#غزه #مشاهده دهک خانوار, درخواست بررسی دهک و دانلود اپلیکیشن شما در سایت حمایت hemayat.mcls.gov.ir #دریافت اینترنت رایگان در سامانه دولت من my.gov.ir #مشاهده سود سهام عدالت در سایت sahamedalat.ir #ماه مبارک رمضان #یارانه و کالابرگ الکترونیک #بیت‌کوین #پرسپولیس #استقلال #اخبار آموزش و پرورش

امضاهای طلایی در وزارت نفت متوقف شد

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به ایجاد درگاه ملی مجوز‌ها گفت: با اقدام‌های بسیار جدی و انقلابی در پالایش و پخش، امضا‌های طلایی در وزارت نفت از ابتدای امسال متوقف شده است.

امضاهای طلایی در وزارت نفت از ابتدای امسال متوقف شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از شانا، جلیل سالاری در نشست هم‌اندیشی سردبیران و دبیران اقتصادی رسانه‌های کشور به مناسبت روز خبرنگار و در آستانه هفته دولت با اشاره به اقدام‌های انجام شده در دولت سیزدهم در حوزه پالایش و پخش گفت: در آغاز به‌کار دولت سیزدهم، عملکرد شرکت بر مبنای آسیب‌شناسی، بررسی دقیق و به فراخور آن هم در بخش اجرا و هم در بحث قانون بودجه و تامین منابع مالی اصلاحات و اقدام‌های پرشماری انجام شد.

وی با اشاره به فرآیند سوخت‌رسانی و ضرورت نوسازی نفتکش‌ها افزود: 57 درصد از مسیر حمل و نقل با شعاع 500 کیلومتر سوخت‌رسانی با نفتکش‌ها انجام می‌شد، بنابراین لازم بود که این روند ساماندهی شود و نوسازی و افزایش تعداد ناوگان در صدر برنامه‌ها قرار گیرد.


  • تور گرجستان لحظه آخری از 8,090,000 تومان
  • تور آنتالیا لحظه آخری از 18,990,000 تومان
  • از کجا بفهمیم باتری خراب است یا دینام خودرو؟
  • یک خبر شبانگاهی از واریز ۶۵۰ هزارتومان فوق العاده معیشتی به حقوق بازنشستگان
  • زمستان می ماند
  • با پارکت چوبی آیلکس، به خانه خود گرما و زیبایی ببخشید
  • ۴ راه برای صمیمیت بین زوجین در زندگی / عدم صمیمت زندگی زناشویی را با این ۴ شیوه درمان کنید
  • میلیاردر معروف: افزایش قیمت بیت کوین تا بی‌نهایت ادامه خواهد یافت!
  • کدام کشور برای اولین تجربه سفر خارجی مناسبه؟
  • حقوق کارگران به ۱۷ میلیون تومان رسید؟ / آخرین جزئیات درباره نشست دستمزد کارگران

  • مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: در بخش شرکت‌های پالایشی، پالایشگاه‌ها مکلف شدند تا 30 درصد از سود عملیاتی خود را به طرح‌های کیفی‌سازی تخصیص دهند.

    سالاری در بخش دیگری از گفته‌های خود با اشاره به اضافه شدن شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفت به فهرست سازمان‌های توسعه‌ای افزود: باتوجه به زیرساخت‌ها و زمینه‌های متوازن توسعه در شرکت ملی پالایش و پخش، هیئت دولت طی تصویب نامه‌ای در تاریخ یکم مرداد ماه 1401، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی را به فهرست سازمان‌های توسعه‌ای کشور اضافه کرد بنابراین از این پس، مجمع شرکت‌های زیر مجموعه که تاکنون متشکل از وزیران امور اقتصادی و دارایی، دادگستری و نفت بود، به هیئت مدیره شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تغییر یافت که گام بلندی به‌منظور توسعه شرکت قلمداد می‌شود. 


