#غزه #انتخابات مجلس #پرسپولیس #استقلال #اخبار آموزش پرورش و فرهنگیان #قرارداد اجاره رایگان در سامانه خودنویس khodnevis.mrud.ir

رایزنی روحانی و رئیس جمهور آذربایجان درباره امنیت مرزهای ایران در جنگ قره‌باغ

رئیس جمهور با بیان اینکه تحولات اخیر منطقه ناشی از درگیری دو کشور همسایه آذربایجان و ارمنستان را با حساسیت و نگرانی دنبال می کنیم، گفت: مسئله صلح در منطقه بسیار مهم است و البته تمامیت ارضی همسایگان نیز برای ما دارای اهمیت بالایی است.


  • تور دبی لحظه آخری از 13,200,000 تومان
  • تور وان لحظه آخری از 3,990,000 تومان
  • هشدار تند یک روحانی به برخی از فرهنگیان
  • مانور های آموزشی ایمنی مدارس در مقابل زلزله در منطقه ۱۵، آغاز شد
  • جزییاتی جدید از وام ۳۰ میلیونی بازنشستگان و مستمری بگیران
  • فوری / قیمت جدید دلار در بازار آزاد اعلام شد + جدول ۱۵ اردیبهشت
  • دعوتنامه واریز وجه این خودرو سایپا ارسال شد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)
  • کارشناسی داوری استقلال - تراکتور : 2 پنالتی و یک اخراج در روز پراشتباه پیام حیدری سوخت!؟ (+عکس و ویدئو) / نظر کارشناسان
  • تاکید رئیسی بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • جواد عزتی هم مجرد شد؟

  • به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز سه شنبه در تماس تلفنی با "الهام علی اف"  کشور آذربایجان را همسایه خوب ایران خواند و افزود: همه مردم ایران علائق تاریخی ،فرهنگی و مذهبی بسیار نزدیکی با جمهوری آذربایجان دارند و همواره دولت و ملت دوست و برادر ایران و آذربایجان روابط بسیار نزدیکی داشته اند، مسئولین جمهوری اسلامی نیز مواضع بسیار روشن و صریحی درخصوص مناقشه اخیر اتخاذ کرده اند.

    دکتر روحانی با ابراز نگرانی از مداخله احتمالی کشورهای دیگر در مناقشه آذربایجان و ارمنستان و تبدیل این درگیری به یک جنگ منطقه ای، تاکید کرد: امنیت ، ثبات و آرامش منطقه و بویژه مرزهای شمالی برای ما بسیار مهم است و این مناقشه و تداوم ناامنی مرزها نباید زمینه ساز نفوذ برخی گروه های تروریستی شود.

    رئیس جمهور همچنین از کشیده شدن درگیری مرزی دو کشور به جنگ شهرها ابراز نگرانی کرد و گفت: امیدوارم این جنگ و درگیری به جنگ شهرها منتهی نشود که در کنار آن آواره شدن مردم و کشته شدن شهروندان غیر نظامی را بدنبال دارد که بسیار دردناک و خطرناک است.

    دکتر روحانی با اشاره به ضرورت پایان یافتن هر چه سریعتر درگیری ها میان ارمنستان و آذربایجان، افزود: ایران برای هر نوع اقدامی برای حل اختلافات باکو و ایروان براساس قوانین و حقوق بین المللی و مرزهای به رسمیت شناخته شده دو کشور، آمادگی دارد.

    رئیس جمهور همچنین رعایت امنیت مرزهای ایران با کشورهای آذربایجان و ارمنستان و حفظ جان ساکنان روستاهای ایرانی همجوار با این کشورها را مورد تاکید قرار داد.

    رئیس جمهور آذربایجان نیز در این گفت و گو با ابراز خرسندی از مذاکره تلفنی با رئیس جمهور ایران، گفت: بخاطر مواضع سازنده مقامات رسمی ایران و تاکید بر حفظ تمامیت ارضی  و حل مناقشه قره باغ، مراتب سپاسگزاری و قدردانی خود را اعلام می کنم.

    "الهام علی اف"  با تاکید برقابل درک دانستن نگرانی رئیس جمهور کشورمان درخصوص امنیت مرزهای ایران و احتمال نفوذ گروههای تروریستی درصورت ناامن شدن منطقه، گفت: امنیت ایران را امنیت آذربایجان می دانیم و اجازه نخواهیم داد این مناقشه موجب ناامنی در کشورهای همسایه شود.

    رئیس جمهور آذربایجان رابطه با ایران را برای کشورش دارای جایگاه راهبردی خواند و افزود: روابط دو جانبه در سال های اخیر همواره رو به گسترش بوده و باکو از توسعه این روابط استقبال می کند.

    الهام علی اف مبارزه با تروریسم در منطقه را از جمله زمینه های همکاری تهران – باکو دانست و افزود: حفظ صلح و ثبات و آرامش در منطقه ضروری است و همه ما باید برای تحقق آن تلاش کنیم.


    ۹:۰۶:۴۵ | چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹ | Wednesday 07 / 10 October / 2020
    خرید رپورتاژ آگهی در خبرپو
    آخرین اخبار روز