#مشاهده دهک خانوار, درخواست بررسی دهک و دانلود اپلیکیشن شما در سایت حمایت hemayat.mcls.gov.ir #دریافت اینترنت رایگان در سامانه دولت من my.gov.ir #هواشناسی #ماه رمضان #وضعیت راه ها #بیت‌کوین #یارانه و کالابرگ الکترونیک #غزه #پرسپولیس #استقلال #اخبار آموزش و پرورش

ایران قدرتمند و هسته‌ای و موشک‌های نقطه‌ زن حزب‌الله، چالش‌های راهبردی صهیونیست‌‌ها

اندیشکده‌ای صهیونیستی در گزارشی چالش‌های راهبردی را به رئیس رژیم صهیونیستی گزارش داد که ایران و حزب‌الله و حماس مهمترین چالش‌های این رژیم ارزیابی شده‌اند.

ایران هسته‌ای و موشک‌های نقطه‌زن حزب‌الله، چالش‌های راهبردی صهیونیست‌‌ها

اندیشکده‌ای در فلسطین اشغالی در تازه‌ترین ارزیابی از تهدیدات امنیتی علیه رژیم صهیونیستی، «ایران هسته‌ای» را در صدر این تهدیدات قرار داد و تأکید کرد که «موشک‌های نقطه‌زن» حزب‌الله نیز تهدیدی واقعی برای این رژیم به‌شمار می‌رود.

اندیشکده امنیت داخلی رژیم اسرائیل دیروز سه‌شنبه به‌مناسبت انتخاب «اسحاق هرتزوگ»، به‌عنوان رئیس این رژیم، گزارشی از چالش‌‌های راهبردی به او ارائه کرده و درباره ایران و حزب‌الله هشدار داده است.

روزنامه معاریو نوشت که این گزارش در سایه تحولاتی در سطح دنیا، منطقه و داخلی طی شش ماه گذشته تهیه شده است و در آن به تحولاتی مانند استقرار دولت جدید آمریکا، تصمیم بایدن مبنی بر بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران، مستقر شدن حکومت جدید رژیم اسرائیل، تنش‌های داخلی در این رژیم و همچنین درگیری‌ها بین عرب‌های فلسطین و یهودیان در شهرهای فلسطین اشغالی پرداخته شده است.


  • تور قشم لحظه آخری از 2,990,000 تومان
  • تور وان لحظه آخری از 8,970,000 تومان
  • استخدام های جدید سال 1403 (دولتی و مهم)
  • قیمت روز انواع تلفن همراه در ۱۷ دی ۱۴۰۲
  • حل مشکل حقوق پایان سال معلمان با مجوز سران قوا
  • رقم یارانه نقدی تغییری می‌کند؟
  • خرید تور گرجستان لحظه آخری از 8,090,000 تومان
  • مابه التفاوت مستمری سال ۱۴۰۲ مددجویان بهزیستی پرداخت خواهد شد
  • استخدام شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند
  • افزایش حداقل دستمزد کارگران به میزان ۳۵.۳ درصد برای سال آینده
  • ۳ درس مهمی که در دوره‌های صعود بازار کریپتو نباید فراموش کنیم!
  • استعفای کاظم صدیقی در هاله ای از ابهام

  • ایران و نگرانی از سطح غنی‌سازی اورانیوم

    در گزارش این اندیشکده صهیونیستی آمده است که ایران به پیش‌برد فرآیند غنی‌سازی اورانیوم به بالاترین سطح ادامه می‌دهد و فرایند تولید اورانیوم فلزی که با برنامه هسته‌ای نظامی تطابق دارد، آغاز کرده است، همچنین ایران توانمندی‌های تکنولوژی هسته‌ای خود در ایجاد و راه‌اندازی سانتریفیوژهای پیشرفته را بیشتر کرده است.

    محققان در اندیشکده امنیت داخلی اسرائیل مدعی شدند که این رژیم موظف است گزینه نظامی برای مقابله با ایران را تضمین و برای سناریوی «عدم دست‌یابی به توافق با ایران بر سر برنامه هسته‌ای آن» خود را آماده کند، چرا که به‌زعم این اندیشکده ایران تلاش دارد خود را به‌عنوان کشوری که در آستانه هسته‌ای است و توانایی تولید بمب هسته‌ای در ظرف چند ماه را دارد، نشان دهد.


  • یک خبر شبانگاهی از واریز ۶۵۰ هزارتومان فوق العاده معیشتی به حقوق بازنشستگان
  • تانک 700 Hi4-T نسخه لیمیتد در چین، آفرودی قدرتمند و لوکس چینی + عکس
  • با پارکت چوبی آیلکس، به خانه خود گرما و زیبایی ببخشید
  • ۴ راه برای صمیمیت بین زوجین در زندگی / عدم صمیمت زندگی زناشویی را با این ۴ شیوه درمان کنید
  • زمستان می ماند
  • میلیاردر معروف: افزایش قیمت بیت کوین تا بی‌نهایت ادامه خواهد یافت!
  • تعطیلات عید فطر امسال کجا برویم؟
  • میزان افزایش دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ مشخص شد + جدول

  • این گزارش همچنین در بخشی به قدرت بازدارندگی رژیم صهیونیستی علیه دشمنان خود برای دوری از درگیری نظامی گسترده اشاره کرده و نوشته است که این قدرت همچنان پابرجاست ولی درگیری مانند این هر آن امکان دارد با تشدید درگیری‌ها در جبهه‌های شمالی و جنوبی صورت بگیرد. روزنامه معاریو در بررسی این گزارش تأکید کرده است ارزیابی اندیشکده امنیت داخلی اسرائیل با ارزیابی ارتش و دستگاه‌های امنیتی این رژیم همخوانی دارد.