  • سقف سرمایه گذاری در صندوق پایا با رشد ۱۰۰ درصدی به دو میلیارد واحد رسید
  • تکلیف حداقل حقوق کارگران روشن شد؟ + جزئیات
  • نسخه یک اقتصاددان درباره دستمزد ۱۴۰۳
  • عیدی جدید دولت به مردم / افزایش چشمگیر یارانه در ۱۴۰۳
  • ارزیابی دوازده کارشناس داوری درباره دیدار استقلال - پرسپولیس: در دربی 103 پنالتی گم شد!؟
  • چطور فیلم نت با محتوا گوی سبقت را ربود؟
  • پشت‌پرده فروش کباب ارزان
  • افزایش شدید قیمت خودرو در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ / خودرو‌ها چند درصد گران شدند؟

  • وی تصریح کرد: در بحث صادرات خدمات فنی و مهندسی نیز اقدام‌های مهمی از جمله تعمیرات اساسی بعضی از پالایشگاه‌های کشور‌های دوست نظیر ونزوئلا، سوریه و ... انجام شده است.

    معاون وزیر نفت با اشاره به این که دریافت مجوز نوسازی 5 هزار ناوگان در دستور کار قرار گرفته است، درباره صادرات فرآورده‌های نفتی افزود: تولید گازوئیل در دولت سیزدهم سه درصد افزایش یافته و از 108 میلیون لیتر به 112 میلیون لیتر رسیده است.

    مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران همچنین از صادرات یک محموله نفت‌گاز به مقصد افغانستان با قیمت 1100 دلار به ازای هر تن خبر داد.

    سالاری ادامه داد: تولید بنزین نیز امسال به 98 میلیون لیتر در روز رسیده و این در حالی است که مقدار تولید بنزین پارسال حدود 96.9 میلیون لیتر بود.

    وی گفت: در بخش نیروگاهی مصرف گازوئیل 80 درصد رشد داشته و حدود 2 میلیارد لیتر مصرف سوخت مایع بیشتر شده است.

    مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با تاکید بر اینکه مسیر ناوگان را توسعه دادیم و در بخش مسیر دریایی اقدام‌هایی انجام داده‌ایم، افزود: در نظر داریم بتوانیم با ایجاد قطب انرژی، اسکله‌های اختصاصی داشته باشیم و سوآپ و ترانزیت فرآورده را گسترش دهیم.

    سالاری با بیان اینکه سالانه با افزایش 80 هزار خودرو به چرخه حمل و نقل، یک میلیارد لیتر سوخت بیشتری مصرف می‌شود، ادامه داد: این مقدار مصرف، معادل یک پالایشگاه 150 هزار بشکه‌ای است.

    وی با تاکید بر تعهد‌هایی که از دولت گذشته برای دولت سیزدهم ایجاد شده بود، گفت: همه این تعهدات اجرایی شده است، این در حالی است که طرح‌ها و پروژه‌ها را غربالگری کردیم و ساماندهی ساختاری انجام شده است.

    معاون وزیر نفت با اشاره به تمرکز حساب‌ها در خزانه برای شفافیت بیشتر، افزود: با توجه به اینکه بانک مرکزی شعبه‌هایی نداشت، از شعبه‌های بانک ملی استفاده کردیم و همه حساب‌ها متمرکز شد تا پول فروش‌ها بلافاصله و به‌صورت مستقیم به خزانه واریز شود.

    سالاری با اشاره به ایجاد درگاه ملی مجوز‌ها گفت: با اقدام‌های بسیار جدی و انقلابی در پالایش و پخش، امضا‌های طلایی در وزارت نفت از ابتدای امسال متوقف شده است.

    وی درباره جلوگیری از عرضه خارج از شبکه سوخت تصریح کرد: در باره کنترل قاچاق، طرح‌هایی اجرا شده و به شدت پایش می‌شود تا ضمن اعمال نظارت و کنترل‌های لازم، عرضه خارج از شبکه و قاچاق فرآورده‌های نفتی متوقف شود.

    مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: انضباط مالی خوبی در مجموعه پالایش و پخش شکل گرفته است که امیدواریم با اعمال مدیریت همه جانبه، پروژه‌ها و طرح‌ها در زمان خودشان به بهره‌برداری برسند.

    سالاری افزود: مطالعات و طرح‌های اولیه پروژه‌ها انجام شده است و به‌دنبال مجوز‌های شورای اقتصاد هستیم تا هزینه‌کرد پروژه‌ها از منابع بانکی پیش‌بینی‌شده تامین شود.

    پویشگر: خبرپو     منبع: تسنیم

    ۹:۵۱:۴۱ | پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ | Thursday 18 / 08 August / 2022
    خرید رپورتاژ آگهی در خبرپو
    آخرین اخبار روز