لغو تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه علیه ملت ایران آغاز به کار کند. 
    علی باقری بیان کرد: به نظر من این خودش یک دستاورد  قابل توجه است که همه کشورهای عضو گروه ۱+۴ به مطالبه به حق جمهوری اسلامی ایران تن دادند و بر آن تأکید و تصریح کردند که ابتدا باید وضعیت تحریم‌های غیرقانونی رژیم آمریکا علیه ملت ما روشن شود و بعد نسبت به سایر موارد بحث، بررسی و تصمیم گیری شود.

     

    تماس تلفنی مکرون با رئیسی
    در پی برگزاری دور اول از گفتگوها در وین، امانوئل مکرون در تماسی تلفنی با رئیس جمهور مواضع کشور خود در خصوص مسائل مرتبط با مذاکرات را تشریح کرد. دو طرف در این گفت وگوی تلفنی که یک ساعت و نیم به طول انجامید، درباره مسائل دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و فرانسه و همچنین موضوع مذاکرات هسته‌ای که میان ایران و طرف‌های غربی در ژنو در حال انجام است را مورد بحث قرار دادند.

     

    انریکه مورا: ایران موافقت کرده که مذاکرات این دور بر پایه ۶ دور مذاکرات قبلی ادامه یابد

    معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا از ادامه مذاکرات طی دو روز آینده در دو کارگروه رفع تحریم ها و هسته‌ای خبر داد.وی در بخشی از سخنانش گفت از این که به وین بازگشتیم خوشحالم . حس فوریتی برای بازگرداندن برجام به جایگاه خود وجود دارد اما هیچ بازه زمانی مقطوعی برای آن وجود ندارد.

    مورا همچنین تاکید کرد که کارگروه  رفع تحریم ها کار خود را از فردا و کارگروه هسته ای از پس فردا کار خود را آغاز خواهد کرد.
    به گفته وی ایران موافقت کرده که مذاکرات این دور بر پایه ۶ دور مذاکرات قبلی ادامه یابد اما ایران تاکید کرده که می‌خواهند "حساسیت های سیاسی" دولت جدید ایران ضمیمه مذاکرات شود.
    انریکه مورا در سخنان خود اشاره کرد که اخیرا دیداری با رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران داشته است.
    وی ادامه داد: من نسبت به مذاکرات نه خوشبین و نه بدبین هستم. من دیدگاه مثبتی نسبت به این دارم که تمامی هیات‌ها عزم خود برای تعامل را ابراز کردند. مورا تاکید کرد در آینده‌ای نزدیک نشستی در سطح وزرا اتفاق نخواهد افتاد.
    معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که رفع تحریم‌ها اولویت اصلی ایران است.
    وی در ادامه گفت: آن‌ها درک می‌کنند که رفع تحریم‌ها در ازای تعهدات میسر خواهد شد و آن‌ها( ایران)  موافقند که به گفت‌وگو درخصوص تعهدات هسته‌ای ادامه دهند.

     

    مذاکره کننده ارشد چین: اولویت با رفع تحریم‌ها علیه ایران است
    وانگ کوان سفیر و نماینده دائم چین در وین گفت: هیات ایرانی در مذاکرات وین عملگراست. آن‌ها روی لغو تحریم‌ها به عنوان یک اولویت متمرکز هستند و در عین حال درک می‌کنند که باید درباره سایر مسائل مرتبط بحث شود اما همه ما توافق داریم که اولویت با رفع تحریم‌هاست و باید ابتدا به این مساله بپردازیم.

     

    رضایت دیپلمات روس از اولین نشست نشست کمیسیون مشترک برجام 

    نماینده روسیه در مذاکرات رفع تحریم‌های ایران در وین اتریش گفت که نشست نخست، دور هفتم مذاکرات وین با بسیار موفقیت آمیز آغاز شد. «میخائیل اولیانوف» در ادامه گفت: «بر سر برداشتن گام‌های فوری بیشتر توافق کردند».

     

    پایان نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک برجام در وین

    نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک برجام به ریاست مشترک علی باقری، رئیس هیئت مذاکره‌کننده ایران و «انریکه مورا»، معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و با حضور هیئت‌های ایران، روسیه، چین، فرانسه، انگلیس، آلمان و اتحادیه اروپا که از ساعت ۱۴:۳۰ به وقت محلی آغاز شده بود، پس از 3 ساعت پایان یافت.

     

    چین: نقش سازنده در مذاکرات وین خواهیم داشت

    سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره لزوم رفع تحریم‌های یکجانبه آمریکا گفت: چین چندجانبه‌گرایی واقعی را اجرا خواهد کرد و نقشی سازنده در  مذاکرات وین خواهد داشت. چین تمام تلاش خود را برای بازگرداندن برجام به مسیر اصلی خود انجام می‌دهد.

     

    امیرعبداللهیان: درخواست‌ های فرابرجامی را نمی‌پذیریم

    وزیر امور خارجه در یادداشتی درباره مذاکرات وین با بیان این‌که توافق ممکن و در دسترس است، تصریح کرد: آنچه که در مذاکرات آتی مشخص می‌باشد این است که ایران با حسن نیت وارد مذاکرات می شود تا به یک توافق خوب برسد، اما درخواست‌های فرابرجامی را نخواهد پذیرفت و جمهوری اسلامی ایران در مورد موضوعات فراتر از برجام وارد مذاکره نخواهد شد.
    امیرعبداللهیان افزود: مایلم مجددا تأکید کنم که این فرصت، پنجره‌ای نیست که تا ابد باز بماند و آمریکا و سه کشور اروپایی می‌بایست به خوبی این را درک کنند. 

    علی باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان ریاست هیات ایرانی را به عهده دارد. در این مذاکرات هم‌چنین مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی، رضا نجفی معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه، غلامرضا پناهی معاون امور ارزی و بین الملل بانک مرکزی، علی فکری معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، احمد اسدزاده سرپرست معاونت بین الملل و بازرگانی وزارت نفت و ابراهیم شیبانی رییس کمیسیون اقتصادی شورای راهبردی روابط خارجی به همراه تیم های کارشناسی‌شان علی باقری را همراهی می کنند.شایان ذکر است ترکیب هیات اصلی مذاکره کننده به سرپرستی علی باقری تقریبا همان ترکیب قبلی است و تغییر قابل توجهی نداشته است.
    جوزپ بورل، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده مذاکرات میان ایران و ۱+۵ به همراه هیات‌های سیاسی و دیپلماتیک انگلیس، آلمان، فرانسه، چین، روسیه و آمریکا در وین حضور دارند. البته هیات آمریکایی با توجه به خروج این کشور از برجام به طور مستقیم در مذاکرات حضور ندارد و توسط هماهنگ‌کننده مذاکرات در جریان جزییات بحث‌ قرار می گیرد. مذاکرات احیای برجام در شش دور قبلی نیز بدون حضور رسمی هیات آمریکایی در اتاق مذاکرات برگزار شد.
    مذاکرات احتمالا چند روز به طول می‌انجامد و هیچ ضرب الاجلی برای پایان این دور از گفت‌وگوها در نظر گرفته نشده است.

     

    پویشگر: خبرپو     منبع: آخرین خبر

    ۱:۰۸:۲۹ | سه شنبه ۹ آذر ۱۴۰۰ | Tuesday 30 / 11 November / 2021
    خرید رپورتاژ آگهی در خبرپو
    آخرین اخبار روز