    مطابق ادعای این اندیشکده، ایران به بسط نفوذ خود در عراق، سوریه، لبنان و یمن از جمله نفوذ نظامی و تجهیز نیروهایی در این کشورها ادامه خواهد داد.

    چالش‌های اسرائیل در مرز لبنان با فلسطین اشغالی

    اندیشکده امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به خطرات و چالش‌های این رژیم از محور شمال نیز اشاره و اعلام کرده است که در سایه «از‌هم‌گسیختگی در لبنان و تداوم عدم یکپارچگی در سوریه» احتمالاتی در خصوص تهدید امنیتی از این کشورها متوجه اسرائیل است.

    بر اساس ادعای این اندیشکده، «این وضعیت به ایرانی‌ها این فرصت را خواهد داد که مداخلاتشان را بیشتر و ابزار جنگ را ایجاد کنند»، ابزاری که مبتنی بر توانمندی رزمی دقیقی است که عمق فلسطین اشغالی را هدف قرار خواهد داد.

    محققان این اندیشکده معتقدند که رژیم اسرائیل باید نگران باشد. ارزیابی آن‌‌ها نشان می‌دهد که در سایه تداوم شرایط در لبنان، امکان اینکه شرایط به‌سمت تشدید درگیری برود، زیاد است.

    «موشک‌های نقطه‌زن» حزب‌الله

    این پژوهشگران درباره تلاش‌‌های مستمر حزب‌الله برای توسعه «موشک‌های نقطه‌زن» خود به‌گونه‌ای که به تهدید واقعی و خطرناک برای این رژیم تبدیل شود، هشدار دادند.

    در این گزارش چالش‌‌های راهبردی از حکومت اسرائیل خواسته شده است نحوه و زمان تعامل با پروژه توسعه موشک‌های نقطه‌زن حزب‌الله مشخص شود. بر اساس ارزیابی این پژوهشگران «معضلی که اسرائیل در آینده نزدیک با آن مواجه خواهد شد، این است که در صورت اقدام برای هدف قرار دادن این پروژه در داخل اراضی لبنان، این مسئله را باید در نظر داشته باشد که این مسئله منجر به جنگ با حزب‌الله خواهد شد».

    مقامات صهیونیست نظامی معتقدند که زمان مقابله با این «معضل» نرسیده است ولی در مقابل پژوهشگران این اندیشکده در ارزیابی احتمالی خود پیشنهاد می‌کنند که «برنامه توسعه دقت موشک‌ها از الآن منبعی تهدیدی است و برای جبهه نظامی و مدنی در اسرائیل خطرناک است».

    سوریه و تأکید بر تداوم حملات علیه اهدافی در این کشور

    در مسئله سوریه نیز این اندیشکده مدعی شده است که سوریه به همین حالت و تکه تکه باقی خواهد ماند و تا زمانی که بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در قدرت است، نمی‌توان ایران و نیروهای نیابتی آن را از این کشور اخراج کرد.

    اندیشکده امنیت داخلی اسرائیل توصیه کرده است که این رژیم به حملات خود در قالب «درگیری بین دو جنگ» در سوریه و سایر مناطق ادامه دهد و اسرائیل کنار عملیات نظامی، باید سیاستی را  «برای اخراج ایران از سوریه از طریق همکاری بین‌المللی با طرف‌‌های دیگر» اتخاذ کند.

    فلسطین و توصیه برای تقویت تشکیلات خودگردان

    در بخش مربوط به فلسطین، اندیشکده مذکور توصیه می‌کند که تل‌آویو بهتر است تشکیلات خودگردان فلسطین را تقویت کند و به‌سمت دست‌یابی به تفاهم‌نامه‌های بلندمدت با حماس در مورد آتش‌بس سوق دهد، آتش‌بسی که شامل پرونده اسرا و مفقودین باشد و زیرساخت‌ها در غزه را بازسازی کند.

    در پایان این گزارش آمده است که سیاست انزوایی که اسرائیل بین غزه و کرانه باختری از سال‌ها پیش اتخاذ کرده است، کنار دودستگی داخل بین فلسطینیان منجر به تقویت جایگاه حماس شده و در مقابل مشروعیت تشکیلات خودگردان کاهش یافته است و همین مسئله نشان می‌دهد که تل‌آویو باید روش‌‌های خود را تغییر دهد و سیاست جدیدی در پیش بگیرد.

    پویشگر: خبرپو     منبع: تسنیم

    ۱۱:۰۲:۰۵ | چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰ | Wednesday 28 / 07 July / 2021
    خرید رپورتاژ آگهی در خبرپو
    آخرین اخبار روز